CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.484.353.961.69
Średnio4.394.604.231.84
Najdrożej4.694.894.592.09

Alfa Romeo Stelvio 2.2 TD AWD Q4 - źródło silnych emocji

29 cze, 09:48
Udostępnij
0
Skomentuj

Mocny turbodiesel połączony z „automatem” i napędem na cztery koła to idealne rozwiązanie dla aktywnych rodzin. Ale SUV Alfy Romeo oprócz praktycznych cech ma też niepowtarzalny styl i silny sportowy charakter.

Skoro SUV-y są najdynamiczniej rozwijającym się segmentem, coraz trudniej znaleźć producenta, który nie ma aut tego typu w ofercie. A ponieważ do ich budowy wzięła się też Alfa Romeo, nie powinno zabraknąć oryginalnego stylu i sportowego charakteru. Testując Stelvio z topowym turbodieslem (210 KM), 8-stopniowym „automatem” i napędem 4x4 (Q4), ocenimy, na ile nasze założenia pokryły się z rzeczywistością.

Biorąc pod uwagę nasze doświadczenia związane z Alfami 156 i 159 w wersjach Sportwagon, nie oczekiwaliśmy, że SUV tej marki będzie zachwycał w dziedzinie praktyczności. I tu spotkało nas miłe zaskoczenie. Stelvio w obu rzędach siedzeń oferuje wystarczająco dużo miejsca dla czwórki dorosłych pasażerów. Także 525-litrowa przestrzeń bagażowa jest całkiem przyzwoita (konkurencyjny Macan oferuje 500 l, X3 – 550 l). Kufer ma: funkcjonalny system szyn, dźwignię do składania oparć od strony bagażnika, równą powierzchnię podłogi po złożeniu foteli i otwór do przewożenia długich przedmiotów. Jedyny jego mankament to zbyt wolno otwierająca się elektrycznie pokrywa.

Alfa Romeo Stelvio - mocny diesel tu pasuje

Zimny rozruch silnika nie robi zbyt dobrego wrażenia. Mimo dodatniej temperatury do wnętrza dociera charakterystyczny dla diesla grzechot. Na szczęście po chwili ustępuje i możemy cieszyć się znakomitymi osiągami 210-konnej jednostki. Zanim jednak ruszymy, musimy skupić się na trafieniu w bieg. Dżojstik podczas przejścia z pozycji „R” na „D” wymaga co najmniej dwukrotnego kliknięcia, a i tak nie zawsze się udaje. Przy tej czynności trzeba uważać na jego ostre krawędzie! Na szczęście „automat” w dieslu pracuje przyjemniej niż w 280-konnej benzynie, która zaskakiwała nas co chwilę nieprzyjemnym szarpaniem.

Do dynamicznej jazdy zachęcają superprecyzyjny układ kierowniczy i sportowo zestrojone podwozie. Połączone z asfaltem za pośrednictwem 19-calowych kół oferuje akceptowalny komfort. Szkoda tylko, że przed zakrętami trzeba zwalniać, gdyż łatwo wypaść ze słabo trzymającego fotela.

Alfa Romeo Stelvio - to nam się podoba

Sportowe prowadzenie, zadowalający komfort na kołach 19 cali, żwawy silnik, dużo miejsca dla pasażerów i na bagaż.

Alfa Romeo Stelvio - to nam się nie podoba

Ograniczona widoczność do tyłu, słabe trzymanie foteli, ostre krawędzie na lewarku biegów, nieczytelny system D.N.A.

Alfa Romeo Stelvio 2.2 TD AWD Q4 - nasza ocena

Stelvio ma kilka niedociągnięć, lecz najważniejsze, że jazda nim sprawia frajdę. To zasługa sportowego podwozia, a także żwawego diesla. Cieszy nas, że pierwszy SUV Alfy jest też praktycznym autem!

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Pojemnośc skokowa 2143 cm3
Moc maksymalna 210 KM/3750 obr./min.
Maks. moment. obrotowy 470 Nm/1750 obr./min.
Skrzynia biegów/napęd automatyczna 8b/4x4
Prędkość maksymlana 215 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,8 s
Elastyczność 60-100/80-120 km/h 4,0 s (aut.)/5,1 s (aut.)
Kałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 57 dB/64 dB/67 dB
Hamowanie ze 100 km/h 37,5 (zimne)/37,3 (gorące)
Średnie spalanie testowe 7,2 l/100 km
Pojemność bagażnika 525 l
Długość/szerokość, wysokość 4687/1903/1671 mm
Rozstaw osi 2818 mm
Opony testowanego egz. 235/55 R 19
Masa własna/ładowność 1787 kg/543 kg
Średnica zawracania 12,0 m
Cena podst. testowanej wersji 193 700 zł
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 2 lata/8 lat
Przeglądy okresowe co 30 tys. km lub 2 lata
Cena testowanego auta 249 500 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Alfa Romeo Stelvio 2.2 TD AWD Q4

SUV Alfy Romeo oprócz praktycznych cech ma też niepowtarzalny styl i silny sportowy charakter.

Alfa Romeo Stelvio 2.2 TD AWD Q4 - źródło silnych emocji (slajd 1 z 13)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego