Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Alfa Romeo Stelvio 2.2 TD AWD Q4 - źródło silnych emocji

29 cze 17 09:48

Mocny turbodiesel połączony z „automatem” i napędem na cztery koła to idealne rozwiązanie dla aktywnych rodzin. Ale SUV Alfy Romeo oprócz praktycznych cech ma też niepowtarzalny styl i silny sportowy charakter.

Udostępnij
0
Skomentuj

Skoro SUV-y są najdynamiczniej rozwijającym się segmentem, coraz trudniej znaleźć producenta, który nie ma aut tego typu w ofercie. A ponieważ do ich budowy wzięła się też Alfa Romeo, nie powinno zabraknąć oryginalnego stylu i sportowego charakteru. Testując Stelvio z topowym turbodieslem (210 KM), 8-stopniowym „automatem” i napędem 4x4 (Q4), ocenimy, na ile nasze założenia pokryły się z rzeczywistością.

Biorąc pod uwagę nasze doświadczenia związane z Alfami 156 i 159 w wersjach Sportwagon, nie oczekiwaliśmy, że SUV tej marki będzie zachwycał w dziedzinie praktyczności. I tu spotkało nas miłe zaskoczenie. Stelvio w obu rzędach siedzeń oferuje wystarczająco dużo miejsca dla czwórki dorosłych pasażerów. Także 525-litrowa przestrzeń bagażowa jest całkiem przyzwoita (konkurencyjny Macan oferuje 500 l, X3 – 550 l). Kufer ma: funkcjonalny system szyn, dźwignię do składania oparć od strony bagażnika, równą powierzchnię podłogi po złożeniu foteli i otwór do przewożenia długich przedmiotów. Jedyny jego mankament to zbyt wolno otwierająca się elektrycznie pokrywa.

Alfa Romeo Stelvio - mocny diesel tu pasuje

Zimny rozruch silnika nie robi zbyt dobrego wrażenia. Mimo dodatniej temperatury do wnętrza dociera charakterystyczny dla diesla grzechot. Na szczęście po chwili ustępuje i możemy cieszyć się znakomitymi osiągami 210-konnej jednostki. Zanim jednak ruszymy, musimy skupić się na trafieniu w bieg. Dżojstik podczas przejścia z pozycji „R” na „D” wymaga co najmniej dwukrotnego kliknięcia, a i tak nie zawsze się udaje. Przy tej czynności trzeba uważać na jego ostre krawędzie! Na szczęście „automat” w dieslu pracuje przyjemniej niż w 280-konnej benzynie, która zaskakiwała nas co chwilę nieprzyjemnym szarpaniem.

Do dynamicznej jazdy zachęcają superprecyzyjny układ kierowniczy i sportowo zestrojone podwozie. Połączone z asfaltem za pośrednictwem 19-calowych kół oferuje akceptowalny komfort. Szkoda tylko, że przed zakrętami trzeba zwalniać, gdyż łatwo wypaść ze słabo trzymającego fotela.

Alfa Romeo Stelvio - to nam się podoba

Sportowe prowadzenie, zadowalający komfort na kołach 19 cali, żwawy silnik, dużo miejsca dla pasażerów i na bagaż.

Alfa Romeo Stelvio - to nam się nie podoba

Ograniczona widoczność do tyłu, słabe trzymanie foteli, ostre krawędzie na lewarku biegów, nieczytelny system D.N.A.

Alfa Romeo Stelvio 2.2 TD AWD Q4 - nasza ocena

Stelvio ma kilka niedociągnięć, lecz najważniejsze, że jazda nim sprawia frajdę. To zasługa sportowego podwozia, a także żwawego diesla. Cieszy nas, że pierwszy SUV Alfy jest też praktycznym autem!

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Pojemnośc skokowa 2143 cm3
Moc maksymalna 210 KM/3750 obr./min.
Maks. moment. obrotowy 470 Nm/1750 obr./min.
Skrzynia biegów/napęd automatyczna 8b/4x4
Prędkość maksymlana 215 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,8 s
Elastyczność 60-100/80-120 km/h 4,0 s (aut.)/5,1 s (aut.)
Kałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 57 dB/64 dB/67 dB
Hamowanie ze 100 km/h 37,5 (zimne)/37,3 (gorące)
Średnie spalanie testowe 7,2 l/100 km
Pojemność bagażnika 525 l
Długość/szerokość, wysokość 4687/1903/1671 mm
Rozstaw osi 2818 mm
Opony testowanego egz. 235/55 R 19
Masa własna/ładowność 1787 kg/543 kg
Średnica zawracania 12,0 m
Cena podst. testowanej wersji 193 700 zł
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 2 lata/8 lat
Przeglądy okresowe co 30 tys. km lub 2 lata
Cena testowanego auta 249 500 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej