Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.474.734.281.99
Średnio4.664.834.562.15
Najdrożej4.894.894.792.29

BMW X3 pod wysokim napięciem

21 paź 16 19:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Audi i Mercedes w niedalekiej przyszłości wypuszczą na rynek elektryczne SUV-y. BMW nie może być gorsze, dlatego nowe BMW X3 oprócz mocnych wersji spalinowych będzie też miało napęd elektryczny

Monachium w morderczym klinczu? Mogłoby się tak wydawać, ale BMW zawsze trzyma coś w zanadrzu. Po udanym starcie drugiej generacji BMW X1 również nowe BMW X3, które pojawi się w przyszłym roku, musi być hitem, żeby stawiać odpór konkurencji z Ingolstadt i Stuttgartu. Ponieważ Audi szykuje Q6 e-trona (na bazie Q5), a Mercedes pokazał właśnie w Paryżu mocno zmodyfikowane koncepcyjne EQC (bazą jest GLC), BMW nie może być gorsze i dlatego chce zaprezentować elektrycznego SUV-a.

Niestety, jest jeden „mały” problem: architektura nowego BMW X3 nie jest przygotowana na czysto elektryczny napęd – zarówno osie, jak i sama płyta podłogowa będą wymagały modyfikacji, zanim BMW X3 Electric zadebiutuje pod koniec 2018 roku.

Auto będzie miało silnik elektryczny o mocy 225 kW oraz akumulatory litowo-jonowe magazynujące energię 70 kWh. W Europie pojawi się też planowana mocniejsza sportowa wersja.

Dla klientów szczególnie lubiących dynamikę przewiduje się także odmianę M. BMW X3 M40i otrzyma 360-konny silnik 6-cylindrowy, pochodzący z X4, a X3M i technicznie identyczne X4M zostaną wyposażone w silnik z M4 o mocy 431 KM, ale z jeszcze wyższym maksymalnym momentem obrotowym. Przeciwko GLC 43 AMG i przyszłemu Jaguarowi F-Pace’owi R (oba o mocy 510 KM) Monachium nie będzie miało, niestety, czego wystawić – silnik elektryczny, który ma dawać chwilowy przyrost mocy (tzw. boost), do starcia ze wspomnianymi autami jest niewystarczający.

Paleta klasycznych jednostek napędowych w dużym stopniu pozostanie niezmieniona. Odmiana 28i będzie miała 252 KM i awansuje na 30i, w 30d moc wzrośnie z 258 do 265 KM, a 35d będzie w przyszłości osiągało 320 KM.

Ponieważ BMW co trzy lata wprowadza dużą ofensywę innowacji w swoich modelach, nowe BMW X3 pod względem szeroko pojętej pokładowej elektroniki będzie reprezentowało poziom serii 7 i 5. Nowa grafika multimediów zostanie wprowadzona dopiero w 2018 roku, ale nie ma to większego znaczenia, bo w wyprodukowanych już autach będzie można zrobić aktualizację. Takie elementy, jak systemy umożliwiające częściowo autonomiczną jazdę, w pełni automatyczne parkowanie czy nawet zwyżkę mocy i momentu obrotowego, klient w razie potrzeby dokupi także później, już gdy samochód trafi do niego.

Interesującym detalem w nowym BMW X3 będzie Air-Touch Monitor – ekran czytający gesty obsługującego, wykonywane nawet w odległości 40 cm od niego, i wyświetlający trójwymiarowe obrazy przed kierownicą. Podobne rozwiązanie pokazano już w zaprezentowanym na początku tego roku studyjnym i8 roadsterze.

BMW BMW Foto: Auto Bild/Larson, BMW / Auto Bild

Pod względem stylistyki niespodzianek raczej nie będzie. Nowe ma być X3 Aero, z inaczej wyprofilowanymi zderzakami i kołami oraz z tzw. Aeroblade – ruchomymi elementami nadwozia, pozwalającymi na uzyskanie jak najmniejszego oporu nadwozia (w zależności od prędkości). Pomocne w tym będzie także opcjonalne zawieszenie pneumatyczne.

W przypadku wersji elektrycznej zapowiada się, że auto przejdzie też kilka zmian stylistycznych (np. zamknięta „nerka” wlotu powietrza), ale ostateczna decyzja nie została jeszcze podjęta, bo co innego chcą zrobić styliści, a co innego technicy.

Naszym zdaniem

Nowe BMW X3 musi bardziej niż zwykle iść z duchem czasu – obok oszczędniejszych silników i nowoczesnej elektroniki w ofercie musi pojawić się też napęd elektryczny. Tyle że BMW nie planowało tego od początku prac nad autem, więc – siłą rzeczy – będzie to rozwiązanie kompromisowe. To oczywiście obniży koszty, ale też może niekorzystnie wpłynąć na rynkowy sukces.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~kultowo Użytkownik anonimowy
~kultowo :
No photo ~kultowo Użytkownik anonimowy
Chciałbym zauważyć że jak narazie BMW ma więcej hybryd i systemów plug-in w ofercie niż Audi i ich technologie rozwija z każdym modelem..
24 paź 16 08:13 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
57%
43%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild/Larson, BMW / Auto Bild

BMW X3 Electric

Zamknięta „nerka” wlotu powietrza ma wyróżniać wersję elektryczną X3, ale sprawa nie jest jeszcze przesądzona

BMW X3 pod wysokim napięciem (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild/Larson, BMW / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild/Larson, BMW / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild/Larson, BMW / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild/Larson, BMW / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild/Larson, BMW / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild/Larson, BMW / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild/Larson, BMW / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild/Larson, BMW / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Bild/Larson, BMW / Auto Bild

Reklamy
Koniec bloku reklamowego