Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.474.734.281.99
Średnio4.664.834.562.15
Najdrożej4.894.894.792.29

Ford Edge 2.0 TDCi Sport - swój czy obcy?

10 sie, 14:20
Udostępnij
0
Skomentuj

Największy dostępny w Europie SUV Forda ma co prawda 210-konnego diesla i usztywnione zawieszenie, ale poza tym zwraca się do swojego kierowcy z amerykańskim akcentem.

Edge został zaprojektowany w USA, jest produkowany w Kanadzie i dostępny w Europie od niecałego roku. Na naszych drogach pozostaje jednak rzadkim widokiem.

Amerykański format czuć w obszernym, dobrze wyciszonym wnętrzu z wygodnymi fotelami, dużymi uchwytami na kubki i schowkami. Jakość wykończenia miejscami daje jeszcze pole do poprawy. Do tego wszystkiego pasowałoby miękkie zawieszenie, ale w testowanej wersji Sport (obecnie: ST-Line) zostało ono niepotrzebnie utwardzone. Auto mimo to dość mocno przechyla się na zakrętach, komfort resorowania jest obniżony, a prowadzenie – dalekie od zwinności.

Dlatego lepiej pozostać przy wersjach z miększym zawieszeniem. Układ kierowniczy działa precyzyjnie. Co ciekawe, wraz z wybraniem sportowego trybu pracy skrzyni biegów zmniejsza się także siła wspomagania. Sama dwusprzęgłówka PowerShift funkcjonuje wzorowo, żwawo reaguje na kick-down i nie ociąga się podczas ruszania z miejsca, co jest np. przypadłością DSG w niektórych VW.

210 KM i 450 Nm 2-litrowego dies- la biturbo mierzy się tu z 1977 kg masy. W 9,6 s od 0 do 100 km/h nie imponuje, ale wystarcza. Za to średnie spalanie testowe 8,5 l/100 km to aż o 47 proc. więcej, niż obiecuje Ford! Co więcej, komputer pokładowy zaniżył realny wynik aż o 1 l/100 km.

Ford Edge 2.0 TDCi Sport - zagadkowa tożsamość

Trudno powiedzieć, jakie jest naturalne środowisko Edge’a. Do miasta trochę za szeroki, a w teren tym autem raczej nie warto się zapuszczać. Na autostradzie z kolei szybko robi się paliwożerny (10 l/100 km), na boczne drogi jest zbyt ociężały. Spokojne podróże? Zgoda, ma duży bagażnik, przestronną kabinę i wygodne „umeblowanie”, ale konkurenci oferują to samo w niższej cenie.

Ford Edge 2.0 TDCi Sport - to nam się podoba

Przepastna kabina, bogate wyposażenie, wygodne fotele i tylna kanapa, dobrze wyciszone wnętrze, sprawnie działająca dwusprzęgłówka.

Ford Edge 2.0 TDCi Sport - to nam się nie podoba

Przez utwardzone zawieszenie – ani szczególnie zwinny, ani komfortowy, duże przekłamanie fabrycznego spalania, wysoka masa własna.

Ford Edge 2.0 TDCi Sport - nasza ocena

Oryginalna stylistyka przyciąga spojrzenia, a wnętrze pozwala komfortowo podróżować piątce dorosłych. Są w tej klasie SUV-y, które oferują więcej za mniej, choć nie pozwalają się tak wyróżnić.

Silnik: typ/cylindry/zawory diesel biturbo/R4/16
Pojemność skokowa 1997 cm3
Moc maksymalna 210 KM/3750 obr./min.
Maks. moment obrotowy 450 Nm/2000 obr./min
Skrzynia biegów/napęd aut. dwusprzęgł. 6b/4x4
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,6 s
Elastyczność 60-100/80-120 km/h 4,5 s (aut.)/6,5 s (aut.)
Prędkość maksymalna 211 km/h
Hamowanie ze 100 km/h (z/g) 38,4 m/38,5 m
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 56 dB/63 dB/67 dB
Średnie spalanie testowe 8,5 l/100 km
Średnie spalanie producenta 5,8 l/100 km
Pojemność bagażnika 602-1847 l
Długość/szerokość/wysokość 4808/1928/1416 mm
Rozstaw osi 2850 mm
Masa rzeczywista/ładowność 1977 kg/578 kg
Gwarancja mech./perforacyjna 2 lata (100 tys. km)/12 lat
Przeglądy wg wskazań lub rok
Cena podst. testowanej wersji 208 140 zł
Cena testowanego auta 233 590 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (29)

No photo
No photo ~Przedsiebiorca1234 Użytkownik anonimowy
~Przedsiebiorca1234 :
No photo ~Przedsiebiorca1234 Użytkownik anonimowy
Sylwetka genialna. Suv coupe sport, takie mam wrazenia. Nie jezdzilem. W aucie o masie 2t o zwinnosc to juz trudno... Wkracza sie w obszar "dostojnego krazownika", ktory w smiganiu po zakretach za dobry nie jest, ale pojawiaja sie inne walory. Fajny typ auta, powiew amerykanskiej motoryzacji. Nie skodzi, ze malo sensowny na co dzien do miasta.
10 sie 20:29 | ocena: 100%
Liczba głosów:20
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mam wszystkie nr Użytkownik anonimowy
~mam wszystkie nr
No photo ~mam wszystkie nr Użytkownik anonimowy
do ~Erni:
No photo ~Erni Użytkownik anonimowy
11 sie 11:12 użytkownik ~Erni napisał
Artykuł pisany przez dziennikarza VW- Auto Bilda, nie może być przyjazny samochodom nie należącym do VW czy Mercedesa. Cóż, pracodawca wymaga. Nie warto czytać.
Pamiętam pianie z zachwytu nad którymś tam bagażnikiem Passata Combi. Po latach pomiary i 100 litrów mniej. Ale po premierze nikt o tym nie pisał. Genialne skrzynie DSG, Fenomenalne silniki benzynowe i diesle. Na papierze gazety Auto Bild.
11 sie 11:18 | ocena: 100%
Liczba głosów:11
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~anty Użytkownik anonimowy
~anty :
No photo ~anty Użytkownik anonimowy
Za to wyglądem bije konkurencję na łeb. Fordy to obecnie najładniejsze auta. Fiesta, Fokus, Mondeo, S-Max, Quga, Edge, jak dla mnie wszystkie są super i te wnętrza. Nie jakieś wystające ponad linię deski rozdzielczej, tablety, jakby przyczepione bo ktoś się zorientował że jest moda na ekrany dotykowe.
11 sie 08:47 | ocena: 87%
Liczba głosów:23
87%
13%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Erni Użytkownik anonimowy
~Erni :
No photo ~Erni Użytkownik anonimowy
Artykuł pisany przez dziennikarza VW- Auto Bilda, nie może być przyjazny samochodom nie należącym do VW czy Mercedesa. Cóż, pracodawca wymaga. Nie warto czytać.
11 sie 11:12 | ocena: 100%
Liczba głosów:13
100%
0%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Wes Użytkownik anonimowy
~Wes :
No photo ~Wes Użytkownik anonimowy
To proszę pokazać konkurencję za mniejsze pieniądze.
10 sie 22:38 | ocena: 93%
Liczba głosów:14
93%
7%
| odpowiedzi: 4
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~xXx Użytkownik anonimowy
~xXx :
No photo ~xXx Użytkownik anonimowy
Samochód bardzo fajny. Tylko dwa "ale". Po pierwsze cena - na rynku sa równorzedne gabarytowo SUVy odczuwalnie tańsze a nijak nie gorsze. Dwa - to silnik. 2 litrowy diesel w takim aucie, nawet wykręcony do 200 KM to kpina. może ujdzie jako silnik podstawowy. Powinna byc jeszcze wersja z mocną benzyną i dieslem 3,0-3,5 litra. Na początek ot choćby mniejszy silnik z Mustanga (2.3 EcoBoost) z mocą ograniczoną powiedzmy do 250-270 KM i diesel 3.2 z Rangera. I już byłoby ciekawiej.
11 sie 12:49 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mefisto Użytkownik anonimowy
~mefisto :
No photo ~mefisto Użytkownik anonimowy
Ładny ale trochę jednak drogi. Imponuje mnie niewątpliwie że ma na wyposażeniu koło zapasowe a nie mompke i szprej. Warto jednak sprawdzić czy kluczem z zestawu da się śruby mocujące odkręcić. Ja w wynajętym focusie nie dałem rady co było niemiłą niespodzianką. I nie że siły nie miałem tylko klucz się skręcał zamiast ruszyć śrubę. Zostańcie z Bogiem :)
11 sie 10:09 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
25%
75%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bravo Użytkownik anonimowy
~Bravo
No photo ~Bravo Użytkownik anonimowy
do ~ia:
No photo ~ia Użytkownik anonimowy
11 sie 08:16 użytkownik ~ia napisał
AR Stelvio
Na dodatek o wiele ładniejsza i tańsza
11 sie 08:22 | ocena: 50%
Liczba głosów:8
50%
50%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ABC Użytkownik anonimowy
~ABC
No photo ~ABC Użytkownik anonimowy
do ~ia:
No photo ~ia Użytkownik anonimowy
11 sie 08:16 użytkownik ~ia napisał
AR Stelvio
porównaj może ceny wraz z wyposażeniem, zamiast pisać androny. Po drugie, porównaj wymiary wnętrza obu samochodów.
Pozdrawiam.
11 sie 10:33 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~st.lef Użytkownik anonimowy
~st.lef :
No photo ~st.lef Użytkownik anonimowy
Drogi ALe konkurencja jest jeszcze droższa !!! Auto ładne. Mialem kiedy Mondeo, Focusa nowej generacji były to super auta.
11 sie 15:30 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Ford Edge 2.0 TDCi Sport

Efektowny lakier Electric Spice wycofano już z oferty na polskim rynku. Testowana wersja Sport występuje teraz pod nazwą „ST-Line”, specyfikacja pozostała ta sama.

Ford Edge 2.0 TDCi Sport - swój czy obcy? (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego