Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Isuzu D-Max - kamper na złe drogi

15 cze 16 18:39

Udany mariaż podwozia pikapa Isuzu D-Max oraz kontenera mieszkalnego zapewnia komfortowe biwakowanie z dala od utwardzonych szlaków

Udostępnij
0
Skomentuj

Przez większość roku może służyć jako zwykły pikap, w czasie wakacji stanie się mobilnym domem na kołach. Bardzo mobilnym, bo podwozie w postaci Isuzu D-Maxa ma napęd na cztery koła i skrzynię redukcyjną, która ułatwi pokonywanie nawet trudnego terenu.

Kamperów budowanych na podwoziach pikapów na naszych drogach nie widać wiele. A szkoda, bo tego typu pojazd daje właśnie szansę na opuszczenie uczęszczanych szlaków.

Kamper z wykorzystaniem podwozia pikapa został zaprojektowany i zbudowany w firmie EBACamp. Kontener zamontowany na podwoziu Isuzu jest konstrukcją samonośną, co wpływa na jej trwałość i długowieczność. Ściany mają grubość 55 mm, z czego aż 50 mm to konstrukcja sandwiczowa, która jest gwarancją świetnej izolacji termicznej. Dzięki temu kamper jest przystosowany do eksploatacji w temperaturach od -35 do +50 stopni Celsjusza. Komfort termiczny gwarantuje układ klimatyzacyjno-grzewczy o znacznej mocy 4,5 kW.

Samochód kempingowy na podwoziu pikapa jest przeznaczony dla czterech osób, które mogą skorzystać z noclegu na 2-osobowym łóżku w alkowie i miejscu do spania, które ma wymiar 200x130 cm i powstaje po rozłożeniu kanap pełniących w ciągu dnia funkcje wypoczynkowe, a po zamontowaniu stolika tworzy jadalnię.

We wnętrzu kampera, na lewo od wejścia, udało się wygospodarować aneks kuchenny z jednopalnikową kuchenką gazową, zlewozmywakiem i wbudowaną lodówką. Naprzeciw ulokowano toaletę i prysznic. Kabina sanitarna jest wykończona łatwym do utrzymania w czystości bakteriobójczym tworzywem, jakie jest stosowane we wnętrzach karetek pogotowia.

Zapas wody zapewnia 65-litrowy zbiornik, pojemnik na gorącą wodę ma pojemność 15 l. Instalację uzupełnia 45-litrowy zbiornik na brudną wodę. Kontener ma własną instalację elektryczną z akumulatorami żelowymi umieszczonymi nad tylną osią samochodu. Dodatkowym źródłem energii są panele słoneczne zamontowane na dachu nadwozia.

Niewątpliwym atutem zabudowy EBACampu jest możliwość jej szybkiego demontażu. W kwadrans można odłączyć kontener od podwozia, ustawić go na podporach na kempingu, a samochodem bez obciążenia swobodnie się poruszać, np. w mieście.

Kempingowy zestaw dzięki podwoziu pikapa Isuzu ma sporą offroadową autonomię. Dołączany napęd 4x4 i reduktor pozwala na poruszanie się w naprawdę trudnym terenie. Podczas wypadów w nieznane trzeba jednak pamiętać o wysokości samochodu z zabudową, która wynosi 298 cm. Chwila nieuwagi i można zahaczyć np. o konary drzew. Nie bez znaczenia jest także masa kontenera. Waży on 730 kg, co podnosi środek ciężkości samochodu. To ważna informacja, gdyby np. przyszła nam ochota trawersować zbocza.

Cena zabudowy nie wygląda na okazyjną, ale w pewnym stopniu uzasadniają ją jakość zastosowanych materiałów, dizajn wnętrza, nowoczesne rozwiązania techniczne oraz bogate wyposażenie. Producent specyfikację każdego kampera uzgadnia z jego późniejszym użytkownikiem. Jeśli ma on mniejsze wymagania w zakresie komfortu, zabudowa na pikapie może być nawet o kilkadziesiąt tysięcy złotych tańsza.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.
Czy taka zabudowa pikapa ma sens?
Tak

70 %

Nie

30 %

Tak

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Isuzu D-Max - kamper na złe drogi (slajd 1 z 12)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego