Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Jaguar E-Pace - mały, ale z pazurem

14 lip 17 11:54

Jaguar zaprezentował swojego kolejnego SUV-a. Już wkrótce do oferty dołączy mniejszy model E-Pace, mający za zadanie rywalizować np. z Audi Q3 czy BMW X1.

Udostępnij
0
Skomentuj

Jaguar nie jest już konserwatywną marką. W dzisiejszych czasach, by zwiększyć sprzedaż, trzeba mieć w gamie crossovery i SUV-y. Tego typu auta ciągle biją rekordy popularności. W związku z tym w 2016 roku brytyjska marka wprowadziła do SUV-a F-Pace, który został dobrze przyjęty przez rynki. Tera nadszedł czas na mniejszy model E-Pace i walkę o następnych klientów. To zrozumiałe, zwłaszcza, że Jaguar może korzystać z bogatego doświadczenia Land Rovera i Range Rovera, marek należących do tego samego koncernu.

E-Pace ma 4 395 mm długości, jednak rozstaw osi wynoszący 2 681 mm pozwolił na stworzenie całkiem przestronnego wnętrza i pojemnego bagażnika (577 l). W tym przypadku praktyczność połączono ze sportowym wyglądem. Projektanci nadwozia czerpali inspirację z coupe F-Type. Z muskularną sylwetką samochodu najlepiej współgrają opcjonalne, aż 21-calowe obręcze kół oraz wersja stylizacyjna R-Dynamic.

Jaguar E-Pace będzie oferowany z pięcioma silnikami (wszystkie dwulitrowe i doładowane). Do wyboru będą trzy jednostki wysokoprężne (150, 180 i 240 KM) oraz dwie benzynowe (250 i 300 KM). Na osiągi nie będzie można narzekać. Najsłabszy E-Pace przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10, 7 s, a najmocniejszy - w zaledwie 6,4 s.

Tylko podstawowy benzyniak będzie dostępny z przednim napędem (4x4 w opcji). Reszta silników będzie seryjnie napędzać wszystkie cztery koła i zostanie wyposażona w automatyczną, dziewięciostopniową skrzynię biegów (z wyjątkiem 180-konnego diesla, którego również można sparować z manualną przekładnią). Układ Active Driveline ma możliwość różnicowania ilości momentu obrotowego przekazywanego na poszczególne koła, gwarantując optymalną stabilność i jednocześnie wrażenia z jazdy autem tylnonapędowym.

W Europie za wytwarzanie modelu E-Pace będzie odpowiedzialna austriacka firma Magna Steyr z siedzibą w Graz. W 2018 roku w tych samych zakładach rozpocznie się również produkcja Jaguara I-Pace z napędem elektrycznym. To efekt osiągnięcia przez brytyjskie fabryki niemal maksimum zdolności produkcyjnych. E-Pace będzie powstawał także w Chinach na potrzeby tamtejszego rynku.

Sprzedaż Jaguara E-Pace rozpocznie się zimą 2017 roku. Nowy model w Wielkiej Brytanii będzie kosztować przynajmniej 28 500 funtów.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin :
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
A mógłby Pan, Panie redaktorze napisać z jakiego to doświadczenia Land Rovera i Range Rovera korzysta Jaguar w przypadku najnowszego swego modelu E-Pace? Dziwna to teza skoro jest po prostu na odwrót.
15 lip 17 02:29 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jerzy Użytkownik anonimowy
~Jerzy :
No photo ~Jerzy Użytkownik anonimowy
Od paru miesięcy walczę aby nowy jaguar F-Pace nadawał sie do jazdy . Bardzo żałuje decyzji o zakupie tego auta . Nazywam go skunksem bo jest jakiś wyciek i w środku po prostu śmierdzi a dealer nie potrafi naprawić . Nie działają wszystkie CD . Sprawdzałem te same CD w Kia picanto - działa , Renault Twingo - działa , a Jaguar F-Pace nie działa . Zbiornik paliwa ( diesel ) mniejszy niz podają : nigdy nie zatankowałem więcej niz 52 l - czyli zasieg jak male auto benzynowe : po prostu oszustwo . Podczas jazdy czesto wszystko sie wylacza a to juz jest niebezpieczne . Owszem , ładne auto ale więcej godzin był w garażu niz jeździł . Poprzednio jeździłem Bmw X3 - auto po prostu można do jazdy , nic sie nie psuło i części natychmiast dostępne . W Jaguarze na części czeka sie tygodniami - Jeden dramat
24 lip 17 21:05
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ten jaguar Użytkownik anonimowy
~ten jaguar :
No photo ~ten jaguar Użytkownik anonimowy
jest piekny
17 lip 17 01:33 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jj Użytkownik anonimowy
~Jj :
No photo ~Jj Użytkownik anonimowy
Chętnie był go kupił
14 lip 17 15:29 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tomek Łódź Użytkownik anonimowy
~Tomek Łódź :
No photo ~Tomek Łódź Użytkownik anonimowy
Ciekawa propozycja. Z urody trochę podobny do Mazdy CX5. Czy to atut? Hymmmm... o gustach się nie rozmawia. Życzę powodzenia w sprzedaży. Miłego dnia
14 lip 17 12:42 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej