Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.474.734.281.99
Średnio4.664.834.562.15
Najdrożej4.894.894.792.29

Jak seryjną terenówką szybko jechać w terenie?

21 lis 11 18:18
Udostępnij
0
Skomentuj

Nawet jeśli jedziemy całkowicie seryjnym samochodem, nie jesteśmy skazani na powolne tempo. Po prostu musimy go traktować ostrożniej, bo wybacza mniej błedów

Ze zdolnościami do jazdy wyczynowej trzeba się urodzić lub zdobywać je ciężką pracą. Sport wymaga ogromnej wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych. To, że nie każdy ma do tego predyspozycje, nie powinno zrażać. Kwalifikacje można podnosić, korzystając z rad fachowców. Wizyta w rajdowej szkole wiele nauczy, nie tylko tego, co związane ze sportem, ale i bezpieczeństwem.

Oczywiście, nie zachęcamy do gnania na złamanie karku autem z salonu. Chcemy przekazać kilka praktycznych rad, pozwalających skupić się nie tylko na pokonaniu przeszkody, lecz także na szybszym przemieszczaniu się. Może następnym krokiem będzie start w imprezie amatorskiej? Seryjnym autem wiele tam nie zdziałamy, ale korzystając z kilku rad, z pewnością nie przyjedziemy na ostatnim miejscu, a przyjemność będzie duża.

W terenie jeździ się inaczej niż po asfalcie. Duże znaczenie ma umiejętność czytania drogi, reagowanie na przeszkody, znajdywanie odpowiedniego toru jazdy czy dostosowanie techniki do nawierzchni. Szybkie pokonywanie szutrów to coś zupełnie innego niż jazda w koleinach czy piachu.

Nie da się jeździć na pamięć – podłoże zmienia się dynamicznie, czasem z każdym kolejnym przejazdem. Kluczową rolę w sprawnym poruszaniu się po bezdrożach odgrywa zawieszenie. Od tego, jak tłumione są nierówności, zależy prędkość, którą możemy rozwinąć. Do szybkiej jazdy dobierane są zazwyczaj zawieszenia o dużym skoku, dość twardo zestrojone, tak aby kierowca miał pewność, że panuje nad autem. W warunkach amatorskich możemy co najwyżej dokonać lekkich modyfikacji lub po prostu dbać o wzorowy stan pojazdu.

Stosowanie odpowiednich rodzajów opon, w zależności od twardości i rzeźby bieżnika poprawia trakcję i kierowalność. Samochód rajdowy od seryjnego odróżniają modyfikacje, które poprawiają jego żywotność i możliwości terenowe. Start autem seryjnym jest możliwy pod warunkiem, że nie przekroczymy jego możliwości.

Jak widać na zdjęciach, wspólnie z Marcinem Łukaszewskim w teren pojechaliśmy fabrycznym Jeepem Grand Cherokee z silnikiem 3.0 CRD. Napęd 4x4, skrzynia redukcyjna i regulowane pneumatycznie zawieszenie zastepowały nam rajdowe gadżety. Nawet luksusowe auto bardzo sprawnie radzi sobie w terenie.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~desti Użytkownik anonimowy
~desti :
No photo ~desti Użytkownik anonimowy
Jak szybko jechać w terenie Jak szybko jechać w terenie seryjną terenówką?? Odpowiedz jest prosta WOLNO!! żeby nic nie pourywać
26 kwi 12 19:42
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Jak seryjną terenówką szybko jechać w terenie?

Jak seryjną terenówką szybko jechać w terenie?

Jak seryjną terenówką szybko jechać w terenie? (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego