Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.474.734.281.99
Średnio4.664.834.562.15
Najdrożej4.894.894.792.29

Jak wybrać i zamontować wyciągarkę w terenówce?

20 wrz 11 19:29
Udostępnij
0
Skomentuj

Wyciągarka w aucie terenowym to jedno z częściej montowanych urządzeń służących do walki w terenie . O wyborze konkretnego modelu decydują parametry techniczne i zaufanie do sprzedawcy

Nikt chyba nie podważy sensu montowania wyciągarki w samochodzie wykorzystywanym choćby sporadycznie w terenie. Może się nawet okazać, że wtedy ma ona dużo większe znaczenie – jeśli samochód nie jest przygotowany do off-roadu (nie ma opon typu MT, wzmocnionego, podniesionego zawieszenia, itp.) to – gdy już zjedzie z asfaltu – terenowa pułapka unieruchomi go znacznie szybciej niż monstrum ekstremalnie przygotowane do taplania się w błocie.

Jako że drzew na naszych szlakach nie brakuje, wyposażenie pojazdu w wyciągarkę znacząco podniesie autonomię. Przy sporadycznym, bardziej turystycznym wykorzystaniu absolutnie wystarczającą opcją będzie „elektryk”. Konstrukcje mechaniczne czy hydrauliczne są o wiele bardziej skomplikowane i kosztowne, a zupełnie niepotrzebne.

Nie ma też co przesadzać z uciągiem wyciągarki. Najczęściej jest on „ukryty” w nazwie urządzenia. Wybrany przez nas model z oferty firmy Dragon Winch – Highlander 9000 nominalnie może pociągnąć 9000 funtów, czyli 4077 kg. To wartość wyraźnie przekraczająca dopuszczalną masę Nissana (2860 kg), ale też nie można zbyt oszczędzać. Przecież nie ciągniemy auta po równej drodze, a pod górę, wydobywając je z błota itp. A wtedy opory są dużo większe. Przyjmuje się, że do turystyki wystarczy współczynnik uciągu wyciągarki do masy auta na poziomie 1,5.

W naszym wypadku osiągnął on wartość 1,4. Do wyboru tego modelu przekonał nas również mocny silnik (aż 9 KM) oraz 2-letnia gwarancja. Poza tym producent bardzo aktywnie włącza się do sportu przeprawowego zachęcając zawodników do montażu swoich produktów, a nie ma chyba lepszej rekomendacji. Dodajmy, że wyciągarkę sprytnie dało się zmieścić przed chłodnicą i jest częściowo przysłonięta tablicą rejestracyjną, przez co na co dzień nie rzuca się za bardzo w oczy.

Test wyciągarki to sprawa szalenie trudna. Nie od dziś wiadomo, że w terenie nie da się tak samo „wkleić” dwóch identycznych samochodów. Warunki laboratoryjne też nie na wiele się zdadzą, bo tak naprawdę liczy się mnóstwo czynników: odporność sprzętu na działanie pod wodą, a nawet… trwałość lakieru na obudowie. Może nie ma onabezpośredniego wpływu na działanie, ale na estetykę – na pewno.

Można polegać na opinii użytkowników. To bardzo dobre źródło informacji, ale nie zapominajmy, że każdy ma inne podejście do sprzętu i jazdy off-roadowej. To samo bagno dla jednego może oznaczać ekstremalne przeżycie, dla innego zaś – lajtową przygodę w drodze do pracy. Różne jest też podejście do sprzętu. Część użytkowników wyłącza wyciągarkę zaraz jak się tylko zagrzeje, inni – trzymają wciśniętego pilota, dopóki coś nie „puści”.

Możemy przekazać pierwsze uwagi dotyczące Dragon Wincha. Zakopanego Nissana wyciągnął bez trudu. Przełączniki pracują lekko, lina rozwija się sprawnie, wszystko działa jak należy. Silnik zdaje się nie mieć kłopotu z ciężkim samochodem. Pracuje cicho i spokojnie, czuć drzemiącą w nim moc, mimo niewielkiego uciągu nominalnego. Ogólna jakość wykonania wzbudza zaufanie, raczej nie mamy obawy, żeby zaufać Dragonowi również w trudniejszej niż testowa sytuacji.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Kajdan Użytkownik anonimowy
~Kajdan :
No photo ~Kajdan Użytkownik anonimowy
Jeżeli chodzi o wyciągarki, to jak dla mnie tylko dragon winch. Mają świetny stosunek jakosć/cena. Do tego, po prostu, jeszcze nigdy mnie nie zawiedli, a korzystałem już z kilku ich produktów ;)
15 cze 19:13
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Przemek Użytkownik anonimowy
~Przemek :
No photo ~Przemek Użytkownik anonimowy
Ja miałem duży problem z wyborem odpowiedniej wyciągarki. Moją poprzednią bardzo szybko wyeksploatowałem i chciałem teraz sprzęt, który wytrzyma moje intensywne użytkowanie. Zdecydowałem się w końcu na firmę Dragon WInch, bo mieli opcję na stronie, że pomogą w doborze odpowiedniego sprzętu. To naprawdę świetna opcja, bo są bardzo kompetentni i znają się na rzeczy. Na razie jestem bardzo zadowolony z zakupy - wybrałem model DWM 12000 HD.
14 maja 21:01 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Jak wybrać i zamontować wyciągarkę w terenówce?

Jak wybrać i zamontować wyciągarkę w terenówce?

Jak wybrać i zamontować wyciągarkę w terenówce? (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego