Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.474.734.281.99
Średnio4.664.834.562.15
Najdrożej4.894.894.792.29

Jak wybrać przyczepę?

31 mar 12 15:08
Udostępnij
0
Skomentuj
Jak wybrać przyczepę? Jak wybrać przyczepę? Foto: Auto Świat

Wakacje tuż, tuż. Pakujemy walizki, podłączamy przyczepę z łódką i… jak zwykle brak oświetlenia i przeglądu. Nerwów można łatwo uniknąć

Konstrukcja przyczepki wydaje się prosta, a to może prowadzić do wniosku, że nie ma czego sprawdzać. Jednak chcąc uniknąć przykrej niespodzianki, przed sezonem warto poświęcić choć jedno popołudnie na sprawdzenie podstawowych elementów.

Zacznijmy od dokumentów. Przyczepy ciężkie (o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 750 kg) podlegają normalnym przeglądom na stacjach diagnostycznych. To dobra okazja np. do kontroli działania hamulców.

Wcześniej jednak sprawdźmy instalację elektryczną. Najprościej podłączyć przyczepę do samochodu i skontrolować działanie poszczególnych świateł. Ale uwaga – starsze auto z rzadko używaną instalacją do haka może nie działać poprawnie. Przyczepki z instalacją opartą na oświetleniu LED są dodatkowo bardzo wrażliwe na jakość połączenia z samochodem. Jeśli coś nie działa prawidłowo nie warto się zrażać – instalacja elektryczna jest bardzo prosta i z usterką (zazwyczaj to problem ze stykiem „masy”) poradzi sobie mechanik amator.

Ważna jest kontrola hamulców. Działanie ręcznego łatwo sprawdzić. Jeśli nie mamy pewności, czy pracuje równomiernie na wszystkich kołach, a nie wybieramy się na przegląd do stacji diagnostycznej, pomóc może podnoszenie po kolei poszczególnych kół.

Naturalne czynności to sprawdzenie ciśnienia w oponach i ich stanu, wszystkich połączeń śrubowych a także pasa (lub stalowej linki) wciągarki służącej do ładowania łodzi czy np. quadów. W przypadku przyczep podłodziowych często mamy specjalne przyłączki ciśnieniowe do płukania bębnów hamulcowych.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej