Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.374.494.291.96
Średnio4.604.744.482.11
Najdrożej4.994.994.992.27

Jeep Compass 2.0 Multijet - sprawdza się nie tylko na asfalcie

21 wrz, 17:30

Jeep Compass sprawdza się nie tylko na asfalcie. Testujemy wersję 4x4 ze 140-konnym dieslem

Udostępnij
0
Skomentuj

Mówisz: „Jeep”, myślisz: „terenówka”. Ale czasy się zmieniają, a wraz z nimi oczekiwania klientów, o czym świadczy coraz większa popularność SUV-ów. W Jeepie Compassie drugiej generacji, który właśnie wjechał do salonów, próżno szukać więc typowych dla terenówek cech, takich jak ramowa konstrukcja nadwozia czy blokady mechanizmów różnicowych każdej osi.

Ale dziedzictwo zobowiązuje i amerykański, a właściwie włosko-amerykański producent nie zapomina o tym, oferując Compassa w offroadowej wersji Trailhawk. Oprócz solidnych osłon podwozia i asystenta zjazdu ze wniesień odmiana ta ma terenowe zawieszenie, zapewniające większy prześwit, rozbudowany system napędu 4x4 z niskim przełożeniem oraz dodatkowy tryb offroadowy (Skały). Wyróżnikiem Trailhawka jest też imponujący kąt natarcia – ponad 29 stopni!

Jeep Compass - Limited głównie na asfalt

Testowaliśmy jednak wersję Limited, przeznaczoną głównie na utwardzone drogi. Różni się ona jednak od typowych kompaktowych SUV-ów choćby napędem 4x4, który ma możliwość blokowania sprzęgła międzyosiowego oraz dysponuje zaprogramowanymi trybami offroadowymi (Piasek, Błoto, Śnieg). I choć ma mniejszy od Trailhawka prześwit, wynoszący 215 mm, to i tak w tej dziedzinie wiedzie prym wśród konkurentów.

Na asfalcie Jeep Compass spisuje się bez zarzutu. Można by ponarzekać, że zawieszenie powinno być mniej sztywne, a układ kierowniczy nieco bardziej precyzyjny, ale te drobne niedoskonałości nie odbierają przyjemności z jazdy, zwłaszcza że testowy egzemplarz był wyposażony w 2-litrowego, 140-konnego diesla, napęd na cztery koła i 9-stopniowy „automat”. Ten tercet doskonale z sobą współpracuje i zapewnia autu nie tylko dobrą dynamikę czy rozsądne spalanie, lecz także wysoki poziom bezpieczeństwa na śliskich drogach. Jeśli mielibyśmy się do czegoś przyczepić, to do twardej pracy Multijeta. Za to część kierowców testowych chwaliła pamięć układu start-stop, który po dezaktywacji i ponownym uruchomieniu silnika nadal pozostawał wyłączony.

Jeep Compass 2.0 Multijet - sprawdza się nie tylko na asfalcie Jeep Compass 2.0 Multijet - sprawdza się nie tylko na asfalcie Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

„Automat” płynnie i szybko zmieniał biegi, zgodnie z oczekiwaniami kierowcy. Osoby o sportowym usposobieniu narzekały jednak na brak łopatek do zmiany biegów na kierownicy.

Jeep Compass - praktycznie, ale...

Nadwozie Jeepa Compassa pozytywnie zaskakuje przestronnością. W obu rzędach foteli wygodnie będzie podróżować czwórka dorosłych pasażerów, a 438-litrowy kufer bez trudu pomieści ich walizki. Standardowa w Limited 2-strefowa klimatyzacja umili podróż, podobnie jak nowoczesny system multimedialny z MirrorLinkiem, Android Auto i Apple CarPlay. Za fabryczną nawigację trzeba słono dopłacić (8500 zł), ale decydując się na nią, otrzymacie lepsze nagłośnienie i większy ekran dotykowy, choć nieco przeładowany informacjami.

Szkoda także, że w jego bliskim sąsiedztwie nie umieszczono pokrętła głośności, a schowek nie ma funkcji chłodzenia. Przydatny jest podłokietnik w 2. rzędzie siedzeń, zintegrowany z oparciem, tyle że po jego położeniu powstaje dziura (najczęściej stosuje się jeszcze zaślepkę), przez którą dochodzi hałas z kufra. Z kolei po złożeniu oparć kanapy, gdy chcemy powiększyć przestrzeń ładunkową uchwyty na kubki i skóra są narażone na porysowanie przez bagaże.

Jeep Compass - to nam się podoba

Blokada sprzęgła i tryby do jazdy terenowej, pamięć wyłącznika systemu start-stop, duża ilość miejsca dla pasażerów, nowoczesne systemy asystujące.

Jeep Compass - to nam się nie podoba

Silnik głośny pod obciążeniem, umieszczenie sterowania poziomem głośności, dziura w oparciu fotela, gdy wykorzystuje się podłokietnik.

Jeep Compass - nasza opinia

Pierwsza generacja Jeepa Compassa nie zdobyła dużej popularności. Nowy model ma na to duże szanse, gdyż zapewnia przestronne i funkcjonalne wnętrze, jest dostępny w wersjach przednionapędowej i 4x4, oferuje też szeroką i nowoczesną paletę silników. Świetne właściwości terenowe będą stanowiły dodatkową zachętę.

Jeep Compass - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory turbodiesel/R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 1956
Moc maks. (KM/obr./min) 140/4000
Maks. mom. (Nm/obr./min) 350/1750
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 10,5
Prędkość maksymalna (km/h) 190
Średnie spal. fabr. (l/100 km) 5,7
Skrzynia biegów/napęd aut. 9/4x4
Poj. bagażnika/zb. paliwa (l) 438-1251/60
Marka i model opon test. auta Bridgestone Dueler H/P Sport
Opony testowanego auta 225/55 R 18
Kąt natarcia/zejścia/ramp. (st.) 16,8/31,7/22,9
Prześwit/gł. brodzenia (mm) 215/406,4

Jeep Compass - wyniki testu

Przyspieszenie 0-50 km/h 3,2 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,8 s
Przyspieszenie 0-130 km/h 18,3 s
Czas rozpędzania 60-100 km/h 6,5 s (aut.)
Czas rozpędzania 80-120 km/h 8,6 s (aut.)
Masa rzecz./dop. przyczepy 1676/1500 kg
Rozdział masy (przód/tył) 61/39 proc.
Średnica zawracania (fabrycz.) 11,07 m
Hamow. ze 100 km/h (zimne) 37,5 m
Hamow. ze 100 km/h (gorące) 38,1 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 60 dB (A)
Hałas w kabinie przy 100 km/h 63 dB (A)
Hałas w kabinie przy 130 km/h 68 dB (A)
Spalanie testowe 7,3 l/100 km
Zasięg 820 km
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (12)

No photo
No photo ~rob Użytkownik anonimowy
~rob
No photo ~rob Użytkownik anonimowy
do ~look:
No photo ~look Użytkownik anonimowy
22 wrz 12:30 użytkownik ~look napisał
Samochód pokroju nowej Dacii Duster - takie same plastiki za 2 razy wyższa cenę. A co do własności terenowych to w mojej ocenie Duster objechałby Compassa..
chyba nie siedziałeś w tych samochodach ... Dustera możesz porównywać wewnątrz do suzuki witary, do większości obecnych crossover'ów nie ma szans.
22 wrz 17:42 | ocena: 50%
Liczba głosów:8
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~4x4 isuzu dmax Użytkownik anonimowy
~4x4 isuzu dmax :
No photo ~4x4 isuzu dmax Użytkownik anonimowy
nadaje sie w teren ale zabudowany
22 wrz 15:12 | ocena: 50%
Liczba głosów:6
50%
50%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~look Użytkownik anonimowy
~look :
No photo ~look Użytkownik anonimowy
Samochód pokroju nowej Dacii Duster - takie same plastiki za 2 razy wyższa cenę. A co do własności terenowych to w mojej ocenie Duster objechałby Compassa..
22 wrz 12:30 | ocena: 70%
Liczba głosów:23
30%
70%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~XXL Użytkownik anonimowy
~XXL
No photo ~XXL Użytkownik anonimowy
do ~look:
No photo ~look Użytkownik anonimowy
22 wrz 12:30 użytkownik ~look napisał
Samochód pokroju nowej Dacii Duster - takie same plastiki za 2 razy wyższa cenę. A co do własności terenowych to w mojej ocenie Duster objechałby Compassa..
znalazł się znawca od siedmiu boleści - jechałeś tym samochodem?
22 wrz 17:34 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~add Użytkownik anonimowy
~add
No photo ~add Użytkownik anonimowy
do ~4x4 isuzu dmax:
No photo ~4x4 isuzu dmax Użytkownik anonimowy
22 wrz 15:12 użytkownik ~4x4 isuzu dmax napisał
nadaje sie w teren ale zabudowany
koniec terenu zabudowanego-rowniez.
22 wrz 16:21 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bubu Użytkownik anonimowy
~bubu
No photo ~bubu Użytkownik anonimowy
do ~Marek:
No photo ~Marek Użytkownik anonimowy
22 wrz 19:53 użytkownik ~Marek napisał
Pojezdzijcie tym barachlem przez rok i zobaczycie jak sie sprawdza. Dopiero bedziecie niezadowoleni i przestanie wam sie podobac. To Jeep. Czyli Chrysler! A nie ma (poza Land Roverem) gorszego jakosciowo producenta we Wszechswiecie. A mowi wam to byly wla
Jest u mnie od 10 lat i poza naprawami eksploatacyjnymi nic się nie dzieje. Tylko silnik jest VW a nie Fiata też 140 koni, przebieg 160 tyś km. Szkoda, że ten jest taki drogi bo chętnie bym zamienił na nowy.
26 wrz 09:08
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~csv Użytkownik anonimowy
~csv :
No photo ~csv Użytkownik anonimowy
SUV... buhaha
23 wrz 00:26 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin :
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
Bardzo zaskakuje mnie ale i niemniej poraża fakt, że autor nie podał tak zasadniczych informacji o tym Jeep'ie jak te, że jest on oparty na technice i platformie Fiata 500L/X i jest nieco powiększoną wersją Renegade'a a produkowanym w Brazylii. Wciąż autor powtarza jak mantrę - Jeep, Jeep, Jeep. No niestety jako efekt aliansu Fiata i Chryslera to taki Jeep, że de facto Fiat. To informacja po prostu zasadnicza! Dlaczego brak jej w artykule w branżowym publikatorze? Jak świadczy to o autorze i fachowości takiego periodyku?
22 wrz 22:36 | ocena: 78%
Liczba głosów:9
22%
78%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Marek Użytkownik anonimowy
~Marek
No photo ~Marek Użytkownik anonimowy
do ~hunter:
No photo ~hunter Użytkownik anonimowy
22 wrz 17:38 użytkownik ~hunter napisał
fiat panda ze znaczkiem jeep.no bez jaj jaki teren.trawnik pod marketem ale nie po deszczu;)
Roznica jest tylko taka, ze to raczej Fiat dokleil swoj znaczek do produktu Chryslera a nie odwrotnie. Ale i jedno i drugie to wyjatkowe barachlo
22 wrz 19:54 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
14%
86%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Marek Użytkownik anonimowy
~Marek :
No photo ~Marek Użytkownik anonimowy
Pojezdzijcie tym barachlem przez rok i zobaczycie jak sie sprawdza. Dopiero bedziecie niezadowoleni i przestanie wam sie podobac. To Jeep. Czyli Chrysler! A nie ma (poza Land Roverem) gorszego jakosciowo producenta we Wszechswiecie. A mowi wam to byly wlasciciel dwoch Chryslerow.
22 wrz 19:53 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
13%
88%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Jeep Compass 2.0 Multijet - sprawdza się nie tylko na asfalcie

Jeepa Compass sprawdza się nie tylko na asfalcie. Testujemy wersję 4x4 ze 140-konnym dieslem.

Jeep Compass 2.0 Multijet - sprawdza się nie tylko na asfalcie (slajd 1 z 18)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego