Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Mały Jeep z dużym potencjałem

6 lis 15 08:00

Ten najbardziej terenowy Jeep Renegade z seryjnym napędem 4x4 i 170-konnym dieslem pod maską otrzymał arsenał dodatków offroadowych. Sprawdzamy, co potrafi na nawierzchniach innych niż drogi pokryte asfaltem

Udostępnij
0
Skomentuj

Terenowe zawieszenie, zwiększony prześwit do 210 mm, system zarządzania trakcją, reduktor (zmiana przełożenia do 20:1), osłony silnika, przekładni, skrzyni rozdzielczej i przedniego zawieszenia. Do tego seryjny napęd 4x4, mocny diesel i 9-stopniowy „automat”. To wyposażenie seryjne Jeepa Renegade’a w wersji Trailhawk – najbardziej terenowej i zarazem najdroższej w ofercie!

Jeep Renegade - nadwozie

Sprawia wrażenie sympatycznego, pomijając nawet offroadowe wyróżniki. Jest proporcjonalne i nieprzekombinowane.

Poza tym już z daleka widać, że mamy do czynienia z Jeepem, a nie innym kompaktowym SUV-em. Wnętrze? Nie ustępuje nadwoziu. Wygląd kokpitu, projekt zegarów i jakość wykończenia (materiały, ich montaż oraz spasowanie) oceniamy naprawdę wysoko. Można też liczyć na sporą przestrzeń w przedniej części i wystarczająco dużą w tylnej, oczywiście, biorąc pod uwagę to, że Renegade ma długość 4,23 m.

Co do wygody siedzeń zdania w redakcji były podzielone – były osoby, które określały je jako poprawne, ale niektórzy redaktorzy narzekali na zbyt słabe podparcie boczne. Bagażnik ma zbliżoną pojemność do kompaktowych hatchbacków (poj. 331-1297 l), choć ze względu na charakter Renegade’a załadunek bagaży odbywa się przez wysoko położony próg.

Jeep Renegade - silnik

170-konny diesel okazał się wystarczająco dynamiczny, silny i nie palił dużo. Między 80-90 km/h a 110-120 km/h różnica w zużyciu paliwa jest niewielka – 6,4 l kontra 6,9 l/100 km. Natomiast przy prędkościach autostradowych trzeba się przygotować na spalanie bliskie 9 l/100 km (zbliżone wartości zanotowaliśmy, jeżdżąc po zatłoczonych ulicach Warszawy).

Jeśli mielibyśmy coś wytknąć napędowi, to nieco za głośną pracę jednostki po zimnym rozruchu, a także trochę zbyt nerwową zmianę między 1. a 2. biegiem – być może to problem „automatu” w testowanym egzemplarzu, bo wybór pozostałych przełożeń odbywał się płynnie. Natomiast sam dobór przełożeń jest odpowiedni, i do jazdy po drogach utwardzonych, i poza nimi.

Jeep Renegade - prowadzenie

A właśnie po zjeździe z asfaltu Renegade Trailhawk pokazuje swoje drugie oblicze. Dobra trakcja, duże kąty natarcia i zejścia, asystent zjazdu, blokada napędu – w terenie mały Jeep spisywał się świetnie. Nawet gdy napęd nie był spięty, dołączenie tylnej osi odbywało się miękko. Także do zachowania samochodu na asfalcie nie mamy poważnych zastrzeżeń – dobra stabilność podczas szybkiego pokonywania zakrętów, oczywiście, jak na samochód o charakterze offroadowym.

Jeep Renegade - koszty

Cena wersji Trailhawk to 126 400 zł. Owszem, jeśli spojrzy się na nią przez pryzmat wielkości auta, to nie powala na kolana, ale w obliczu wszystkich wspomnianych zalet, 170-konnego diesla, automatycznej skrzyni biegów i dobrego wyposażenia wypada całkiem nieźle.

Jeep Renegade - nasza opinia

Miłe zaskoczenie. Spodziewałem się naturalizowanego Fiata 500X (auta te mają m.in. tę samą płytę połogową), a Renegade nie tylko wygląda jak Jeep, lecz także świetnie radzi sobie w różnych warunkach, w czym pomocne okazało się offroadowe wyposażenie wersji Trailhawk.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej