Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Jeep Renegade – prezentacja modelu

9 paź 17 10:00

Małe SUV-y są obecnie bardzo popularne. Przyglądamy się ofercie Jeepa Renegade, który nie tylko atrakcyjnie wygląda na ulicy, ale jest również dzielny na drodze nieutwardzonej.

Udostępnij
0
Skomentuj

Renegade to pierwszy model amerykańskiej marki w modnym segmencie B-SUV. Nowy Jeep jest samochodem uniwersalnym, mogącym pełnić rolę auta miejskiego do codziennej jazdy, auta rodzinnego, jak i samochodu dla amatorów jazdy w terenie.

Auto jest na rynku od końca 2014 roku, ale nadal wyróżnia się atrakcyjnym i oryginalnym wyglądem z detalami charakterystycznymi dla Jeepa, takimi jak: okrągłe reflektory, siedmiożebrowy grill i trapezoidalny kształt nadkoli. Jeep Renegade gwarantuje wygodną podróż czterem osobom. Bagażnik ma pojemność od 351 litrów do 1297 litrów (po złożeniu tylnych foteli).

Jeep Renegade - silniki i napędy

Najmniejszy SUV Jeepa w Europie oferowany jest w 10 kombinacjach silników i zespołów przenoszenia napędu. Do wyboru są trzy jednostki benzynowe: 110-konna 1.6 oraz turbodoładowana 1.4 MultiAir2 w dwóch wariantach mocy (140 i 170 KM). Pierwszy może współpracować z ręczną lub dwusprzęgłową skrzynią DDCT, a topowy występuje z dziewięciostopniową przekładnią automatyczną i napędem 4x4.

Jeep Renegade Jeep Renegade Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Renegade jako pierwszy model w soim segmencie jest dostepny z dziewięciostopniowym „automatem”. Nowoczesna skrzynia automatyczna ma za zadanie zapewniać płynna jazdę przy niższym zużyciu paliwa. Współpracują z nią właśnie najmocniejszy benzyniak oraz turbodiesel 2.0 MJD 170 KM. Poza nim w gamie jednostek wysokopręznych znajdują się jeszcze dwa motory: 2.0 MJD o mocy 140 KM i mniejszy 120-konny 1.6 MJD (również z DDCT).

Auto może mieć napęd na przednie koła lub 4x4 (jak przystało na Jeepa). Inteligentny system Active Drive samodzielnie decyduje kiedy napędzane są wszystkie cztery koła, a kiedy tylko przednie. Tryb 4x4 będzie utrzymywany na nawierzchniach o niskiej przyczepności, w trakcie dynamicznego startu i przyspieszania. Dezaktywacja napędu, gdy nie jest on potrzebny, ma na celu obniżenie spalania. Kierowca może wybrać charakterystykę pracy układu, ustawiając pokrętłem jeden z czterech programów (auto, śnieg, piasek, błoto). Jeszcze lepiej ponad 20-centymetrowy prześwit pojazdu pozwala wykorzystać wersja modelowa Trailhawk (opisana poniżej), wyposażona w układ „Jeep Active Drive Low" z piątym trybem pracy (skały) i przełożeniem pełzania 20:1.

Jeep Renegade - wersje wyposażenia

Gama modelowa obejmuje cztery poziomy wyposażenia. Podstawowa wersja Sport ma już na pokładzie m.in. ręczną klimatyzację, komplet poduszek powietrznych, centralny zamek, kontrolę trakcji, asystenta ruszania pod górę, elektrycznie sterowane szyby i lusterka boczne, wielofunkcyjną kierownicę ze wspomaganiem, dwa gniazda 12V, radio z ekranem dotykowym i serwisem Uconnect Live oraz Bluetooth. Tyle w zupełności wystarczy najmniej wymagającym użytkownikom.

Bardziej komfortowa i funkcjonalna odmiana Longitude jest bogatsza o tempomat, podgrzewane lusterka, relingi dachowe, tylne czujniki parkowania, 16-calowe felgi aluminiowe oraz napęd 4x4.

Jeep Renegade Jeep Renegade Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Rolę najwyższej wersji pod względem technologicznym i możliwości indywidualizacji pełni wariant Limited. Prezencję samochodu uatrakcyjniają satynowe relingi, większe 17-calowe koła lub czarny dach (opcja). Na środku deski rozdzielczej mieści się 7-calowy kolorowy ekran dotykowy do obsługi systemu multimedialnego, nawigacji i kamery cofania. Na pokładzie znajdują się ponadto aktywne systemy bezpieczeństwa: asystent zjazdu ze wzniesienia, układ hamowania awaryjnego czy asystent pasa ruchu. Jeepa Renegade Limited można wyposażyć w najwięcej dodatkowych pakietów wyposażenia. Warto wspomnieć np. o systemie otwieranego dachu „MySky”, którego obie części można wyjąć i schować w bagażniku (szklany dach również jest dostepny).

Ofertę zamyka Renegade Trailhawk o wiodącej w segmencie sprawności off-roadowej klasy 4x4 Trail Rated. W skład dodatkowego wyposażenia wchodzą m.in. napęd 4x4 Jeep Active Drive Low, system kontroli trakcji Jeep Selec-Terrain z trybem pracy Rock, podwyższone o 20 mm do 220 mm zawieszenie, zestaw płyt osłonowych podwozia oraz przednich i tylnych zaczepów holowniczych. Jazdę w warunkach terenowych ułatwiają korzystne kąty: najazdu – 30,5 stopnia, rampowy – 25,7 stopnia i zjazdu – 34,3 stopnia.

Jeep Renegade - kolory lakieru

Auto jest dostępne w 11 kolorach nadwozia (pastelowych i metalizowanych). Możliwości wykończenia wnętrza również jest wiele - oferta liczy 8 wzorów tapicerek (materiałowych i skórzanych). Fotele mogą być nie tylko czarne, ale również szare lub beżowe, a kabina przyozdobiona szarymi, pamarańczowymi lub czerwonymi akcentami.

Jeep Renegade - kolory Jeep Renegade - kolory Foto: Auto Świat

Jeep Renegade - wzory obręczy kół

Równie duży wybór dotyczy obręczy kół. Tylko standardowa wersja Renegade'a jest wyposażaona w stalowe felgi, reszta obręczy jest wykonana z aluminium. Dostepne rozmiary to: 16, 17 i 18 cali. Klient może wybrać opony całoroczne lub błotno-śniegowe do jazdy w terenie.

Jeep Renegade - obręcze kół Jeep Renegade - obręcze kół Foto: Auto Świat

Jeep Renegade - polski cennik

Silniki benzynowe Napęd Sport Longitude Limited Trailhawk
1.6 E-TorQ 110 KM man. 5b na przednie koła 69 900 zł 77 900 zł - -
1.4 Tmar 140 KM S&S; man. 6b na przednie koła - 84 400 zł 91 300 zł -
1.4 Tmar 140 KM S&S; aut. 6b na przednie koła - 92 300 zł 99 200 zł -
1.4 Tmar 170 KM S&S; aut. 9b Active Drive 4x4 - - 113 600 zł -
Silniki Diesla
1.6 MJD 120 KM S&S; man. 6b na przednie koła - 92 100 zł 99 000 zł -
1.6 MJD 120 KM S&S; aut. 6b na przednie koła - 100 000 zł 106 900 zł -
2.0 MJD 120 KM S&S; man. 6b Active Drive 4x4 - 100 100 zł - -
2.0 MJD 140 KM S&S; man. 6b Active Drive 4x4 - - 111 300 zł -
2.0 MJD 140 KM S&S; aut. 9b Active Drive 4x4 Low - - 121 900 zł -
2.0 MJD 170 KM S&S; aut. 9b Active Drive 4x4 Low - - - 128 400 zł

Jeep Renegade - podsumowanie

Model Renegade znacznie uatrakcyjnił gamę Jeepa. Najmniejszy, ale wcale nie taki mały SUV przyciąga do marki nowych klientów. Najbardziej przystępny Renegade ciekawie wygląda i jest funkcjonalny. Można go bogato wyposażyć i spersonalizować na wiele sposobów, również czyniąc z niego dzielne auto do jazdy poza asfaltem. Konkurenci nie są aż tak wszechstronni.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Jeep Renegade – prezentacja modelu (slajd 1 z 25)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego