Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Jeep Renegade: Mały, a potrafi wiele

30 gru 14 15:57

Jeep Renegade to pierwszy pojazd powstały we współpracy Fiata i Jeepa, który będzie sprzedawany w ponad 100 krajach na całym świecie. Choć jego wygląd może wydawać się nieco zabawkowy to w terenie potrafi zawstydzić niejedną rasową terenówkę. Sprawdziliśmy to testując wersję wyposażoną w 2-litrowego turbodiesla i napęd na obie osie.

Udostępnij
0
Skomentuj

Jeep Renegade – Dobre parametry do jazdy w terenie

Zanim wyruszyliśmy w teren, postanowiliśmy porównać parametry nadwozia Renegade’a z konkurentami. Ponieważ rozstaw jego osi wynosi 2570 mm, jego rywalami będą takie samochody jak: Opel Mokka (2555 mm) czy Skoda Yeti (2575 mm). Żaden z wymienionych pojazdów nie może jednak poszczycić się ani prześwitem 198 mm, ani głębokością brodzenia wynoszącą 482 mm. Również kąty nadwozia Renegade'a (natarcia 21 st./zejścia 32,1 st./rampowy 24 st.) są jak na tą wielkość SUV-ów dobre.

Owszem, celowo o dwóch autach nie wspomnieliśmy (Suzuki Jimny i Dacii Duster), a które mają lepszą geometrię nadwozia. Rozstaw osi i prześwit w przypadku pierwszego są mniejsze (odpowiednio 2250 i 190 mm), z kolei w rumuńskim SUV-ie prześwit wynosi aż 210 mm, ale rozstaw osi jest o 10 cm większy niż w prezentowanym Jeepie.

Jeep Renegade – Wersja Traihawk dla fanów off-roadu

Od testowanego Renegade’a jeszcze lepsze parametry przydatne w terenie ma odmiana Trailhawk, wyposażona w reduktor, liczne osłony podwozia i zwiększony do 210 mm prześwit. Jest ona jednak aż o 6400 zł droższa od prezentowanej tu wersji Limited, a poza tym skierowano ją do kierowców, którzy często niż większość kierowców SUV-ów przemieszcza się po prawdziwych bezdrożach.

Jeep Renegade – Dołączany napęd na tylną oś

Na asfalcie napęd przekazywany jest na przód. W terenie automa-tycznie dołącza się tylna oś. Takie rozwiązanie jest stosowane w klasie SUV-ów, gdyż zapewnia duże oszczędności w spalaniu. Podczas testu w ruchu miejskim Renegade spalił 7,5 l/100 km. W trasie (drogi krajowe) spalanie spadło do 6,6 l/100 km. Na autostradzie jednak wyraźnie wzrastało – 8,8 l/100 km. W ostatnim przypadku duże znaczenie miało wysokie kańciaste nadwozie wyposażone w typową dla Jeepów niemal pionową szybą.

Jeep Renegade – Pięć trybów jazdy

Systemy napędu na obie osie (Jeep Active Drive) połączony z układen kontroli trakcji Jeep Selec-Terrain pozwala wybrać jeden z pięciu trybów jazdy: Lock (blokada), Auto (automatyczny rozdział momentu obr. między osie), Snow (śnieg), Mud (błoto) i Sand (piasek).

Ponieważ off-roadowy test Jeepa przeprowadziliśmy na żwirowni wykorzystywaliśmy ustawienie Mud. Jeep zaskakująco dobrze radził sobie w tych warunkach. Sprawdził się zarówno napęd na obie osie (w tym ustawieniu zblokowany na stałe), jak i duży prześwit, który nie spowodował zawieszania się podwozia na dużych koleinach. W głębokich brodach zbadaliśmy także szczelność nadwozia – Jeep Renegade i tu zdał test na piątkę!

WIĘCEJ NA TEMAT TESTU JEEPA RENEGADE SZUKACJE W NUMERZE AUTO ŚWIAT 2/2015

Silnik-typ/cylindry/zawory t.diesel R4/16
Pojemność 1956
Moc. maks. 140/3750 KM/obr./min
Moment 350/1750 Nm/obr./min
Poj. bagażnika 351-1297 l
Dł./szer./wym (mm) 4236/1805/1667
Masa własna 1502/508 kg
Przysp. 0-100 km/h (fabr.) 9,5 s
Napęd man. 6/4x4
Prędkość maks. (fabr.) 182 km/h
Średnie spalanie (fabr.) 5,1 l/100 km
Cena (2.0 MJD 4x4 Limited) 107 300 zł

Jeep Renegade - wyposażenie seryjne

wersji Limited zawiera m.in.: airbagi czołowe, boczne, kurtyny, ESP, hill holder, asystent zjazdu ze wzniesienia, elektromechaniczny hamulce postojowy, tempomat, asystent pasa ruchu, system unikania kolizji czołowych, start-stop, klimatyzacja automatyczna, radio z CD i Bluetooth, elekjtrycznie sterowane szyby i lusterka, tylne czujniki prakowania.

Jeep Renegade - wybrane opcje:

skórzana tapicerka (4500 zł, podgrzewane fotele 1300 zł, reflektory biksenonowe (pakiet) – 400 zł, system bezkluczykowy (pakiet) - 2100 zł.

Jeep Renegade – Podsumowanie:

To nie jest zwykły SUV - Renegade to rodzynek w swej klasie. Nie tylko wykazuje świetne możliwości offroadowe (nawet w wersji bez reduktora), lecz także wyposażono go w liczne systemy bezpieczeństwa. Na co dzień docenicie funkcjonalne nadwozie oraz dynamiczny i oszczędny napęd.

Poleć
Udostępnij
0

Zobacz również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Jeep Renegade: Mały, a potrafi wiele (slajd 1 z 13)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego