Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Jest prestiż, są wydatki!

4 gru 15 09:42
Udostępnij
0
Skomentuj
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Archiwum / Auto Świat

Volkswagen Touareg I - lata produkcji 2002-10, cena od 27 000 zł

Jak przystało na „auto dla ludu”, VW zaproponował w Touaregu kilka różnych wersji silnikowych. Na jednsym końcu stał rzędowy, pięciocylindrowy diesel, na drugim

– benzynowe V8. Tak było przynajmniej do 2004 r., bo później w ofercie pojawił się ponadto potężny motor 6.0 W12. Oczywiście, już jednostka 4.2 zapewnia świetne osiągi i wysoką kulturę pracy. Początkowo stosowano 310-konny wariant 4.2 40V, który podczas liftingu w 2006 r. zastąpiono motorem 4.2 FSI/350 KM z wtryskiem bezpośrednim i 32-zaworową głowicą. Obie jednostki mają przyzwoitą opinię, jednak o żadnym wariancie nie można powiedzieć, żeby był oszczędny: słabszy średnio pali ok. 20 l/100 km (w przypadku LPG są to zazwyczaj wielkości rzędu 17-27 l/100 km), a mocniejsze FSI – nieco mniej, ale z kolei instalacja LPG wymaga tu stałego podawania benzyny (nawet 20 proc.).

Typowe awarie silnika? W autach po większym przebiegu należy spodziewać się kłopotów z łańcuchami rozrządu czy nagarem na zaworach (FSI), ale i tak diesle potrafią powodować większe wydatki. Kosztowna może być regeneracja skrzyni biegów lub naprawa rozbudowanego zawieszenia. Touareg ma też liczne zalety – obszerne nadwozie, niezłe wyposażenie (np. w Polsce wersja 4.2 miała skórzaną tapicerkę) i wysoki komfort podróży (niezależne zawieszenie).

Volkswagen Touareg to nam się podoba - Wygodne, funkcjonalne nadwozie, ciekawy uniwersalny, drogowo-terenowy charakter.

Volkswagen Touareg to nam się nie podoba - Wysokie spalanie (zwłaszcza słabszej wersji), dość drogie naprawy.

Foto: Archiwum / Auto Świat

Foto: Archiwum / Auto Świat

Foto: Archiwum / Auto Świat

Foto: Archiwum / Auto Świat

Foto: Archiwum / Auto Świat

Jest prestiż, są wydatki! (slajd 1 z 6)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego