Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Lada Niva: siermiężna i tania

24 paź 14 00:00

Lada 4x4 to najtańsze nowe auto terenowe na naszym rynku. Warto też zainteresować się używanymi Nivami. My przetestowaliśmy dla was auto siedmioletnie

Udostępnij
0
Skomentuj

Nowej Nivy nie znajdziemy na rynku od 2006 roku, ponieważ wtedy zmieniono nazwę tego terenowego modelu na 4x4. Za fabrycznie nową Ladę 4x4 zapłacimy 44 000 zł. Jeśli to dla was za dużo, warto rozejrzeć się za egzemplarzami oferowanymi na rynku aut używanych.

Nabywca Nivy musi zdawać sobie sprawę, że to nie jest współczesne auto. Firma Avtovaz rozpoczęła produkcję tej terenówki w 1977 roku. Dopiero w 1995 w Ladzie wprowadzono modyfikacje. Od tego roku Niva jest oferowana z silnikiem 1.7 litra na wtrysku. Samochód otrzymał wtedy nową deskę rozdzielczą, wygodniejsze fotele z lepszym trzymaniem bocznym oraz nowe tylne światła.

W 2010 Lada została poddana mini face liftingowi, zmienione zostały: lusterka zewnętrzne, kierunkowskazy i zegary. Tu nie odnajdziemy takich dodatków jak: ABS, poduszka powietrzna, czy elektrycznie podnoszone szyby.

Ten samochód ma inne zalety, kompaktowe wymiary ułatwiają wjazd w miejsca niedostępne dla większych terenówek, a prawdziwy-stały napęd 4x4 zapewnia bardzo dobre właściwości jezdne. Miłośnicy tego modelu doceniają także blokadę centralnego dyferencjału.

Jazda Nivą w terenie daje wiele przyjemności jej użytkownikowi. Natomiast fani youngtimerów uwielbiają jej kanciatą karoserię. Jenak to, co dla jednych jest zaletą, dla innych może być wadą. Osoby chcące wykorzystywać Ladę na co dzień powinny poszukiwać egzemplarzy ze wspomaganiem kierownicy.

Warto mieć na uwadze nie najlepszą jakość wykonania Nivy, przez co najpóźniej po 100 000 km będą nas czekały pierwsze naprawy.

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej