Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.494.281.98
Średnio4.684.824.562.14
Najdrożej4.965.084.792.29

Lada Niva: siermiężna i tania

24 paź 14 00:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Lada 4x4 to najtańsze nowe auto terenowe na naszym rynku. Warto też zainteresować się używanymi Nivami. My przetestowaliśmy dla was auto siedmioletnie

Nowej Nivy nie znajdziemy na rynku od 2006 roku, ponieważ wtedy zmieniono nazwę tego terenowego modelu na 4x4. Za fabrycznie nową Ladę 4x4 zapłacimy 44 000 zł. Jeśli to dla was za dużo, warto rozejrzeć się za egzemplarzami oferowanymi na rynku aut używanych.

Nabywca Nivy musi zdawać sobie sprawę, że to nie jest współczesne auto. Firma Avtovaz rozpoczęła produkcję tej terenówki w 1977 roku. Dopiero w 1995 w Ladzie wprowadzono modyfikacje. Od tego roku Niva jest oferowana z silnikiem 1.7 litra na wtrysku. Samochód otrzymał wtedy nową deskę rozdzielczą, wygodniejsze fotele z lepszym trzymaniem bocznym oraz nowe tylne światła.

W 2010 Lada została poddana mini face liftingowi, zmienione zostały: lusterka zewnętrzne, kierunkowskazy i zegary. Tu nie odnajdziemy takich dodatków jak: ABS, poduszka powietrzna, czy elektrycznie podnoszone szyby.

Ten samochód ma inne zalety, kompaktowe wymiary ułatwiają wjazd w miejsca niedostępne dla większych terenówek, a prawdziwy-stały napęd 4x4 zapewnia bardzo dobre właściwości jezdne. Miłośnicy tego modelu doceniają także blokadę centralnego dyferencjału.

Jazda Nivą w terenie daje wiele przyjemności jej użytkownikowi. Natomiast fani youngtimerów uwielbiają jej kanciatą karoserię. Jenak to, co dla jednych jest zaletą, dla innych może być wadą. Osoby chcące wykorzystywać Ladę na co dzień powinny poszukiwać egzemplarzy ze wspomaganiem kierownicy.

Warto mieć na uwadze nie najlepszą jakość wykonania Nivy, przez co najpóźniej po 100 000 km będą nas czekały pierwsze naprawy.

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (105)

No photo
No photo ~gość Użytkownik anonimowy
~gość :
No photo ~gość Użytkownik anonimowy
Użytkuje Nivę od nowości (model z 2004r z fabryczną LPG) jako leśnik. Ciężki teren, 90% km pokonuje po szutrach i koleinach po ciężarówkach wywożących drewno. reszta to dojazd asfaltem do stacji benzynowej i Nadleśnictwa. Auto kosztowało 44000 tyś. Obecnie ma 70 tyś km i po 10 latach zaczynam wkładać coraz więcej kasy...W tym roku padło sprzęgło, most będzie do wymiany, przeuby do wymiany. i gaz kończy się butla. W 2013 wymieniłem zawieche z tyłu i przodu, oraz hamulce przód tył. Moja ocena. Auto do roboty. szybko się nagrzewa (zaleta w zimie), ma tylko dwie opcje grzania...gorąco lub zimno (nic po środku), słaba wentylacja szyb, kiepskie trzymanie boczne foteli oraz efekt skaczącej piłki na wybojach. Wyższa norma spalania ze względu na nierozłączalny napęd 4x4. Reduktor jest zaleta przy słabym silniku w ciężkim terenie. Moja rada...wywalić na dzień dobry ruskie opony na jakiekolwiek AT lub zime. Ruskie zimą sa twarde jak głaz, auto z niczego potrafi robić bączka o 360 stopni i jest nie od opanowania. W byle jakiej zaspy się nie wydrapie. Osobiście przez 8 lat użytkowania nie dołożyłem do jakiekolwiek awarii (tylko eksploatacja). Ceny częśći zamiennych śmieszne, dostęp bezproblemowy i naprawy można w większości robić samemu. Moja ingerencja to montaż haka oraz wymiana felg 16 calowych na 15 caowe i opony 205/70 SIMEX MT, podwyższenie zawieszenia o 5 cm, wciągarka przód i zamontowane blokady w mosty automatyczne. W przyszłym roku wymiana na model po 2012 z ABS i wspomaganiem. A co do mocy silnika, wyciągałem ostatnio Mercedesa 8 tonowego tonowwego z łąki.... skutecznie. Pan na myjni nie chciałm mnie wpuścić...jedyna rzecz o grubości błota nie przekraczającego 1cm była na antenie CB... :) Polecam do pracy....
3 sty 15 21:39 | ocena: 100%
Liczba głosów:23
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tadek Użytkownik anonimowy
~Tadek :
No photo ~Tadek Użytkownik anonimowy
Z,,,USA,,, Aby wymienic Alternator,,, w Fregtliner truck 2014 musze jechac do Dilera albo Holowanie ,,Powod ,,Po odloczeniu przewodow pradowych komputer blokuje ladowanie ,,,Morzesz wymienic sam jak masz taki sam ale i tak ci nie bedzie ladowal musisz jechac do dilera wsadzi koste do komputera i odblokuje,, i za to trzeba zaplacic,,godzina $126 ,,,podobnie jest z rozrusznikiem,,klimatyzacia,,,Jezdzisz tylko po USA i Kanada do Mexicxo sie nie wybierasz po jak ci cos padnie to tysiace za holowanie do granicy,,,,,,KKK,,,,,,,,,,,a rece opadaja do czego ten Swiat zmierza,,,,To w tym wypadku ,,Lada,, to bezcenny samochod,, bo zestaw kilku kluczy i sam morzesz sobie cos zrobic,,Jak Potrafisz,,,
14 lis 14 02:55 | ocena: 85%
Liczba głosów:13
85%
15%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Sh.... Użytkownik anonimowy
~Sh....
No photo ~Sh.... Użytkownik anonimowy
do ~Szofger stary:
No photo ~Szofger stary Użytkownik anonimowy
21 lip 14 10:08 użytkownik ~Szofger stary napisał
Terenowka musi miec rame zeby byla sztywna i trwala, wszystkie te pseudo pojazdy bazujace na samonosnym nadwoziu nadaja sie tylko na szobe a nie w teren, dlatego te Niwy Dacie Nissany Bmw czy Fordy to namiastki terenowek za duze pienaidze
Najpierw to się dziecko naucz odróżniać SUVa od samochodu terenowego. A później to sobie porównaj możliwości Terrano z Wranglerem Rubicon. Kąt natarcia Terrano 32stopnie, Rubicona 45stopni i rzeczywiście Uaz - kąt natarcia 52stopnie.
21 lip 14 12:23 | ocena: 91%
Liczba głosów:32
91%
9%
| odpowiedzi: 9
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~eq Użytkownik anonimowy
~eq :
No photo ~eq Użytkownik anonimowy
To jest auto budowane na rynek Rosyjski, tam nie ma serwisow co pare kilometrow, sa ogromne przestrzenie i drogi gruntowe.
Auto musi byc proste jak cep zeby kazdy je umial sznurkiem i drutem naprawic. W bardziej cywilizowanym swiecie jednak sa lepsze auta do podobnych celow. Trzeba przyznac tez, ze sporo drozsze.
21 lip 14 10:02 | ocena: 86%
Liczba głosów:91
86%
14%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~andriu Użytkownik anonimowy
~andriu :
No photo ~andriu Użytkownik anonimowy
Dowlecze się i doczołga tam gdzie do wykonania zadania trzeba użyć śmigłowca! Cześć Ruskim Konstruktorom i Mechanizatorom! Sprzęt pierwsza klasa! Nie ma to nic wspólnego z polityką! Po prostu wyjątkowo udane jeździdło i to w każdy teren!!! Czym starszy tym lepszy!
21 lip 14 13:04 | ocena: 86%
Liczba głosów:94
86%
14%
| odpowiedzi: 6
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~nissanserwis Użytkownik anonimowy
~nissanserwis
No photo ~nissanserwis Użytkownik anonimowy
do ~Jeep Grand Cherokee:
No photo ~Jeep Grand Cherokee Użytkownik anonimowy
21 lip 14 18:01 użytkownik ~Jeep Grand Cherokee napisał
Comment removed due to violation of forum rules.
a jak ja widze patrola to padam ze śmiechu... teraz to juz mniej tego jeździ bo zawodna nissanowska technika już zrobiła swoje.... ale do rzeczy- Nissany patrole dzielą sie na dwie grupy: pierwsza - na te co silnik jeszcze nie wybuchł - druga - na te co silnik już mają zmieniony... Jest nawet taka tajna gwarancja Nissana na silnik w Patrolu 3,0 i NC300 (wszystkie d22 z silnikiem 2,5) do 150 tyś km pod warunkiem regularnych przeglądów w ASO.....
9 lis 14 13:04 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
67%
33%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Szofger stary Użytkownik anonimowy
~Szofger stary :
No photo ~Szofger stary Użytkownik anonimowy
Terenowka musi miec rame zeby byla sztywna i trwala, wszystkie te pseudo pojazdy bazujace na samonosnym nadwoziu nadaja sie tylko na szobe a nie w teren, dlatego te Niwy Dacie Nissany Bmw czy Fordy to namiastki terenowek za duze pienaidze bez fukcji w terenie, ale sa ładne i dobrze wygaldaja bo w terenie to zaden z nich nie pojedzie chyba ze Terrano z firmy Nissan czy ruski Gaz. bo nawet Jeep juz nie jest terenowka../
21 lip 14 10:08 | ocena: 51%
Liczba głosów:63
51%
49%
| odpowiedzi: 14
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Lord Cox Użytkownik anonimowy
~Lord Cox
No photo ~Lord Cox Użytkownik anonimowy
do ~johny:
No photo ~johny Użytkownik anonimowy
22 lip 14 00:57 użytkownik ~johny napisał
Mój sąsiad ma z kolei Dustera 4WD 1,5dci i ciągle mu się coś sypie.
A sąsiad mojego sąsiada, tego z prawej ma kuzyna, który ma sąsiada ty razem z lewej i ten z lewej ma brata, który mieszka w USA a stryj po matce tego sąsiada ma słaby wzrok więc sprzedał auto terenowe Hummer H2 i kupił sobie dwa konie jednocześnie pożyczył od siostrzeńca z naprzeciwka parę dolców by zbudować stajnię i pieczarkarnię. Konie wjadą wszędzie tam gdzie żadna terenówka nie wjedzie a przy okazji jako że są dobrze wykarmione to produkują mnóstwo pączków na bazie których wspomniany wcześniej stryj produkuje pieczarki w pieczarkarni wybudowanej za pożyczone od jak już napomknąłem siostrzeńca. Siostrzeniec zamiast odsetek bierze od stryjka grzyby po korzystnej cenie i rozpoczął właśnie produkcję pizzy pieczarkowej do rozwożenia której potrzebna mu będzie flota pojazdów, najlepiej terenowych. W tej chwili negocjuje właśnie cenę Hummera H2, którego to Hummera obecny właściciel kupił od pewnego gościa, któremu popsuł się wzrok a nie może dłużej nim jeździć z powodu kosztów eksploatacji. Na razie kończę, bo przyszła do mnie Pani Rosita więc nie mam już czasu. C.d.n.
9 lis 14 14:19 | ocena: 55%
Liczba głosów:40
55%
45%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~4x4 Użytkownik anonimowy
~4x4
No photo ~4x4 Użytkownik anonimowy
do ~Zgred:
No photo ~Zgred Użytkownik anonimowy
13 lis 14 10:55 użytkownik ~Zgred napisał
Co ci przyjdzie z konta natarcia jak juz pod górkę nie podjedziesz z powodu braku mocy ? To czysto TEORETYCZNA wartość.
Mocy na reduktorze nigdy nie braknie na podjazdach. Prędzej braknie trakcji. Słaby silnik zdycha w ciężkim błocie przy agresywnych oponach, ale i tak cześciej wymięka wtedy sprzęgło. Jeżdziłbyś w terenie to byś to wiedział.
13 lis 14 11:27 | ocena: 82%
Liczba głosów:11
82%
18%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~towarzysz Napoleon Użytkownik anonimowy
~towarzysz Napoleon :
No photo ~towarzysz Napoleon Użytkownik anonimowy
Tam gdzie się nie da wjechać Nivą trzeba użyć Uaza, jeżeli on nie da rady należy wówczas użyć śmigłowca.
21 lip 14 10:02 | ocena: 93%
Liczba głosów:87
93%
7%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej