Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Land Rover Discovery 3.0 TD6 - Lord, który nie boi się błota

19 maja 17 14:10

Już nie ma ramy ani seryjnego reduktora. Mimo to nadal wyróżnia się ponadprzeciętnymi właściwościami terenowymi i oferuje 7 pełnowymiarowych miejsc. Testujemy wersję First Edition z 258-konnym dieslem.

Udostępnij
0
Skomentuj

Na rynku nie brakuje dużych SUV--ów, które są dostępne w 7-miejscowych wersjach, np. Audi Q7 (od 312 700 zł), Volvo XC90 (258 100 zł) czy Toyota Land Cruiser (od 199 000 zł). I w zasadzie każdy z nich mógłby być rywalem debiutującego właśnie LR Discovery 5. generacji, ale tak do końca nie jest. Żadne z tych aut nie ma bowiem w trzecim rzędzie pełnowymiarowych foteli, czyli takich, które pozwoliłyby na dłuższą podróż dorosłej osobie o wzroście ponad 180 cm. Ta cecha wyróżniała Discovery już w poprzednich generacjach i mimo zmiany konstrukcji nadwozia z ramowej na samonośną w nowym modelu ją zachowano.

Rezygnacja z klasycznej ramy była podyktowana obniżeniem masy samochodu. Zastosowanie aluminiowego nadwozia typu monocoque, elementów wykonanych z magnezu i poszycia z lekkich kompozytów miało sprawić, że auto będzie lżejsze nawet o 0,5 t. Gdy wjechaliśmy nowym Discovery na wagę, okazało się waży ono prawie 2,5 t! I o ile podczas szybkiej jazdy na zakrętach kierowca nie odczuwa dużej masy, o tyle podczas hamowania – już tak. Nadwozie mocno nurkuje, a droga hamowania jest o wiele dłuższa niż w przypadku Q7 czy XC90.

W Discovery pojawiły się czterocylindrowe silniki 2.0. Dzięki nim można ominąć wysoką akcyzę i ceny pojazdu zaczynają się od 236 200 zł. Do SUV-a premium pasują jednak bardziej większe jednostki i nam spodobał się właśnie 6-cylindrowy turbodiesel o mocy 258 KM – kosztowny i niezbyt oszczędny, ale za to elastyczny i dobrze wyciszony. Doskonale dogaduje się z 8-stopniowym „automatem” ZF. Idealny do holowania przyczep, zwłaszcza że uciąg auta wynosi 3,5 t.

Land Rover Discovery 3.0 TD6 - mocny w terenie

Znakomita geometria nadwozia (prześwit 283 mm w wersji z pneumatycznym zawieszeniem), napęd 4x4 z reduktorem oraz 5 gotowych trybów jazdy układu Terrain Response 2 sprawiają, że niewiele SUV-ów może dotrzymać kroku Discovery na bezdrożach.

Land Rover Discovery 3.0 TD6 - to nam się podoba

Możliwości offroadowe, 7 pełnowymiarowych miejsc, dobra dynamika, znakomite nagłośnienie, nowoczesne multimedia i systemy bezpieczeństwa, 5 lat gwarancji.

Land Rover Discovery 3.0 TD6 - to nam się nie podoba

Wysoka cena, słaba widoczność do tyłu, mimo szerokiego zastosowania aluminium nadal wysoka masa (2,5 t), mały bagażnik podczas jazdy z kompletem pasażerów.

Land Rover Discovery 3.0 TD6 - nasza ocena

Discovery jest praktyczne, luksusowe, nieźle radzi sobie na asfalcie, w terenie nie ma na nie mocnych. Cechy te czynią je wyjątkowym. Pytanie tylko: kto SUV-em za 500 000 zł będzie taplał się w błocie?

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/V6/24
Pojemność skokowa 2993 cm3
Moc maksymalna 258 KM/3750 obr./min.
Maks. moment obrotowy 600 Nm/1750-2250 obr./min
Przyspieszenie 0-50/0-100 km/h 3,1 s/9,0 s
Elastyczność 60-100/80-120 km/h 4,8 s (aut.)/6,5 s (aut.)
Prędkość maksymalna 209 km/h
Hamowanie ze 100 km/h (z/g) 39,4 m/39,9 m
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 57 dB/63 dB/68 dB
Średnie spalanie testowe 11,1 l/100 km
Skrzynia biegów/napęd aut. 8b/4x4
Pojemność bagażnika 7/6/5/2 miejsca 258-698-1137-2406 l
Długość/szerokość/wysokość 4970/2073/1888 mm
Rozstaw osi 2923 mm
Masa rzeczywista/ładowność 2449 kg/721kg
Prześwit/głębokość brodzenia 283 mm/900 mm
Kąty natarcia/rampowy/zejścia 34,0/27,5/30,0 stopni
Gwarancja mech./perforacyjna 5 lata(150 tys. km)/6 lat
Przeglądy co 26 tys. km lub rok
Cena podst. testowanej wersji 445 900 zł
Cena egz. po doposażeniu 460 040 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej