Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Land Rover Discovery Sport – wszechstronny SUV

3 wrz 14 11:13

Podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Paryżu Land Rover zaprezentuje nowego Discovery Sport – najbardziej wszechstronnego kompaktowego SUVa klasy premium i pierwszego przedstawiciela nowej rodziny modeli Discovery. Wyjątkowy w swoim segmencie samochód oferuje układ foteli 5+2 oraz spójne rozwiązania stylistyczne i techniczne w kompaktowym nadwoziu.

Udostępnij
0
Skomentuj

Debiutują w nim liczne innowacje Land Rovera, takie jak wielowahaczowa tylna oś nowej generacji, zaawansowana poduszka powietrzna chroniąca pieszych, zupełnie nowy system multimedialny z ekranem dotykowym oraz nowoczesna, wykonana z wysokowytrzymałej stali i lekkiego aluminium konstrukcja nadwozia, zapewniająca znakomite osiągi, bezpieczeństwo i wydajność.

Lekka konstrukcja i wielowahaczowa oś

Nadwozie samonośne pojazdu jest zbudowane z wysokowytrzymałej stali i stali borowej oraz lekkich stopów aluminium. Takie zestawienie materiałów zapewnia mocną, sztywną i lekką podstawę dla znakomitej dynamiki i osiągów oraz wysokiej sztywności skrętnej. Zupełnie nowa wielowahaczowa konstrukcja tylnego zawieszenia poprawia zwrotność. Zwiększone wykrzyżowanie osi wraz z lekkimi aluminiowymi elementami zawieszenia i starannie dobraną charakterystyką amortyzatorów gwarantują bezkonkurencyjny komfort jazdy niezależnie od nawierzchni. Nowa tylna oś przyczynia się także do obniżenia hałasu we wnętrzu, a oparte na niej kolumny tylnego zawieszenia w minimalnym stopniu wnikają do przestrzeni bagażowej. Dzięki temu samochód dysponuje dużym bagażnikiem i fotelami w układzie 5+2.

Oszczędne zespoły napędowe

W pierwszym okresie samochód będzie oferowany z kilkoma czterocylindrowymi turbodoładowanymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Wszystkie są wyposażone w system Start/Stop, wysokociśnieniowy układ bezpośredniego wtrysku paliwa i układ odzysku energii. Rozwiązania te, wraz z obniżonym tarciem między ruchomymi elementami silnika, zapewniają znakomite osiągi i oszczędną eksploatację.

Silniki benzynowe są oparte na dwulitrowej jednostce Si4 o mocy 240 KM, z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Silnik ten oferuje osiągi na poziomie jednostki sześciocylindrowej, ale dzięki kompaktowym wymiarom jest lżejszy i emituje nawet o 20 procent mniej CO2 w porównaniu z konwencjonalnymi silnikami o większej pojemności i podobnej mocy.

Turbodiesle o pojemności 2,2 litra rozwijają moc 150 KM (TD4) lub 190 KM (SD4). Zarówno TD4, jak i SD4 generują 420 Nm momentu obrotowego i charakteryzują się zużyciem paliwa na poziomie niespełna 5,7 l/100 km oraz bardzo dobrą elastycznością przy wyprzedzaniu.

Nieco później, w 2015 roku w Discovery Sport zadebiutuje bardzo oszczędny 2-litrowy turbodiesel ED4, charakteryzujący się emisją CO2 na poziomie zaledwie 119 g/km* i obniżonym zużyciem paliwa.

Wszystkie odmiany silnikowe można zamówić z zaawansowaną 9biegową skrzynią automatyczną ZF 9HP48, oferującą niezrównana kulturę pracy i doskonałą dynamikę oraz świetnie sprawdzającą się w czasie jazdy terenowej. Pojazdy z silnikami Diesla będą dostępne także z 6-biegową skrzynią manualną M66.

Wiodące właściwości jezdne w terenie

Maksymalną wszechstronność i możliwość wyboru zapewniają trzy wersje napędu: na jedną oś, stały napęd na 4 koła oraz napęd Active Driveline. System Active Driveline przełącza napęd na jedną lub dwie osie zapewniając bezkonkurencyjne połączenie zwrotności na drodze i dzielności w terenie z oszczędną eksploatacją w każdych warunkach.

Samochód ma wysoki prześwit, duże kąty natarcia i zjazdu oraz kąt rampowy, a także najwyższą w tej klasie zdolność brodzenia do głębokości 600 mm.

System Terrain Response Land Rovera dostępny we wszystkich wersjach z napędem na 4 koła umożliwia kierowcy dostosowanie reakcji Discovery Sport do warunków jazdy. Dostępnych jest pięć ustawień: ogólne (General), trawa/szuter/śnieg (Grass/Gravel/Snow), błoto i koleiny (Mud and Ruts) oraz piasek (Sand). Opcjonalny tryb Dynamic poprawia osiągi na drodze i zapewnia bardziej bezpośrednie wrażenia z panowania nad pojazdem.

Wyświetlacz HUD

Wyświetlacz przezierny (Head Up Display – HUD) debiutuje w modelu Land Rover Discovery Sport. Dzięki zaawansowanej technologii laserowej najważniejsze dane dotyczące jazdy – takie jak prędkość, aktualnie włączony bieg i wskazania systemu nawigacji satelitarnej – są wyświetlane na niewielkim fragmencie przedniej szyby, przed oczami kierowcy. Wyświetlacz HUD umożliwia kierowcy bezpieczne zapoznawanie się z tymi informacjami bez odrywania wzroku od drogi.

Nowy Land Rover Disvovery Sport powstał w Wielkiej Brytanii i będzie produkowany w Halewood. Światowa premiera odbędzie się na początku października podczas międzynarodowego salonu samochodwego w Paryżu, pierwsze egzemplarze trafią do sprzedaży na początku stycznia 2015 roku.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej