Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.494.281.98
Średnio4.684.824.562.14
Najdrożej4.965.084.792.29

Mercedes GLC Coupé 250d 4Matic - sama przyjemność z jazdy

6 lis, 09:52
Udostępnij
0
Skomentuj

Podwyższone nadwozie i napęd 4x4 w żadnym wypadku nie zachęcają do jazdy w terenie. Z kolei mocno obniżająca się linia dachu nie czyni z niego auta sportowego. Mimo wszystko Mercedes GLC wzbudza duże zainteresowanie.

Ach ten obniżający się dach! Fani coupé uważają, że taki zabieg stylistyczny to za mało, żeby auto określać tym mianem. Tym bardziej że GLC ma podwyższone nadwozie oraz pięcioro drzwi. Z kolei miłośnicy SUV-ów skrytykują to rozwiązanie, gdyż ogranicza miejsce z tyłu oraz w bagażniku. Jedno jest pewne – dzięki temu nikt nie przejdzie obojętnie obok GLC coupé.

Nawet jeżeli nie jest to prawdziwe coupé, to trudno tej wersji GLC odmówić sportowych cech. Udanie połączono je z terenowymi atrybutami – podwyższonym nadwoziem, plastikowymi nakładkami na nadkolach czy przyprogowymi stopniami ze stali szlachetnej (dopłata: 2650 zł).

Mercedes GLC Coupé - SUV w stylu coupe

Efektownie prezentuje się też wnętrze wykończone materiałami o wysokiej jakości. Z przodu jest całkiem wygodnie – fotele są odpowiednio wyprofilowane, a ilość miejsca okazuje się zadowalająca. Mniej entuzjazmu wykażą pasażerowie z tyłu. O ile przestrzeni na nogi jest pod dostatkiem, o tyle wysokim osobom może brakować miejsca nad głową. No cóż, taka jest cena za wyszukaną stylistykę. Mniej doskwiera ograniczenie części ładunkowej. Po pierwsze, kufer o pojemności 500-1400 l to dobry rezultat, a po drugie – w stosunku do wersji SUV okazuje się mniejszy tylko o 10 proc.

Mercedes GLC Coupé Mercedes GLC Coupé Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Żadnych zastrzeżeń nie mieliśmy natomiast do przyjemności z jazdy. Wprawdzie 204-konny silnik w aucie ważącym niemal dwie tony nie robi wrażenia, to jednak okazuje się, że wystarczy do uzyskania zadowalającej dynamiki. Jest to możliwe przede wszystkim dzięki wykorzystaniu sportowego trybu jazdy – silnik bardziej spontanicznie reaguje na wciskanie pedału gazu, a skrzynia sprawniej przełącza każdy z 9 biegów. Do tego zmienia się sposób prowadzenia pojazdu, bowiem wyostrza się działanie układu kierowniczego. Auto posłusznie reaguje na polecenia prowadzącego i idealnie wpisuje się w każdy zakręt.

Podczas jazdy trzeba się pogodzić ze spalaniem na poziomie 6,5 l/100 km. Niby niedużo jak na oferowane osiągi, ale uwzględniając obietnice producenta, jest to 30-proc. nadwyżka. Podstawowa cena nie szokuje, za to po doposażeniu jest już wysoka. Nie może być inaczej, skoro na pokładzie są dodatki za ponad 112 000 zł!

Mercedes GLC Coupé - to nam się podoba

Wysoki komfort jazdy, dużo miejsca na nogi w obu rzędach siedzeń, skuteczny układ hamulcowy, łatwa obsługa urządzeń pokładowych.

Mercedes GLC Coupé - to nam się nie podoba

Ograniczona przestrzeń nad głowami, wysoka cena testowanego auta, słaba widoczność do tyłu, spalanie znacznie wyższe niż fabryczne.

Mercedes GLC Coupé - naszym zdaniem

Zostawmy jednak te dylematy z nazwą. Ważniejsze jest to, że samochód sprawia dużo przyjemności z jazdy, a przy tym kusi efektowną stylistyką nadwozia.

Mercedes GLC Coupé 250d 4Matic - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory diesel biturbo/R4/16
Pojemnośc skokowa 2143 cm3
Moc maksymalna 204 KM/3800 obr./min
Maks. moment. obrotowy 500 Nm/1600 obr./min
Skrzynia biegów/napęd automatyczna 9-biegowa
Napęd 4x4
Prędkość maksymlana 222 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,6 s
Elastyczność 60-100/80-120 km/h 4,4/5,7 s (aut.)
Hamowanie ze 100 km/h (zimne/gorące) 35,9 m/35,2 m
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 56 dB/64 dB/68 dB
Średnie spalanie testowe 6,5 l/100 km
Średnie spalanie producenta 5,0 l/100 km
Pojemność bagażnika 500-1400 l
Długość/szerokość, wysokość 4732/1890/1602 mm
Rozstaw osi 2873 mm
Masa rzeczywista/ładowność 1964 kg/556 kg
Cena podstawowa testowanej wersji 231 000 zł
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 2 lata/30 lat
Przeglądy wg. wskazań
Cena testowanego auta 343 730 zł

.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~sed Użytkownik anonimowy
~sed :
No photo ~sed Użytkownik anonimowy
Z tą efektowną stylistyką nadwozia to bym jednak mocno polemizował, bo widzę to jednak nieco inaczej i dla mnie to nadwozie jawi się jako mało efektowna bryła bez pomysłu wyglądająca jak bambaryła która za kilka lat będzie straszyć na ulicach.
7 lis 19:22 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Grzes Użytkownik anonimowy
~Grzes :
No photo ~Grzes Użytkownik anonimowy
Trzeba się pogodzić ze spalaniem na poziomie 6.5 litra... . To że producenci wskazują inne wyniki to wynik sposobu w jaki testują auta-co wazne zgodnie z prawem. W tym przypadku 10l jest akceptowalne
6 lis 20:15 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~rt6 Użytkownik anonimowy
~rt6 :
No photo ~rt6 Użytkownik anonimowy
Chcesz prezentować Swoja firmę zamów wyspy handlowe http://jfm-furniture.pl a na pewno będziesz się wyróżniać wśród konkurencji
13 lis 14:16
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~POhybel Użytkownik anonimowy
~POhybel :
No photo ~POhybel Użytkownik anonimowy
Mój glc coupe 250 d z brabusem nie schodzi poniżej 8 l/100 km ale przy cenie 340K to chyba ma małe znaczenie. Auto z pneumatyka jeździ jak po stole polecam wszytkim takie zawieszenie
7 lis 03:21 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Mercedes GLC Coupé

Zawieszenie dobrze radzi sobie z tłumieniem wszelkich nierówności nawierzchni.

Mercedes GLC Coupé 250d 4Matic - sama przyjemność z jazdy (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego