Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Mercedes ML: olbrzym na diecie

15 cze 11 15:22

Choć nowy Mercedes ML jest większy i lepiej wyposażony od poprzednika, to udało mu się nie przytyć, a pod względem zużycia paliwa ustanawia rekordy oszczędności wśród SUV-ów

Udostępnij
0
Skomentuj

Wprowadzony w 1997 roku Mercedes ML został bardzo przychylnie przyjęty przez klientów nie tylko w USA (gdzie znajdował się główny zakład produkcyjny), lecz także w Europie. Sprzedawał się tak dobrze, że następcę zaprezentowano dopiero w 2005 roku.

Zobacz wszystko na temat

Mercedes ML: olbrzym na diecie

Przez 14 lat fabrykę opuściło ponad 1,2 mln aut obu generacji. Teraz przyszedł czas na ML-a numer 3. Stylistyka nadwozia uległa ewolucyjnym zmianom (zachowano np. charakterystyczny kształt tylnego słupka), minimalnie zwiększyły się też wymiary zewnętrzne (długość o 2,5 cm, a szerokość o 1,5 cm). Za to prawdziwą metamorfozę przeszło wnętrze. Jest obszerniejsze (z przodu auto poszerzono o 3,4 cm, z tyłu o 2,5 cm) i wykończone znacznie lepszymi materiałami.

Nowy ML będzie dostępny w trzech wersjach silnikowych: jednej benzynowej i dwóch wysokoprężnych. Podstawowy, 4-cylindrowy silnik Diesla, znany już m.in. z klas E i S, zastąpił 3-litrową jednostkę V6 montowaną w poprzedniku. Choć moc i moment obrotowy są identyczne (204 KM, 500 Nm), to średnie spalanie spadło z 8,4 do 6 l/100 km. Do przeniesienia napędu posłuży nowa 7-stopniowa przekładnia automatyczna 7G-Tronic Plus.

Zastosowanie lekkich materiałów (m.in. aluminium i magnezu) pozwoliło uniknąć zwiększenia masy auta, mimo znacznie bogatszego wyposażenia. Zawieszenie ML-a selektywnie tłumi nierówności – łagodnie wybiera wyboje w trakcie codziennej jazdy (także w terenie), a podczas agresywnych manewrów usztywnia się, co zapewnia autu odpowiednią stabilność.

O bezpieczeństwo podróżnych dba wiele systemów znanych już z klas E i S, m.in.: Attention Assist (wykrywający zmęczenie kierowcy), Night View Assist Plus (system nocnego widzenia z funkcją rozpoznawania pieszych), Blind Spot Assist (monitorujący „martwe pole” lusterek zewnętrznych) oraz Active Park Assist (asystent parkowania z kamerą cofania).

Dodatkowo auto można wyposażyć w Active Curve System, niwelujący przechyły nadwozia przy wykorzystaniu aktywnych stabilizatorów przedniej i tylnej osi.Nowością w klasie M jest system Comand Online, zapewniający dostęp do internetu. Aplikacja umożliwia wygodne korzystanie m.in. z map Google, Facebooka oraz prognoz pogody.

PODSUMOWANIE - Nowy ML, choć niewiele urósł, robi wrażenie znacznie większego i masywniejszego, a przy tym jest oszczędniejszy od poprzednika. Oficjalny debiut samochodu odbędzie się na wrześniowym salonie we Frankfurcie. Do sprzedaży trafi na przełomie września i października, wtedy też poznamy polskie ceny.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Mercedes ML: olbrzym na diecie (slajd 1 z 9)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego