Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Mitsubishi Outlander PHEV - Alternatywa dla diesla

26 kwi 17 09:46

Outlander PHEV to wersja, która ma zapewnić niskie koszty użytkowania. Tylko czy niższe spalanie zrekompensuje wysoką cenę zakupu auta.

Udostępnij
0
Skomentuj

Hybrydowy napęd coraz śmielej jest wprowadzany do samochodów, w których do tej pory królowały silniki Diesla. Na taką wersję zdecydowało się również Mitsubishi w przypadku Outlandera.

Mitsubishi Outlander PHEV - nadwozie

Duża karoseria skrywa wnętrze, które w obu rzędach wygodnych siedzeń oferuje jadącym mnóstwo przestrzeni. Bagażnik jest o 39 l mniejszy niż w porównywalnej wersji benzynowej – w hybrydzie musi wystarczyć kufer o pojemności 451 l.

Mitsubishi Outlander PHEV - silnik

W hybrydowym Outlanderze pracują trzy motory – benzynowy (121 KM) i dwa elektryczne (każdy ma po 82 KM). Jak na taką liczbę koni mechanicznych osiągnięcie „setki” po 10,5 s nie jest słabym wynikiem. Pamiętajcie bowiem, że auto waży niemal dwie tony. PHEV to hybryda typu plug-in, a zatem pozwala na jazdę w trybie elektrycznym. Po pełnym naładowaniu akumulatorów na wyświetlaczu pokazał się zasięg 40 km.

Rzeczywistość jest jednak mniej optymistyczna. W zależności od warunków drogowych udało nam się pokonać 21-26 km. Trzeba jednak oddać sprawiedliwość, że test przeprowadziliśmy w ujemnej temperaturze. Spalanie też nie wypadło ciekawie. Zużycie na poziomie 7,4 l/100 km (test w benzynowym trybie) w przypadku ciężkiego SUV-a nie jest złe, ale producent obiecuje znacznie mniej – 1,8 l/100 km.

Mitsubishi Outlander PHEV - prowadzenie

Miękkie zawieszenie zapewnia zrelaksowaną podróż, ale nie polecamy szybkiego pokonywania zakrętów. Nadwozie ma skłonność do lekkiego przechylania się, natomiast układ kierowniczy mógłby być bardziej precyzyjny.

Mitsubishi Outlander PHEV - koszty

Jest drogo, nawet jak na hybrydę. Toyota RAV4 (też hybrydowa) w topowej wersji kosztuje 172 900 zł.

Mitsubishi Outlander PHEV - to nam się podoba

Komfortowe resorowanie, przestronne wnętrze, wygodne fotele, możliwość jazdy w trybie elektr.

Mitsubishi Outlander PHEV - to nam się nie podoba

Wysoka cena, spalanie wyższe od obietnic producenta, ograniczona poręczność (duża średnica zawracania).

Mitsubishi Outlander PHEV - naszym zdaniem

Kwota, którą trzeba wydać na ten model, jest nie do przyjęcia. Elektryczny tryb jazdy i spalanie nie rekompensują ceny. Auto jest komfortowe, ale tę zaletę zapewniają też wersje z benzyniakiem lub dieslem.

Silnik: typ/cylindr/zawory benz./R4/16
Pojemność 1998 cm3
Moc maksymlana 121 KM/4500 obr./min
Maks. moment obrrotowy 190 Nm/4500 obr./min
Moc silników elektrycznych 82 KM
Przedni silnik elektryczny 137 Nm
Tylne silnik elektryczny 170 Nm
Napęd/skrzynia biegów 4x4/aut. 9b
Prędkość maksymalna 170 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,5 s
Średnie spalanie 7,4 l/100 km
Zasięg 600 km
Droga hamowania 100-0 km.h 37,6 m (z)/37,1 m (r)
Poziom hałasu 50/100/130 km/h 57/65/71 dB
Długość/szerokść/wysokość 44695/1800/1703 mm
Rozstaw osi 2670 mm
Pojemność bagażnika 451-1602 l
Masa własna/ładowność 1914 kg/426 kg
Cena wersji Instyle Navi Plus 239 990 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Mitsubishi Outlander PHEV - Alternatywa dla diesla (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego