CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.254.424.051.89
Średnio4.584.704.312.10
Najdrożej4.794.954.592.71

Nissan Navara 2.3 dCi 160 N-Connecta - mocy mu wystarczy

5 wrz, 13:37
Udostępnij
0
Skomentuj

W Navarze znajdziecie dwie wersje silnika 2.3 dCi. Testujemy słabszą, 160-konną. Mocy tu nie brakuje, ale czy można liczyć na oszczędności?

Navara ma zadowolić zarówno szukających w miarę taniego, solidnego pojazdu do pracy, jak i osoby, którym marzy się lifestylowe auto do spędzania wolnego czasu. Dlatego przewidziano kilka poziomów wyposażenia i dwie wersje mocy, a mimo że zawieszenie wykorzystuje sprężyny obiecujące komfort, auto ma dużą ładowność.

Nissan Navara 2.3 dCi 160 - nadwozie

Przyjemna kabina: łatwa obsługa, dużo miejsca, dobre materiały, tapicerka miła w dotyku. Podobnie jest ze skrzynią, w której znajdziecie ciekawy patent, czyli przesuwane na szynach zaczepy do mocowania towaru. Minusy: przydałaby się bardziej funkcjonalna kanapa (podnosi się tylko całe siedzisko), kamera cofania w lusterku to słabe rozwiązanie, a na pace warto mieć wykładzinę – metal w zimie czy po deszczu jest śliski. „Wanna” to wydatek ok. 1600 zł.

Nissan Navara 2.3 dCi 160 - silnik

Jednostka cicho i spokojnie pracuje, jedna turbina w zupełności sobie radzi, skutecznie napędzając auto i w terenie, i na szosie. Niższa moc nie przekłada się niestety na atrakcyjne spalanie – według producenta oba warianty zużywają tyle samo. Dane Nissana są w tym przypadku optymistyczne – udało nam się zanotować minimalny wynik 7,3 l/100 km, a nie deklarowane 6,1 l, tyle że to też nieźle. Jazda w terenie „kosztuje” 9,5 l/100 km.

Nissan Navara 2.3 dCi 160 - prowadzenie

Jak na pikapa – bardzo dobre. Nissan ma z tyłu sztywną oś ze sprężynami, a nie resorami, co podnosi komfort.

Nissan Navara 2.3 dCi 160 - koszty

Dobrze wyposażone podstawowe wersje (z klimatyzacją i 7 airbagami, double cab od 128 600 zł) występują tylko ze 160-konnym silnikiem. W odmianie N-Connecta dostępne są już obie wersje mocy, dopłata do 190 KM jest akceptowalna – 5500 zł. Duży plus za gwarancję: 5 lat lub 160 tys. km.

Nissan Navara 2.3 dCi 160 - to nam się podoba

Satysfakcjonujące osiągi, duże możliwości wykorzystania skrzyni, rozsądne spalanie.

Nissan Navara 2.3 dCi 160 - to nam się nie podoba

Wysoka cena zakupu, prosty system napędu 4x4, utrudnione manewrowanie.

Nissan Navara 2.3 dCi 160 - naszym zdaniem

Jeśli priorytetem ma być niska cena, to warto kupić 160-konną Navarę, i to w bazowej odmianie. N-Connecta to już dwa poziomy wyżej, wyposażenie jest bardzo dobre. Ale oszczędności względem wersji 190 dCi są małe.

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Pojemnośc skokowa 2298 cm3
Moc maksymalna 160 KM/3750 obr./min.
Maks. moment. obrotowy 403 Nm/1500-2500 obr./min.
Skrzynia biegów/napęd ręczna 6-biegowa/4x4
Prędkość maksymlana 172 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,0 s
Średnie spalanie producenta 6,3 l/100 km
Długość/szerokość/wysokość 5300/1850/1805 mm
Dł./szer./wys. skrzyni 1537/1560/474 mm
Rozstaw osi 3150 mm
Masa własna/ładowność 2001 kg/1034 kg
Cena testowanej wersji 144 180 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~lucjanKj Użytkownik anonimowy
~lucjanKj :
No photo ~lucjanKj Użytkownik anonimowy
Bez względu na to jakim modelem jeździłem nigdy nie miałem okazji narzekać na Nissana. Często pożyczam nowe modele w Panek więc to może też kwestia tego ale możliwości i komfort tez zawsze miały wysokie
10 wrz 12:31
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Nissan Navara 2.3 dCi 160 N-Connecta

Zawieszenie dobrze wybiera nierówności w terenie, auto jest stabilne również na asfalcie.

Nissan Navara 2.3 dCi 160 N-Connecta - mocy mu wystarczy (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego