Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Nowa Dacia Duster - znów wkurzy rywali

3 sty, 10:01

Rumuński SUV przeszedł obszerny lifting i wzbogacił się o wiele opcji niedostępnych do tej pory. Czy zmieniło się coś poza gadżetami?

Udostępnij
0
Skomentuj

Dacia Duster jest najpopularniejszym SUV-em na wielu europejskich rynkach, także w Polsce. Od 2010 r. wyprodukowano ponad 2 mln egzemplarzy. Mimo świetnych wyników sprzedaży nastał już czas na obszerną modernizację – ostatni lifting miał miejsce w 2013 r. Aktualna odsłona nazywana jest przez producenta nową generacją. Silniki, technika napędu, rozstaw osi czy długość nadwozia pozostały jednak bez zmian.

Rewolucji nie ma też w designie, a jednak auto prezentuje się poważniej niż do tej pory. Styliści dobrze wiedzieli, gdzie dotknąć, by uatrakcyjnić sylwetkę auta. Ozdobione LED-ami do jazdy dziennej reflektory rozstawiono szerzej, z kolei tylne światła nasuwają skojarzenia z Jeepem Renegade’em.

Dacia Duster - nowe, lepsze wnętrze

Kokpit ma nowy kształt, poprawiono także jakość wykończenia. System multimedialny z dotykowym ekranem umieszczono wyżej niż dotychczas, a przyciski mają nowocześniejszy wygląd. Całość jest uporządkowana i łatwa w obsłudze – tak ma być!

Nowa Dacia Duster Nowa Dacia Duster Foto: Dacia

Bardzo zyskały też fotele. Te w starym Dusterze były tak złe, że nigdy nie powinny były trafić do samochodu. Teraz siedzi się godnie podpartym. Z tyłu już tak wygodnie nie jest, przestronność też pozostała bez zmian. Wysokim nie polecamy dłuższych podróży. Szkoda tylko, że bagażnik zmalał. Do tej pory Duster mieścił 475--1636 l, teraz jest to 445--1478 l w wersji 4x2 lub 411-1444 l w 4x4.

Do pierwszej przejażdżki wybraliśmy 125-konny, 4-cylindrowy silnik 1.2 TCe z ręczną skrzynią biegów. Moc i temperament jednostki są wystarczające, a kultura pracy utrzymuje się na wysokim poziomie. W ogóle miłym zaskoczeniem jest poziom hałasu w kabinie. To zasługa znacznie większej porcji materiałów wygłuszających, a także grubszych szyb niż w starym modelu. Dacia wzięła sobie do serca skargi klientów, ale czy nie powinno być tak od razu?

Dacia Duster TCe 125 4x4 - dane techniczne

Silnik t.benz. R4
Pojemność 1197 cm3
Moc 125 KM/5250 obr./min
Maks. moment obrotowy 205 Nm/2300 obr./min
Napęd/skrzynia biegów 4x4/skrzynia ręczna 6b
Długość/szerokość/wysokość 4341/1804/1682 mm
Rozstaw osi 2676 mm
Masa własna 1317 kg
Bagażnik 411-1444 l
Prędkość maksymalna 179 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,0 s
Spalanie średnie 6,4 l/100 km
Emisja CO2 145 g/km
Cena nieustalona

Nowy jest też elektrycznie wspomagany układ kierowniczy – do tej pory stosowano hydraulikę, dającą rozmyty obraz sytuacji przednich kół. Teraz polecenia do kół są przekazywane szybciej. Zawieszenie nadal jednak zdecydowanie lepiej radzi sobie z łykaniem dziur niż z pokonywaniem szybkich zakrętów – na nich auto wciąż się przechyla. Dusterem jeździ się przyjemnie, byle nie zbyt raptownie.

Nowa Dacia Duster Nowa Dacia Duster Foto: Dacia

Oprócz testowanego silnika dostępny jest wolnossący benzyniak o mocy 114 KM (także z fabrycznym gazem). Wśród diesli mamy wybór między 90- a 109-konnym 1.5 dCi. „Automat” można zamówić tylko w tym ostatnim i nie łączy się on z napędem 4x4.

Dacia Duster - w punkt

To jest super. Lepsze fotele i wyciszenie wnętrza.

To nie wyszło. Brak kombinacji automat + 4x4.

Efekt WOW! Duży skok zawieszenia.

Kto to kupi? Tysiące chłodno kalkulujących miłośników SUV-ów.

Dacia Duster - naszym zdaniem

Dacia nie wymyśliła Dustera od nowa, ale na pewno go ulepszyła i ucywilizowała. Udanie wyeliminowano punkty najmocniej krytykowane przez użytkowników. Sukces rynkowy murowany.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (16)

No photo
No photo ~jan Użytkownik anonimowy
~jan :
No photo ~jan Użytkownik anonimowy
Normalne auto za normalną (mam nadzieję) cenę. Żeby tylko nie poszli drogą skody i nie zaczęli robić słabych aut za kosmiczną cenę.
4 sty 00:46 | ocena: 91%
Liczba głosów:22
91%
9%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Greger Użytkownik anonimowy
~Greger :
No photo ~Greger Użytkownik anonimowy
Napewno wyglada lepiej niz poprzednia chwalona jest za resorowanie ganiona za montaz przednich bujajacych sie foteli silnik 1,2 jest raczej paliwozerny najlepiej do takich samochodow pasuje diesel i wersja 4×4 a wtedy cena rosnie jakosc tez jednak pozostawia wiele do zyczenia
5 sty 13:18 | ocena: 50%
Liczba głosów:8
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Remi Użytkownik anonimowy
~Remi :
No photo ~Remi Użytkownik anonimowy
Tce zaczyna sie od 60 tys, a to auto nie jest tyle warte. Najlepsza będzie wersja 1.6 w LPG, o ile utrzymają obecne ceny.
6 sty 21:05 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~szymekBOB Użytkownik anonimowy
~szymekBOB :
No photo ~szymekBOB Użytkownik anonimowy
4:40- uchwyty isifix na tylnich skrajnych fotelach już były we wcześniejszych rocznikach DD.
3 sty 15:23 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
~Artur :
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
Teraz można sie już zainteresować tym autem, nareszcie ma normalne wyposażenie.
5 sty 19:38 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Yogi Użytkownik anonimowy
~Yogi
No photo ~Yogi Użytkownik anonimowy
do ~jan:
No photo ~jan Użytkownik anonimowy
4 sty 00:46 użytkownik ~jan napisał
Normalne auto za normalną (mam nadzieję) cenę. Żeby tylko nie poszli drogą skody i nie zaczęli robić słabych aut za kosmiczną cenę.
oni nie maja nic do gadania, to Francuzi nadają kształt i ceny tym samochodom.
5 sty 15:11 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~hen Użytkownik anonimowy
~hen :
No photo ~hen Użytkownik anonimowy
wkurzy niemieckie i niemcopochodne które są przecenione i przereklamowane
8 sty 21:40 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~marikade1 Użytkownik anonimowy
~marikade1 :
No photo ~marikade1 Użytkownik anonimowy
"byle nie zbyt raptownie."
Raczej "niezbyt".
5 sty 12:38 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mam pytanie Użytkownik anonimowy
~Mam pytanie :
No photo ~Mam pytanie Użytkownik anonimowy
A blachy dalej nie cynkują?
7 sty 09:24 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~macu Użytkownik anonimowy
~macu :
No photo ~macu Użytkownik anonimowy
Wiadomo jaka cena?
3 sty 20:29 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej