Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Poradnik kupującego - wielki atlas SUV-ów cz. 2

30 sty, 16:50

Segment aut sportowo-rekreacyjnych jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się, i to na całym świecie. W 2017 roku do polskich klientów trafiło 134,8 tys. aut tego typu, co stanowi wzrost o 25 proc. Ich udział w rynku sięga 28 proc.

Udostępnij
0
Skomentuj

Moda na wszelkiej maści SUV-y i crossovery trwa w najlepsze, a koncerny motoryzacyjne notują w tych segmentach rekordowe wzrosty sprzedaży. W Polsce już prawie co trzeci sprzedawany samochód jest zaliczany właśnie do klasy modeli sportowo-rekreacyjnych.

Z danych opracowanych przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar wynika, że ubiegłym roku największą popularnością wśród klientów cieszyły się SUV-y klas: średniej niższej, małe oraz średniej, a niekwestionowaną liderką pozostała Dacia Duster, zdecydowanie wyprzedzająca Nissana Qashqaia i Hyundaia Tucsona.

Największe wzrosty zanotowano natomiast w klasie średniej, w której popyt w ciągu minionych 12 miesięcy wzrósł o prawie 54 proc. Co ciekawe, liderujące tu Volvo XC60 ze sprzedażą 4988 sztuk (+55 proc. w stosunku do roku 2016; efekt wprowadzenia nowej generacji) jest jednocześnie w ogóle najchętniej kupowanym w Polsce samochodem premium. W galerii znajdziecie drugą część przeglądu aktualnej oferty SUV-ów na polskim rynku. Jest w czym wybierać.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej