Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Porsche Macan GTS - czerwony alarm

29 maja, 10:44

Fani szybkich i drogich sportowych SUV-ów, czujcie się ostrzeżeni: na polskich drogach pojawił się karminowy Porsche Macan GTS, najbardziej rasowy ze wszystkich Macanów

Udostępnij
0
Skomentuj

Porsche Macan GTS - co pod maską

Pierwsza reakcja na widok nowej odmiany Macana: ależ to niesamowita maszyna! Zachwytom nad wyglądem lekko obniżonego SUV-a pokrytego ogniście czerwonym lakierem, z czarnymi 20-calowymi felgami i kryjącymi się za nimi ceramicznymi tarczami, towarzyszyła chłodna kalkulacja: pod maską drzemie 360 KM z 3-litrowego V6 biturbo, które maksymalny moment obrotowy 500 Nm osiąga już przy 1650 obr./min, Porsche Macan GTS według producenta do „setki” przyspiesza w 5,0 s, tylko o 0,2 s wolniej niż obecnie najmocniejsze, 400-konne Turbo, czyli – będzie jazda!

Gdy oczekiwania są tak duże, łatwo o rozczarowanie. Ale nie w przypadku Porsche. Porsche Macan GTS jest tak samo zachwycający we wnętrzu jak oglądany z zewnątrz. Leżące jak ulał fotele obite skórzano-alcantarową tapicerką z czerwonymi stebnowaniami, karminowa tarcza analogowego obrotomierza, jak zwykle pośrodku, stacyjka tradycyjnie po lewej, obszyta alcantarą kierownica i wykończenie włóknem węglowym (opcje) roztaczają atmosferę sportowego luksusu.

Porsche Macan GTS - emocje na wysokich obrotach

Najwięcej radości dostacza jednak sama jazda. Energiczne wdepnięcie pedału gazu owocuje głuchym grzmieniem wydobywającym się z końcówek sportowego wydechu i mocnym wciśnięciem w fotel. Ręczna zmiana biegów? Zapomnij! Delikatne szarpnięcia podczas zwykłej jazdy przy przechodzeniu z biegu na bieg 7-stopniowej skrzyni dwusprzęgłowej przy akompaniamencie muzyki silnika – to dopiero jest frajda! Porsche Macan GTS sprawnie przyspiesza w całym dozwolonym na naszych drogach zakresie prędkości. Nie warto wprowadzać 360 KM w szybszy galop – nie tylko z powodu groźby mandatu, ale także dlatego, że V6 spala wtedy ponad miarę.

Prowadzenie Macana GTS to czysta przyjemność bez względu na prędkość. Precyzyjny układ kierowniczy pozwala posłusznie prowadzić je nawet niewprawnej dłoni. Na zakrętach w utrzymaniu idealnego toru jazdy pomaga Torque Vectoring System Plus i elektronicznie regulowane zawieszenie pneumatyczne (opcje). Parkowanie w mieście ułatwia system wyświetlający na ekranie wszystkie przeszkody wokół auta (opcja), co znacznie podnosi prawdopodobieństwo, że specjalny karminowy lakier za 12 181 zł nie zostanie uszkodzony.

Tu dochodzimy do tego, czego nie sposób w GTS-ie polubić – już cena bazowa jest wysoka, ale wszystkie te superdodatki wystrzeliwują ją w kosmiczne rejony.

Porsche Macan GTS - to nam się podoba

Fantastyczny wygląd, zgrany zespół: silnik biturbo plus skrzynia PDK, doskonałe prowadzenie i dynamika jazdy, ostre hamulce, jakość na najwyższym poziomie, magia marki.

Porsche Macan GTS - to nam się nie podoba

Wysokie spalanie wynikające z dużej mocy i masy, wyśrubowana cena podstawowa, drogie wyposażenie dodatkowe.

Porsche Macan GTS - nasza opinia

Powiedzieć coś złego o Macanie GTS to zwyczajnie czepiać się. W tym aucie wszystko jest fantastyczne. Wygląd, praca silnika i skrzyni, osiągi, prowadzenie, hamulce – nie ma słabych punktów. Cena? Kosmos, ale jednocześnie gwarancja absolutnej ekskluzywności.

Porsche Macan GTS - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./V6/24
Ustawienie silnika wzdłużnie z przodu
Zasilanie wtrysk bezpośredni
Pojemność skokowa (cm3) 2997
Moc maksymalna (KM/obr./min) 360/6000
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 500/1650
Prędkość maksymalna (km/h) 256
Skrzynia biegów/napęd aut. dwusprzęgł. 7/4x4
Pojemność bagażnika (l) 500-1500
Opony testowanego auta p-t 265/45-295/40 R 20
Poj. zbiornika paliwa (l) 65
Śr. spalanie fabr. (l/100 km) 8,8
Emisja CO2 (g/km) 207
Przyspieszenie 0-50 km/h 2,0 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 4,9 s
Przyspieszenie 0-130 km/h 7,9 s
Elastyczność 60-100 km/h 2,5 s (aut.)
Elastyczność 80-120 km/h 3,3 s (aut.)
Masa rzeczywista/ładowność 1960/590 kg
Rozdział masy (przód/tył) 56/44 proc.
Śr. zawracania (w lewo/w prawo) 11,9/11,9 m
Hamowanie ze 100 km/h (zimne) 36,8 m
Hamowanie ze 100 km/h (gorące) 35,9 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 57 dB (A)
Hałas w kabinie przy 50 km/h 66 dB (A)
Hałas w kabinie przy 50 km/h 70 dB (A)
Spalanie testowe 10,5 l/100 km
Zasięg 610 km

Porsche Macan GTS - gwarancja/ceny

Cena podst. testowanej wersji 339 962 zł
Gwarancja mech./perforacyjna 2/10 lat
Przeglądy wg wskazań/30 tys. km
Cena po doposażeniu* 549 845 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej