CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.174.243.931.56
Średnio4.314.524.131.75
Najdrożej4.574.664.592.21

Porsche Macan - SUV na sportowo

12 lut 14 14:51
Udostępnij
0
Skomentuj

Dynamiczna terenówka to niby nic nowego. Mnóstwo takich na rynku. Jednak Porsche określenie to traktuje bardzo poważnie. I właśnie tym różni się od innych producentów.

Według Porsche Macan to najbardziej zwinny i precyzyjny w prowadzeniu SUV. Do pierwszych testów musimy wierzyć na słowo. Sylwetka modelu jasno wskazuje jednak, że ma on sportowe geny. Przykładowo, kształt reflektorów zapożyczono z 918 Spyder. Najbliżej małemu SUV-owi do Cayenne. Z daleka można nawet te modele pomylić. Macan jest jednak mniejszy: ma 468,1 cm długości (wersja Turbo 1,8 cm więcej), 192,3 cm szerokości i 162,4 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 280,7 cm. Krótko mówiąc, Macan jest szeroki i dość niski. Sportowego wizerunku przydają mu też zróżnicowane opony z przodu i z tyłu – seryjnie o szerokości 235 z przodu i 255 z tyłu, ale w opcji nawet o wymiarach 265 (przód) i 295 (tył) z 21-calowymi kołami.

Porsche Macan - SUV na sportowo Porsche Macan - SUV na sportowo Foto: Auto Świat

Również we wnętrzu widać sportowego ducha Porsche. Weźmy choćby kierownicę zapożyczoną – a jakże – z modelu 918 Spyder. Znajdują się na niej przyciski sterowania m.in. komputerem pokładowym, za nią zaś łopatki do zmiany biegów. Wybierak skrzyni umieszczono na konsoli między fotelami, wysoko – na wzór samochodów wyścigowych. Przednie fotele mają boczki wyprofilowane z myślą o szybkiej jeździe.

Dynamikę podkreślają proponowane w dniu rozpoczęcia sprzedaży mocne silniki, wyłącznie V6 z doładowaniem. W Macanie S jest motor 3-litrowy o mocy 340 KM. Pozwala on rozpędzić się do setki w 5,2 s (z pakietem Sport Chrono) i uzyskać prędkość 254 km/h. Macan Turbo ma z kolei aż 400 KM generowanych przez 3,6-litrowy silnik, stanowiący modyfikację 3-litrowej jednostki (skok tłoka zwiększono do 83 mm). Osiągi: 0-100 km/h w 4,6 s i maksymalnie 266 km/h. Wolniejszy jest 258-konny turbodiesel. Macan S Diesel setkę osiąga w 6,1 s, a przyspieszanie kończy się na 230 km/h. Wszystkie wersje w standardzie mają 7-biegową, dwusprzęgłową PDK.

Porsche Macan - SUV na sportowo Porsche Macan - SUV na sportowo Foto: Auto Świat

Seryjny jest też napęd na cztery koła ze stałym przenoszeniem momentu na tylną oś i elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym, które wysyła siłę napędową na przód. W sytuacji, gdy tył się ślizga (np. na lodzie), może tam na chwilę trafić nawet 100 proc. momentu, ale bez wysprzęglania tylnej osi. O dobrą trakcję dba też elektronika, m.in. za pomocą hamulców, zapobiegając buksowaniu kół.

W Macanie nie ma reduktora, ale jest przycisk uruchamiający tryb Off-road aktywny do 80 km/h. Włączony zmienia reakcję na gaz, działanie skrzyni i wielopłytkowego sprzęgła. Z zawieszeniem pneumatycznym (opcja) można też zwiększyć prześwit o 4 cm, do 23 cm. Ponadto jest przycisk Sport, który wyostrza reakcję na gaz i opóźnia włączanie kolejnych biegów. W opcjonalnym pakiecie Sport Chrono otrzymujemy guzik Sport Plus, stoper na kokpicie, sekwencję startową i dodatkowe informacje w systemie multimedialnym. Oprócz innego mapowania gazu i skrzyni tryb odejmuje też 0,2 s ze sprintu do setki.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~MIULOSNIK SALONEK PRAKTYCZNYCH Użytkownik anonimowy
~MIULOSNIK SALONEK PRAKTYCZNYCH :
No photo ~MIULOSNIK SALONEK PRAKTYCZNYCH Użytkownik anonimowy
OKY SALONKA TYLKO JAKA JEST POJIEMNOSC BAGAZNIKA PRZED ZLOZENIEM I PO ZLOZENIU SIEDZEN I CZY PLASKA PODLOGA I JEGO USTAWNOSC PRAKTYCZNOSC BO TO TEZ SIE LICZY DLA NIEKTORYCH PRZYSZLYCH NABYWCOW REDAKTOR POMINOL TEN TEMAT
13 lip 11:43
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Sambo Użytkownik anonimowy
~Sambo :
No photo ~Sambo Użytkownik anonimowy
Co to jest Prosche Macan ? zeby w tytule wytłuszczonym drukiem zrobic błąd w nazwie auta ?
17 lut 14 21:50 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Porsche Macan

Sylwetka nowego Macana pełnymi garściami czerpie ze stylizacji Cayenne i 911.

Porsche Macan - SUV na sportowo (slajd 1 z 8)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego