Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Audi Q5 kontra BMW X3: prestiżowe i z dużymi dieslami

1 mar 13 17:03

Audi Q5 oraz BMW X3 to SUV-y średniej wielkości, cieszące się dużym zainteresowaniem. W porównaniu – odmiany z mocnymi dieslami

Udostępnij
0
Skomentuj
Audi Q5 kontra BMW X3: prestiżowe i z dużymi dieslami Audi Q5 kontra BMW X3: prestiżowe i z dużymi dieslami Foto: Auto Świat

Kuszą prestiżem, dobrym wyposażeniem, większym prześwitem i napędem 4x4, ale gdy są nowe, kosztują ponad 200 tys. zł! Na rynku wtórnym ich ceny nie są już tak wysokie (choć nadal do okazyjnych nie należą!), natomiast wszystkie wymienione atuty pozostają. Audi Q5 3.0 TDI oraz BMW X3 3.0d to SUV-y cieszące się szczególnym uznaniem Polaków – są lubiane i chętnie kupowane. Który z nich ma więcej zalet i okaże się lepszym wyborem?

Ogromną zaletą X3 w stosunku do Q5 okazuje się atrakcyjna cena Po pierwsze, X3 3.0d jest dużo tańsze od Q5 3.0 TDI. I nie chodzi tu o to, że SUV BMW legitymuje się dłuższą karierą rynkową, bo nawet jeśli porównamy auta z tych samych lat produkcji (np. 2009 r.), rozdźwięk cenowy wyniesie – bagatela – 30 tys. zł! Skąd taka różnica? Wpływ na to ma kilka czynników, np. Audi Q5 z początkowych lat produkcji było bogato wyposażone, charakteryzuje się też niższą utratą wartości i jest nowszą konstrukcją. Jeśli kogoś to przekonuje, to może dopłacić, ale zero-jedynkowe porównanie ceny wypada na korzyść BMW.

Po drugie – silnik. Jeśli w naszym porównaniu uczestniczyłyby bazowe, 2-litrowe turbodiesle, zwycięzcą byłoby Q5. Od momentu wprowadzenia wtrysku CR trwałość motoru 2.0 TDI znacznie wzrosła, natomiast jednostka 2.0d BMW jest obarczona wieloma problemami. Jednak w starciu 3-litrowych diesli wygrywa R6 BMW – minimalnie ustępuje mocą, ale pod względem trwałości wypada nieco lepiej od motoru 3.0 TDI.

Po trzecie – napęd 4x4. Tym razem punkt dla Q5. Pamiętajcie, że oba pojazdy do jazdy w terenie się nie nadają, jednak w skrajnych sytuacjach wydajniejszy jest napęd Audi. Ocenę wyglądu pomijamy. To rzecz gustu, poza tym oba modele nie wnoszą nic nowego do stylistyki i kontynuują design typowy dla marki. Także walory użytkowe karoserii oraz koszty serwisu i napraw (bardzo drogie!) obu aut są podobne.

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

Przeczytaj również

SUV-y dla początkujących
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej