Od momentu zbudowania pierwszego Bowlera minęło już 25 lat. Wszystkie wyczynowe auta Bowlera wykorzystywały jednostki napędowe i inne podzespoły pochodzące od Land Rovera. W taki sposób powstały cztery generacje aut, które zdominowały rajdy aut terenowych. Od teraz Bowler będzie mógł korzystać z zaplecza technologicznego Land Rovera.
Współpraca obu firm ma się skupić na rajdowej wersji Bowlera EXR, ale nie tylko. Land Rover zaangażuje się między innymi w prace nad EXR S, czyli pierwszym supersamochodem terenowym.
Zarówno EXR, jak i EXR S będzie opierał się na zmodyfikowanym nadwoziu Range Rovera Sport oraz przerobionym silniku 5.0 V8 stosowanym w modelach z gamy Range Rovera. Jednostka wyczynowa została skonstruowana zgodnie z homologacją FIA. Silnik dla drogowego modelu EXR S dostarczy 550 KM mocy.
Drew Bowler – dyrektor zarządzający firmy Bowler: Współpraca pomiędzy Bowlerem, a Land Roverem przyniesie korzyści dla obu marek. Od momentu powstania naszej firmy wykorzystujemy silniki Land Rovera, teraz będziemy mieli łatwiejszy dostęp do nich oraz do części. Co przełoży się na dostępność części zamiennych dla naszych klientów.