Spoglądając na nowego Taiguna nie sposób nie zauważyć charakterystycznych, wysuniętych na zewnątrz błotników, których masywna forma sięgająca aż do drzwi jest harmonijnie wkomponowana w sylwetkę wozu. Charakterystyczna jest także ukośna płaszczyzna pod bocznymi szybami, zwana przez stylistów „linią charakteru”. Słupki C, mają typowy dla Volkswagena, charakterystyczny kształt. Wbudowano w nie klamki drzwi, kończące się równo z karoserią i wyglądające jak fragment okien.
Sportowe proporcje
Taigun ma 3859 mm długości, z zamontowanym kołem zapasowym 3995 mm. Jego szerokość wynosi 1728 mm, a wysokość 1570 mm (z relingami dachowymi 1605 mm). W dolnej części nadwozia wzrok przyciągają masywne osłony progów, nadkoli i dolnych części zderzaków. Krótkie zwisy pozytywnie wpływają na wygląd i układ wnętrza. W połączeniu z dużym jak na tak kompaktowe auto rozstawem osi (3470 mm) otrzymujemy wyjątkowo sportowe proporcje i – co istotne podczas jazdy w terenie – bardzo dobry kąt natarcia(28 stopni) i kąt zejścia (35,5 stopni). W praktycznych relingach dachowych wbudowano reflektory diodowe, których offroadowa stylizacja uzupełnia wygląd Taiguna.
Niepowtarzalny wygląd
Styliści projektując przód Taiguna świadomie nawiązali do większych terenowych Volkswagenów – Tiguana i Touarega. Diodowe światła dzienne okalają osłonę chłodnicy i również podkreślają szerokość Taiguna. W zderzak wbudowana została metalowa osłona podwozia. Charakterystycznym elementem tylnej części nadwozia jest umieszczone na zewnątrz koło zapasowe.
Przy otwieraniu tylnej pokrywy odchyla się wraz z nią. Zawiasy klapy znajdują się po stronie kierowcy. Tylna szyba wraz z zamontowanym nad nią spojlerem dachowym otwiera się oddzielnie w górę. Podobnie jak z przodu, także z tyłu studyjny model posiada masywną osłonę podwozia. Interesującym detalem jest uchwyt do otwierania tylnej klapy, wbudowany w prawe tylne światło.
Wnętrze
Tym, którzy lubią smartfony i tablety, spodoba się wygląd, jakość powierzchni i układ elementów obsługowych Taiguna. Wszystkie elementy funkcjonalne wnętrza dają się obsługiwać intuicyjnie. W desce rozdzielczej wbudowano system Infotainment z możliwością podłączenia wszystkich popularnych smartfonów.. Po podłączeniu smartfona, na ekranie pojawi się specjalna aplikacja Taigun Infotainment, korespondująca kolorystycznie z kolorami wnętrza.
Nowoczesny silnik
Czteroosobowy Taigun będzie napędzany trzycylindrowym silnikiem 1,0 l TSI (bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie) o mocy 110 KM (od 5000 obr./min). Średnie zużycie paliwa to 4,7 l/100 km. Silnik Taiguna z turbodoładowaniem i wtryskiem paliwa bezpośrednio do komory spalania jest bardzo oszczędny i już przy niskich prędkościach obrotowych rozwija wysoki moment obrotowy (175 Nm od 1.500 obr./min). Jednstka napędowa współpracuje z 6-biegową przekładnią manualną.
Studyjne auto o masie 998 kg przyspiesza do 100 km/h w 9,2 sekundy. Prędkość maksymalna sięga 186 km/h.
ZOBACZ WIĘCEJ