Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.494.281.98
Średnio4.684.824.562.14
Najdrożej4.965.084.792.29

Skoda Karoq kontra Opel Mokka X - który kompaktowy SUV będzie lepszym wyborem?

7 lis, 17:10
Udostępnij
0
Skomentuj

Opel Mokka X sprzedaje się znakomicie. Ale na rynku pojawia się właśnie kilku nowych graczy. W teście sprawdzimy, jak SUV Opla poradzi sobie z najtrudniejszą rywalką – Skodą Karoq

  • W terenie żaden SUV nie jest gwiazdą, za to na co dzień – owszem
  • Koncern Volkswagena dał sobie dużo czasu na przygotowanie konkurencyjnej dla Opla oferty
  • Skoda Karoq wyprzedza Opla Mokkę X we wszystkich kategoriach, poza ceną

Lepsze jest wrogiem dobrego. Skoda Karoq będzie dostępna w salonach w Polsce od listopada i chce utrudnić życie Oplowi Mokce X, bo to jeden z najmocniejszych rywali Skody. Został zaprezentowany w 2012 r. i rok temu przeszedł face lifting. Poza tym sprzedaje się jak świeże bułeczki.

Mała Mokka w ciągu 5 lat na rynku znalazła ponad pół miliona nabywców i należy do bestsellerów w segmencie małych SUV-ów. Powody są następujące: ma kompaktowe wymiary, dzięki czemu sprawdza się w codziennej miejskiej jeździe. Do tego typowe cechy SUV-ów: wysoko umieszczone fotele, wygodne wsiadanie i opcjonalny napęd 4x4. Bazowa Mokka X z wyprzedaży kosztuje 71 050 zł – atrakcyjna oferta.

Koncern Volkswagena dał sobie dużo czasu na przygotowanie konkurencyjnej oferty. Cztery lata po premierze Mokki odpala potrójny SUV-owy fajerwerk. Wiosną 2016 r. pojawił się Seat Ateca, z kolei w listopadzie br., niemal równocześnie ze Skodą Karoq, do salonów wjedzie także VW T-Roc. Cała trójka bazuje na platformie MQB A1.

Dość teorii: sprawdźmy, jak jeździ nowy Karoq. Pochwały należą się Skodzie w kategoriach nadwozia i komfortu. Projektanci doskonale wykorzystali przestrzeń w długim na 4,38 m nadwoziu, największym w tej klasie. Udało się to dzięki temu, że rozstawy osi i kół są bardzo duże. Pasażerowie nie tylko mają sporo miejsca, lecz także mogą wygodnie wsiadać bez zginania ciała i podróżować na dobrze podpierających fotelach. Zaprojektowany przejrzyście kokpit jest intuicyjny w obsłudze.

Testowany egzemplarz miał topową stację multimedialną Columbus na pokładzie. To urządzenie z 9,2-calowym ekranem dotykowym i klarownym menu szybko reaguje. Można nim też sterować gestami, ale jest to nieprzydatna funkcja. Zamiast tego wolelibyśmy pokrętło do regulacji głośności.

Skoda obdarzyła Karoqa praktycznymi talentami. Za 1800 zł dopłaty można mieć genialną tylną kanapę VarioFlex. Składa się ona z trzech foteli, które można osobno regulować i składać. Oparcie środkowego siedzenia pełni po złożeniu funkcję podłokietnika z uchwytami na napoje. Wszystkie fotele można wyjmować, a boczne – nawet przesuwać na boki. Po wyjęciu środkowego powstaje więcej przestrzeni dla dwójki pasażerów.

W kategorii „nadwozie” krótszy o 10 cm Opel musi spasować. Jego przyjazne dla pleców fotele są świetne, jakość wykończenia też się zgadza, ilość miejsca z przodu też jest w porządku. Ale pod względem przestrzeni z tyłu i w bagażniku Karoq wygrywa.

To samo tyczy się komfortu: zawieszenie Skody znacznie łagodniej wybiera nierówności niż to w sztywnym Oplu. Czy w związku z tym Mokka X przekonuje lepszą dynamiką jazdy? W końcu ma 4x4, podczas gdy Karoq stawił się do porównania z napędem na przednią oś. Ale nawet to nie pomaga Mokce X. ESP Opla wkracza do akcji gwałtowniej niż w Skodzie, na krętych drogach Mokka X szybciej wpada w podsterowność.

Układowi kierowniczemu brakuje precyzji i informacji zwrotnych. W Skodzie z kolei precyzyjnie pracuje, a silnik nie dość, że ma więcej pary i jest lepiej wyciszony, to na dodatek rozpędza ją bez wysiłku i ciszej. Opel robi się już od 2 tys. obrotów hałaśliwy i potrzebuje wyższych obrotów, żeby „jechać”. Jednak przewaga Karoqa ma swoją cenę: jest aż o 14 000 zł droższy od Mokki X!

Wyniki porówanania - Skoda Karoq kontra Opel Mokka X

Skoda Karoq Opel Mokka X
Karoseria Dobre wykonanie, duża sztywność nadwozia, liczne schowki, przemyślane detale, sporo miejsca, wszechstronność. Dużo miejsca z przodu, ale z tyłu ciasnawo, przestarzały mechanizm składania kanapy, dobra jakość wykonania.
Napęd Czterocylindrowy silnik z wysokim momentem obrotowym, DSG potrafi lekko szarpać podczas ruszania i ociąga się z redukcjami. Lubiący obroty, ale hałaśliwy od 2 tys. obr./min silnik. Dobrze zestopniowana, choć hacząca skrzynia biegów.
Prowadzenie Zwinne i poręczne, lekko pracujący, a do tego precyzyjny układ kierowniczy, błyskawicznie reagujące ESP. Dobra trakcja dzięki napędowi 4x4, nieco ociężałe prowadzenie przez tendencję do podsterowności, silnikowi brakuje pary.
Connected Car Łatwa w obsłudze topowa nawigacja (6900 zł), seryjna kontrola odstępu z funkcją hamowania, adaptacyjny tempomat w opcji. Opel OnStar w standardzie od wersji Enjoy, topowe navi za 5300 zł, system unikania kolizji za 2900 zł, brak adaptacyjnego tempomatu.
Środowisko Norma emisji spalin Euro 6, brak filtra cząstek stałych, obniżający zużycie paliwa system odłączania cylindrów w wersji 1.5 TSI. Norma emisji spalin Euro 6, brak filtra cząstek stałych, spalanie fabryczne o litr wyższe niż w Skodzie.
Komfort Zawieszenie łagodnie filtruje nierówności, radzi sobie także z większymi dziurami, wygodne wsiadanie, prosta obsługa. Zawieszenie wystarczająco dobrze łyka dziury, ale przednia oś ma tendencję do telepania, świetne fotele, łatwe wsiadanie.
Koszty Droższa w zakupie o 14 000 zł, niższe spalanie, prognoza mniejszej utraty wartości, std. pakiet przeglądów (do 4 l./60 tys. km). Bardzo dobra relacja jakości do kosztów zakupu, uczciwe veny opcji, duże zainteresowanie modelem na rynku wtórnym.
Skoda Karoq 4+ Opel Mokka X 4

Skoda Karoq kontra Opel Mokka X - nasza opinia

Karoq udał się Skodzie. Oferuje świetny komfort, dużo miejsca dla osób i w bagażniku, do tego ma mocne TSI. Krótszy i o wiele starszy Opel musi tu spasować. Jego główna zaleta względem Skody to niższa cena.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (62)

No photo
No photo ~Kein qrak Użytkownik anonimowy
~Kein qrak :
No photo ~Kein qrak Użytkownik anonimowy
Czternaście tysięcy droższa mimo że bez napędu 4x4. Może i większy ten wrak ale Skoda ma wszystkie auta większe niż konkurenci w swoich klasach. Nie tylko wielkość auta ma znaczenie. A ten design to już chyba tylko Fabia paskudniejsza. Gwóźdź do trumny to mega awaryjne silniki VW i skrzynie. Dziwi też że tej kury nie porównują do croslanda. Ten jest pakowniejszy i miałby porównywalny napęd na jedną oś. Tylko zaraz zaraz: byłby jeszcze tańszy od mokki. Niech sobie Skoda schowa w buty tę paskudną drożyznę
9 lis 16:48 | ocena: 90%
Liczba głosów:20
90%
10%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dedf Użytkownik anonimowy
~dedf :
No photo ~dedf Użytkownik anonimowy
Borkowski przestan lizac tylek niemieckiego sponsora przynosisz wstyd rodzinie. Skoda Kodiaq okazal sie byc klapa finansowa ze spzredaza ponad 4 razy nizsza od Forda Kuga i Nissana Quasqai. Skoda Qrak tez nic nie wywalczy, bo to awaryjnosc koncernu VW oraz fatalne silniki TSI i TDI. Do tego stylistyka klasy najnizszej. Niemeickie media jak Onet i Auto-swiat oplacane przez VAG produkuja takie kryptoreklamy, ale klient widzi i rozumie. Rozumie, ze na rynku sa duzo lepsze samochody od tandety z VAG.
9 lis 08:02 | ocena: 77%
Liczba głosów:30
77%
23%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~g29 Użytkownik anonimowy
~g29 :
No photo ~g29 Użytkownik anonimowy
Panie redaktorze - to ile tych Skód jeździ już po drogach Europy iż pan już te samochody tak chwali ???
Pamiętam państwa gazetę jak chwaliła silniki VW typu TSI , a później , a później niestety głupio wyszło silniki okazały się nie wypałem , więc proszę niech pan jeszcze wstrzyma się z tymi peanami na temat tej nowości, niech ta nowość trochę (rok może 2 lata) pojeździ po drogach wówczas czas i kierowcy ocenią te Auto.
No i na koniec rozumiem, że OPEL to już nie niemiecki samochód i już "niezależna gazeta" zaczyna rozkręcać propagandę na temat tego co jest lepsze dla klienta (a ja myślę, że trzeba dać szansę klientowi - ma wybór niech wybiera) - nie zapytam nawet kto zapłacił za przygotowany przez pana artykuł.
9 lis 06:19 | ocena: 75%
Liczba głosów:24
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kierowca od 45 lat Użytkownik anonimowy
~Kierowca od 45 lat :
No photo ~Kierowca od 45 lat Użytkownik anonimowy
A ja się nie zgadzam z autorem, że Skoda jest lepsza. Ja właśnie pośadam Mokka X Elit 1,4 l 152 KM 4x4 z automatem, i nie mam zastrzeżeń co do dynamiki i komfortu, auto jest zwinne, piękne jeździ w zakrętach, ma dobre przyspieszenie układ kierownicy też nie jest zły. Wszystko zależy od tego kto jak jeździ. Pośadałem w przeszłości skodę, i więcej czasu spdzałem w serwisie niż jeździłem.
8 lis 15:39 | ocena: 82%
Liczba głosów:33
82%
18%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~poki44 Użytkownik anonimowy
~poki44 :
No photo ~poki44 Użytkownik anonimowy
porownanie ..., no bez przesady, raczej podkreslenie ogromnych atutow skody, skoda jest super ( tak jak ten pan redaktor borkowski ) srodek spoko bezpulciowy, ale mega czytelny , ale z zewnatrz karoq jast taki paskudny i nijaki jak... kodiak... , poza tym po co robic test skoro VAG i tak wygra ,,,,,,ZENADA,,,,,
15 lis 17:02 | ocena: 90%
Liczba głosów:10
90%
10%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Johny Użytkownik anonimowy
~Johny :
No photo ~Johny Użytkownik anonimowy
Wszyscy "znafcy" się czepiają skody: bo to, bo tamto itd itp. Ludzie, niech każdy kupuje co chce i nie ważne czy za gotówkę czy w kredycie. Moja sprawa czym jeżdżę a wy ludzie macie coś takiego ze wszystko potraficie negowac . Mam dwie skody i sa ok, miałem trzy francuzy i byly ok, miałem VW i były ok, miałem Japonce i były ok. I nie wyczuwam tych ja BMW czy marca bo ja nie mam albo nie miałem. Dajcie spokój z tym chamstwem.
8 lis 17:07 | ocena: 71%
Liczba głosów:38
71%
29%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~tester Użytkownik anonimowy
~tester :
No photo ~tester Użytkownik anonimowy
Ostatnio porównywali z VW Tiguanem. Oczywiście Kurak ogólnie był lepszy, bo tańszy. Teraz porównanie z Oplem i też wygrana, mimo że tym razem Skoda droższa :) Fajnie mieć "dobrą prasę"
8 lis 20:53 | ocena: 100%
Liczba głosów:8
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~matematyk Użytkownik anonimowy
~matematyk
No photo ~matematyk Użytkownik anonimowy
do ~czesio:
No photo ~czesio Użytkownik anonimowy
8 lis 11:22 użytkownik ~czesio napisał
Po co SUV bez 4x4? Lepiej kombi kupić.
SUV jest szerszy od kombi więc bardziej ustawny bagażnik. Wyżej dach więc więcej się zmieścisz do bagażnika niż do kombi. Do tego bagażnik jest wyżej więc łatwiej się zapakować i rozpakować. Podwyższone zawieszenie pozwoli ci bezpieczniej wiechać na krawężnik i nie rozwalisz miski olejowej na śpiącym policjańcie. SUV ma znacznie lepszy promień skrętu (duży rozstaw osi, przednia wysunięta ze względu na kąt natarcia). Wyższy dach wygodny dla wysokich i do dzieci które trzeba włożyć do fotelików. Wygląd to oczywiście kwestia gustu :)
Napęd 4x4 przydaje się w zasadzie przy wyjechaniu z błota, jakiegoś dołka itp.
Poza tym to "prawie" to samo :D
8 lis 15:26 | ocena: 60%
Liczba głosów:10
60%
40%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Al Użytkownik anonimowy
~Al :
No photo ~Al Użytkownik anonimowy
zrobiliby porównanie Skody z samochodem z jej segmentu, a nie mówią że większy jest we wszystkim lepszy tylko cenę ma dużo wyższą - to banał i bez testu o tym wiadomo tylko co z tego ?
8 lis 10:11 | ocena: 97%
Liczba głosów:31
97%
3%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jawor Użytkownik anonimowy
~Jawor :
No photo ~Jawor Użytkownik anonimowy
Nie czepiają się skody, tylko nachalnej propagandy. skoda to zwykła pospolita marka, podobnie jak wiele innych.
Problem w tym, że redakcje pism motoryzacyjnych traktują ją jak bożyszcze. Niestety kosztem lepszych.
15 lis 17:40 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Skoda Karoq kontra Opel Mokka X - który kompaktowy SUV będzie lepszym wyborem?

Opel Mokka X sprzedaje się znakomicie. Ale na rynku pojawia się właśnie kilku nowych graczy. W teście sprawdzimy, jak SUV Opla poradzi sobie z najtrudniejszą rywalką – Skodą Karoq.

Skoda Karoq kontra Opel Mokka X - który kompaktowy SUV będzie lepszym wyborem? (slajd 1 z 18)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego