CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.314.614.001.99
Średnio4.504.704.342.06
Najdrożej4.674.814.562.24

Sprawdzamy Skodę Yeti 2.0 TDI - dużo przestrzeni, poprawna jakość

27 lis 15 18:05
Udostępnij
0
Skomentuj

Mimo niewielkich gabarytów Skodzie Yeti nie brakuje zalet: ma funkcjonalnie urządzone wnętrze, szeroką paletę silników, a także pewnie jeździ. Skoda nie ustrzegła się jednak kilku wpadek

Większość modeli Skody niemal z miejsca zdobywa pierwsze pozycje w swoich klasach na listach sprzedaży. Mimo wielu zalet z Yeti tak się nie stało i nawet trudno odpowiedzieć na pytanie: dlaczego? Czy mimo to auto jest warte uwagi?

Skoda postawiła na niewielkie gabaryty – długość zewnętrzna to zaledwie 4,2 m. Popularne SUV-y, takie jak np. Outlander czy Sportage, mają o kilkadziesiąt cm więcej. Pod względem wielkości auto nieznacznie tylko przeskakuje parę Sedici/SX4, jednak jeśli ocenimy możliwości wykorzystania wnętrza, to Skoda może rywalizować nie tylko ze wspomnianymi bliźniakami.

To zasługa pudełkowatego kształtu i ciekawie zaplanowanej kanapy (VarioFlex). Możliwość wzdłużnego jej przesuwania to tylko jedna z funkcji, dzięki którym pojemność kufra rośnie z niezłych 405 l do 510 l. Pojedyncze elementy łatwo można też wyjąć bez użycia narzędzi, a wtedy zamiast standardowych 1580 l do dyspozycji będzie aż 1760 l! Jedyną wadą okazuje się znalezienie miejsca dla ważących po 16 kg elementów kanapy.

Jednak to wciąż nie wszystko: zdemontować można środkowy element, a zewnętrzne – zsunąć, dzięki czemu dwoje pasażerów zyska większą wygodę. Do tego można liczyć na takie rozwiązania (seryjne lub opcjonalne), jak np. pionowa siatka ułatwiająca przewóz bagaży.

Na nabywców czekały w salonach również: paleta dodatków odpowiadających za bezpieczeństwo (nawet 9 poduszek powietrznych: czołowe, kolanowa, boczne z przodu i z tyłu oraz kurtyny), komfort i design.

Mimo możliwych kłopotów ze strony oprogramowania i często dużych przebiegów diesle Yeti wydają się bezpieczniejszym wyborem niż benzyniaki TSI (dużo poważnych wpadek). Pod maską „czeszki” znalazły się przyzwoite jednostki z wtryskiem common rail. Początkowo stosowano dwulitrowe wersje o mocach 110, 140 lub 170 KM – w pierwszej oraz drugiej można było wybierać między napędem 2WD a 4WD, w najmocniejszej napęd ze sprzęgłem Haldex był seryjny. 140-konny wariant zapewnia dobre wrażenia z jazdy – samochód chętnie przyspiesza (od 0 do 100 km/h w czasie testu w 10,5 s), a jednostka cicho pracuje i średnio pali 6,6 l/100 km.

Trochę rozczarowuje zawieszenie. Yeti świetnie hamuje i pewnie się je prowadzi, ale odbywa się to kosztem ograniczenia komfortu. Nawet z napędem 4x4 nie liczcie na nadzwyczaj dobre możliwości terenowe – na płaskiej nawierzchni nie ma problemów nawet w błocie, ale brakuje prześwitu (180 mm), niezbyt terenowo uformowano również zderzaki. Yeti jest niezłym wyborem – trzeba liczyć się z niedostatkami w wykończeniu, ale np. łatwo o tanie części zamienne. W programie „Skoda na 100 proc.” za ok. 160 zł mechanicy zbadają podwozie, zmierzą lakier i sprawdzą historię serwisową (też zagraniczną).

Skoda Yeti 2.0 TDI - typowe usterki

Najbardziej typową usterką Yeti są uszkodzenia lakieru na drzwiach. Mogą one prowadzić do punktowej korozji. Ratunkiem okazuje się oklejenie folią wrażliwych fragmentów. Rdzawe plamki zdarzają się też np. na tylnej klapie.

We wnętrzu warto dokładnie obejrzeć fotele (czasem się kiwają), wersje z dużym panoramicznym oknem są ciekawe, ale hałasują o wiele bardziej niż ze stalowym dachem. W dwulitrowym dieslu czasem trzeba wymienić koło dwumasowe, w ramach akcji usuwano awarie przewodów wysokociśnieniowych. W skrzyniach DSG „siadają” mechatronika i sprzęgła.

Na to zwróć uwagę:

- silnik 2.0 TDI: Do typowych usterek można zaliczyć problemy z przepustnicą (wyłamane zęby) i np. z filtrem cząstek stałych.

- zaiweszenie: Podwozie Skody Yeti nie sprawia dużych problemów. Czasem trzeba wymienić łączniki stabilizatorów, innym razem – piastę koła lub sworzeń wahacza. Nie ma kłopotów z zamiennikami.

- sprzęgło haldex: W sprzęgle odpowiedzialnym za dołączenie tylnej osi trzeba zmieniać olej. Uwaga: zdarza się, że mechanicy spuszczają olej ze sprzęgła, a nalewają do dyferencjału.

- nawigacja: Awarie nawigacji mają charakter przypadkowy, np. nawigacja podczas testu długodystansowego działała wolno i nieprecyzyjnie.

Skoda Yeti 2.0 TDI - dane techniczne

Silnik – typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 1968
Moc maks. (KM/obr./min) 140/4200
Maks. moment (Nm/obr./min) 320/1750-2500
Skrzynia biegów/napęd man. 6 (DSG 6)/4x4
Poj. zbiornika paliwa (l) 60
Masa własna/ładowność (kg) od 1455/620
Rozstaw osi (mm) 2578
Wymiary (dł./szer./wys.; mm) 4223/1793/1691
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 9,9 (z DSG: 10,2)
Prędkość maksymalna (km/h) 190 (187)
Zużycie paliwa (wg EU; l/100 km) 7,1/5,3/6,0 (7,6/5,8/6,5)

Skoda Yeti 2.0 TDI - czynności serwisowe

Olej silnikowy wg wskazań*
Filtr powietrza co 60 tys. km
Filtr przeciwpyłkowy co 30 tys. km
Płyn hamulcowy co 2 lata
Płyn chłodzący kontrola
Olej w sprz. Haldex co 60-90 tys. km**
Olej w skrzyni biegów kontrola***
Napęd rozrządu co 150-210 tys. km**

*standardowo przeglądy Long Life (maks. co 30 tys. km i 2 lata), na życzenie serwisy zmieniały interwał na 15 tys. km/rok; **zależnie od rocznika; ***w DSG co 60 tys. km

Skoda Yeti 2.0 TDI - ceny części

Filtr powietrza od 45 zł
Filtr oleju od 24 zł
Klocki hamul. (przód) od 150 zł
Tarcze hamul. (przód) od 350 zł
Sprzęgło (kpl.)** od 2220 zł
Rozrząd z pompą (kpl.) od 780 zł
Turbosprężarka od 2100 zł
Reflektor od 390 zł

*ceny dotyczą zamienników do Skody Yeti 2.0 TDI/ 140 KM dostępnych poza ASO; **komplet z łożyskiem oporowym i kołem dwumasowym

Skoda Yeti 2.0 TDI - nasza opinia

Skoda Yeti ma wiele zalet: świetnie wykorzystano gabaryty, auto jest dynamiczne i często nieźle wyposażone. Minusy? Jakość okazała się tylko przeciętna, wielu osobom może przeszkadzać sztywne zawieszenie.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (56)

No photo
No photo ~Leon Użytkownik anonimowy
~Leon :
No photo ~Leon Użytkownik anonimowy
Posiadaczy tego wynalazku , może pocieszyć fakt ,ze nie jest to najbrzydsza skłoda w historii !!!
Plamę pierwszeństwa bez wątpienia dzierży skłoda ruumcajs , przy której Multipla I to wzór kunsztu projektanckiego!!!
6 gru 15 18:02 | ocena: 81%
Liczba głosów:31
81%
19%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~yetoman.pl Użytkownik anonimowy
~yetoman.pl :
No photo ~yetoman.pl Użytkownik anonimowy
Mam drugą skodę yeti 4x4 i ta pierwsza przejechała wiele km,w tym w terenie wysokogórskim-zdała egzamin na 6 i NIGDY nie była zepsuta Była w też w Skandynawii.Komuś zależy na tym, by wszystkim to auto obrzydzić.To kapitalne auto dla normalnych ludzi podróżujących b.wiele km.A filtr? No cóż,,nie jest to auto dla ludzi ,którzy jeżdżą tylko po mieście czy po zakupy do hipermarketu. Nie wierzcie w to co piszą .I jeszcze jedno-ten,kto napisał o ciasnocie we wnętrzu ma ciasnotę w mózgu.......................i dlatego wypisuje głupoty.
6 gru 15 19:53 | ocena: 55%
Liczba głosów:22
45%
55%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~SKoda Yeti 2.0 TDI Użytkownik anonimowy
~SKoda Yeti 2.0 TDI :
No photo ~SKoda Yeti 2.0 TDI Użytkownik anonimowy
Teraz, po 5 latach i 197000 km przejechanych w Skodzie Yeti 4x4 2.0L TDI mamy już drugą, w wersji ulepszonej. Jeździliśmy w terenie górskim, trudnym bo to Bieszczady, Beskid Wyspowy i Tatry. Byliśmy też w Norwegii. Nie mieliśmy problemów technicznych żadnych. Co do do zużycia paliwa to jest bardzo dobre. Wygodna i spory bagażnik - naprawdę można dużo zmieścić. A te komentarze? co cóż najpewniej pochodzą od osób tzw. "znawców" i "ekspertów", co to poza Maluchem (126p) lub Polonezem nie jeździli niczym. Dobrze ktoś napisał - ci co 25-letniego wiochavagena uważają za cudo techniki samochodowej.
Twórcom Yeti - Gratulacje!!! i ciekawe, że na ten samochód przy zamówieniu trzeba czekać przynajmniej 2-3 miesiące, a ponoć taki słaby i kiepski? I jeszcze jedno, czyżby Straż Graniczna i GOPR używali takich słabych samochodów? Na pewno NIE!!!
Krytykanton (nie mylić z krytykami), naszym polskim wiecznym malkontentom i zazdrośnikom...

Z poważaniem,
mająca się wyśmienicie
Skoda Yeti 2.0 TDI
6 gru 15 21:10 | ocena: 56%
Liczba głosów:9
44%
56%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jan Użytkownik anonimowy
~jan :
No photo ~jan Użytkownik anonimowy
Żeby takiego brzydala kupić to trzeba być wyjątkowym fanem marki lub dostać od firmy jako słuzbowe , innej mozliwości nie widzę. Nie wierzę ,że ktoś mający do dyspozycji np. 80-90 tys zł poszedł do salonu i kupił sobie skodę Yeti , przynajmniej u mnie na ulicy takiego auta nie widać bo nikomu nie przyszło do głowy żeby takie coś kupić.
6 gru 15 16:28 | ocena: 60%
Liczba głosów:50
60%
40%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~pawel.j049 Użytkownik anonimowy
~pawel.j049 :
No photo ~pawel.j049 Użytkownik anonimowy
Gdybyście pojeździli taką Skodą po 1700km tygodniowo to dostalibyście ataku szału na punkcie "ciasnoty" w tym wnętrzu które tak wychwalacie jako przestronne.
28 lis 15 17:54 | ocena: 76%
Liczba głosów:46
76%
24%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~badylarz Użytkownik anonimowy
~badylarz :
No photo ~badylarz Użytkownik anonimowy
Rzygam już od tych artykułów na zamówienie od skody.
6 gru 15 17:44 | ocena: 84%
Liczba głosów:32
84%
16%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~M&M Użytkownik anonimowy
~M&M :
No photo ~M&M Użytkownik anonimowy
I do tego kompletny brak bagażnika w tak dużym aucie hahahaha
6 gru 15 15:29 | ocena: 81%
Liczba głosów:37
81%
19%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~wole nie Użytkownik anonimowy
~wole nie :
No photo ~wole nie Użytkownik anonimowy
czeskie wykonanie i tandetne niemieckie silniki sorki stanowcze NIE
6 gru 15 15:58 | ocena: 81%
Liczba głosów:42
81%
19%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~As Użytkownik anonimowy
~As :
No photo ~As Użytkownik anonimowy
Propaganda jak za goebbelsa na tym polskim Onecie
6 gru 15 16:18 | ocena: 81%
Liczba głosów:27
81%
19%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~aqs Użytkownik anonimowy
~aqs :
No photo ~aqs Użytkownik anonimowy
No i ta niska emisja zanieczyszczeń, po prostu ideał.
6 gru 15 15:45 | ocena: 80%
Liczba głosów:25
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Archiwum / Auto Świat

Skoda Yeti 2.0 TDI - dużo przestrzeni, poprawna jakość

Mimo niewielkich gabarytów Yeti nie brakuje zalet: ma funkcjonalnie urządzone wnętrze, szeroką paletę silników, a także pewnie jeździ. Skoda nie ustrzegła się jednak kilku wpadek.

Sprawdzamy Skodę Yeti 2.0 TDI - dużo przestrzeni, poprawna jakość (slajd 1 z 15)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego