CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.314.614.001.99
Średnio4.504.704.342.06
Najdrożej4.674.814.562.24

Wszechstronny i niedrogi - Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD

22 lis 15 10:15
Udostępnij
0
Skomentuj

Przyzwoite własności jezdne na asfalcie, niezłe zachowanie w terenie, do tego dobre wyposażenie i osiągi, a to wszystko w cenie nawet niższej niż 30 000 zł? Tak – oto Grand sprzed 10 lat

Jeep Grand Cherokee to jedna z ikon wśród aut terenowych. Na świetną opinię zasłużyło sobie sprawdzoną, uniwersalną konstrukcją: samonośne, ale bardzo mocne nadwozie, do tego zaprezentowana w 2004 r. generacja zyskała niezależne przednie zawieszenie (poprawiło komfort jazdy i precyzję prowadzenia).

Pod maską pracuje wysokoprężna „V-szóstka” Mercedesa lub amerykańskie jednostki (V6 i V8) – popularność jednych i drugich jest porównywalna. Ponieważ amerykańskie motory są przyjemne, ale paliwożerne, przyjrzymy się odmianie z dieslem.

Musicie liczyć się ze średnim spalaniem na poziomie 11-12 l/100 km, ale jeździ się naprawdę komfortowo i dynamicznie. Auto ma niezły potencjał terenowy, choć są też i wady: przeciętny prześwit (ok. 190 mm), narażone na uszkodzenia zderzaki, wersje ze słabszym układem napędowym (stosowano kilka wariantów, również 2WD – w USA).

Karoseria Jeepa Grand Cherokee ma dwa oblicza: z jednej strony ciekawy design, a z drugiej – jest ciasnawo, np. na kanapie, gdy pasażerowie z przodu odsuną fotele. Cena? Atrakcyjna, bo auta z początku produkcji można kupić za mniej niż 30 000 zł, ale ich utrzymanie bywa kosztowne. Nawet gdy unikniecie poważnych usterek (silnika, elektryki, układu kierowniczego bądź zawieszenia), to już same planowe zabiegi serwisowe niekiedy pochłoną niemałe fundusze.

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD - na to trzeba zwrócić uwagę

W najstarszych egzemplarzach rdzawe wykwity znajdziecie w podwoziu. Oprogramowanie modułu FDCM aktualizowano, ale często pojawiały się potem… problemy z instalacją elektryczną. Psują się płyty sterujące skrzyni automatycznych (możliwa naprawa: około 1200 zł). Po 200 tys. km zaczynają się kłopoty z osprzętem w silnikach Diesla.

Turbina - jak w dieslu – jednym ze słabszych elementów jest turbina lub moduł sterujący, który występuje tylko w komplecie.

Tylny dyferencjał - pod względem mechanicznym bez większych kłopotów, w wersjach z elektrycznie sterowanymi dyferencjałami psują się silniczki.

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD - ceny części

Filtr powietrza od 54 zł
Filtr oleju od 36 zł
Klocki hamul. (przód) od 250 zł
Tarcze hamul. (przód) od 430 zł
Turbosprężarka od 4950 zł
Amortyzatory tylne (kpl.) od 410 zł
Błotnik przedni od 160 zł
Reflektor od 700 zł

Ceny nowych nieoryginalnych części (reflektor – oryg., używany) do Jeepa Grand Cherokee 3.0 CRD/218 KM dostępnych poza ASO

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD - serwis

Olej silnikowy co 15 tys. km
Filtr powietrza co 15 tys. km
Filtr przeciwpyłkowy co 15 tys. km
Płyn hamulcowy co 2 lata
Płyn chłodzący co 160 tys. km/8 lat
Olej w skrzyni rozdz. i mostach co 60 tys. km
Olej w skrzyni biegów co 90 tys. km
Napęd rozrządu bez okres. wym.

Zalecenia serwisowe pochodzą z niezależnych stacji obsługi specjalizujących się w obsłudze i naprawach aut marki Jeep

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD - nasza opinia

Ceny używanych Grandów kuszą. Choć nie jest to szczególnie awaryjne auto, to jednak znacznie łatwiej je kupić, niż utrzymać. Zalety to komfort i jazda w terenie, wada jest ograniczona przestrzeń.

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD - dane techniczne

Silnik – typ/cylindry/zawory t.diesel/V6/24
Pojemność skokowa (cm3) 2987
Moc maks. (KM/obr./min) 218/4000
Maks. moment (Nm/obr./min) 510/1600-2800
Skrzynia biegów/napęd aut. 5/4x4
Poj. zbiornika paliwa (l) 78
Masa własna/ładowność (kg) od 2135/615
Rozstaw osi (mm) 2780
Wymiary (dł./szer./wys.; mm) 4750/1870/1740
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 9,0
Prędkość maksymalna (km/h) 200
Zużycie paliwa (wg EU; l/100 km) 13,1/8,6/10,2
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Łowca Lisów Użytkownik anonimowy
~Łowca Lisów :
No photo ~Łowca Lisów Użytkownik anonimowy
10 letni Grand to dobry pomysł na pierwsze auto dla twojego dziecka, do kupienia za 2000 do 4000 USD. Ale w USA, gdzie benzyna poniżej 2USD za galon. Wciskanie tego jako dobrej propozycji dal pracującego człowieka jest jednak pewnym nieporozumieniem. Nawet w Polsce, bo koszty napraw, część i i utrzymania będą bardzo wysokie.
22 lis 15 14:16 | ocena: 78%
Liczba głosów:9
78%
22%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~4,7 V8 Użytkownik anonimowy
~4,7 V8 :
No photo ~4,7 V8 Użytkownik anonimowy
Po 1: Jeep Grand Cherokee (model WK0 NIE JEST rasowym terenowcem.Powod: brak ramy i sztywnego przedniego mostu.
Po 2: Jeep jest jeepem TYLKO z silnikiem benzynowym, a nie dieslem CRD z Mercedesa.
Dlatego autor mija sie z prawda, a co najmniej nie ma zadnej wiedzy.
24 lis 15 19:21 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
57%
43%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jeep Grad Cherooke Limited Edition Użytkownik anonimowy
~Jeep Grad Cherooke Limited Edition :
No photo ~Jeep Grad Cherooke Limited Edition Użytkownik anonimowy
V6 mercedesa ma bardzo przyjemny dźwięk, auto potrafi ciągnąć motorówkę (1.2T) i nic sobie z tego nie robi. Jednak podczas wyjazdu na Mazury z tyłu było bardzo ciasno (mam 175cm)
23 lis 15 22:13 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~joe brody Użytkownik anonimowy
~joe brody
No photo ~joe brody Użytkownik anonimowy
do ~Łowca Lisów:
No photo ~Łowca Lisów Użytkownik anonimowy
22 lis 15 14:16 użytkownik ~Łowca Lisów napisał
10 letni Grand to dobry pomysł na pierwsze auto dla twojego dziecka, do kupienia za 2000 do 4000 USD. Ale w USA, gdzie benzyna poniżej 2USD za galon. Wciskanie tego jako dobrej propozycji dal pracującego człowieka jest jednak pewnym nieporozumieniem. Nawe
A dlaczego nie? W Polsce gaz kosztuje pół dolara za litr, to porównywalne koszty eksploatacji...
26 lis 15 00:47 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zorro Użytkownik anonimowy
~zorro :
No photo ~zorro Użytkownik anonimowy
mam , kocham to auto
24 lis 15 19:14 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~JA56 Użytkownik anonimowy
~JA56
No photo ~JA56 Użytkownik anonimowy
do ~4,7 V8:
No photo ~4,7 V8 Użytkownik anonimowy
24 lis 15 19:21 użytkownik ~4,7 V8 napisał
Po 1: Jeep Grand Cherokee (model WK0 NIE JEST rasowym terenowcem.Powod: brak ramy i sztywnego przedniego mostu.
Po 2: Jeep jest jeepem TYLKO z silnikiem benzynowym, a nie dieslem CRD z Mercedesa.
Dlatego autor mija sie z prawda, a co najmniej nie ma zadne
BRAK RAMY TO MOZE BYC PROBLEM ALE TYLKO GDY CHCESZ ZAMONTOWAC WYCIAGARKE, PRZEDNI SZTYWNY MOST TO TECHNOLOGIA STAR I NIKT TEGO JUZ NIE STOSUJE. NIEZALEZNE ZAWIESZENIE DAJE DUZO LEPSZ WLASCIWOSCI JEZDNE W TERENIE
26 lis 15 13:08
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Orzech Użytkownik anonimowy
~Orzech :
No photo ~Orzech Użytkownik anonimowy
Największe gó.no made in usa.
25 lis 15 01:35 | ocena: 89%
Liczba głosów:9
11%
89%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jeep Użytkownik anonimowy
~Jeep :
No photo ~Jeep Użytkownik anonimowy
CRD 2,7 katastrofa z pompowtryskiwaczami wymieniłem już 5 szt czyli wszystkie reszta jakoś się trzyma.Mocne auto
24 lis 15 21:42 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Marcin P Użytkownik anonimowy
~Marcin P :
No photo ~Marcin P Użytkownik anonimowy
Mieliśmy nowe Grand Cherokee kupione u dealera. Przy 25 tysiącach mil zaczęła siadać transmisja. Po wielu próbach napraw- daliśmy sobie spokój.
Natychmiast po tych problemach, zakupiliśmy nową Toyotę Sienna. Ma już prawie 6 lat i zero problemów.
24 lis 15 19:34 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
29%
71%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Przemek Wąworek / Auto Świat

Jeep Grand Cherokee - wszechstronny i niedrogi

Przyzwoite własności jezdne na asfalcie, niezłe zachowanie w terenie, do tego dobre wyposażenie i osiągi, a to wszystko w cenie nawet niższej niż 30 000 zł? Tak – oto Grand sprzed 10 lat.

Wszechstronny i niedrogi - Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD (slajd 1 z 8)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Przemek Wąworek / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Przemek Wąworek / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Przemek Wąworek / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Przemek Wąworek / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Przemek Wąworek / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Przemek Wąworek / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Przemek Wąworek / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego