Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Wszechstronny i niedrogi - Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD

22 lis 15 10:15

Przyzwoite własności jezdne na asfalcie, niezłe zachowanie w terenie, do tego dobre wyposażenie i osiągi, a to wszystko w cenie nawet niższej niż 30 000 zł? Tak – oto Grand sprzed 10 lat

Udostępnij
0
Skomentuj

Jeep Grand Cherokee to jedna z ikon wśród aut terenowych. Na świetną opinię zasłużyło sobie sprawdzoną, uniwersalną konstrukcją: samonośne, ale bardzo mocne nadwozie, do tego zaprezentowana w 2004 r. generacja zyskała niezależne przednie zawieszenie (poprawiło komfort jazdy i precyzję prowadzenia).

Pod maską pracuje wysokoprężna „V-szóstka” Mercedesa lub amerykańskie jednostki (V6 i V8) – popularność jednych i drugich jest porównywalna. Ponieważ amerykańskie motory są przyjemne, ale paliwożerne, przyjrzymy się odmianie z dieslem.

Musicie liczyć się ze średnim spalaniem na poziomie 11-12 l/100 km, ale jeździ się naprawdę komfortowo i dynamicznie. Auto ma niezły potencjał terenowy, choć są też i wady: przeciętny prześwit (ok. 190 mm), narażone na uszkodzenia zderzaki, wersje ze słabszym układem napędowym (stosowano kilka wariantów, również 2WD – w USA).

Karoseria Jeepa Grand Cherokee ma dwa oblicza: z jednej strony ciekawy design, a z drugiej – jest ciasnawo, np. na kanapie, gdy pasażerowie z przodu odsuną fotele. Cena? Atrakcyjna, bo auta z początku produkcji można kupić za mniej niż 30 000 zł, ale ich utrzymanie bywa kosztowne. Nawet gdy unikniecie poważnych usterek (silnika, elektryki, układu kierowniczego bądź zawieszenia), to już same planowe zabiegi serwisowe niekiedy pochłoną niemałe fundusze.

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD - na to trzeba zwrócić uwagę

W najstarszych egzemplarzach rdzawe wykwity znajdziecie w podwoziu. Oprogramowanie modułu FDCM aktualizowano, ale często pojawiały się potem… problemy z instalacją elektryczną. Psują się płyty sterujące skrzyni automatycznych (możliwa naprawa: około 1200 zł). Po 200 tys. km zaczynają się kłopoty z osprzętem w silnikach Diesla.

Turbina - jak w dieslu – jednym ze słabszych elementów jest turbina lub moduł sterujący, który występuje tylko w komplecie.

Tylny dyferencjał - pod względem mechanicznym bez większych kłopotów, w wersjach z elektrycznie sterowanymi dyferencjałami psują się silniczki.

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD - ceny części

Filtr powietrza od 54 zł
Filtr oleju od 36 zł
Klocki hamul. (przód) od 250 zł
Tarcze hamul. (przód) od 430 zł
Turbosprężarka od 4950 zł
Amortyzatory tylne (kpl.) od 410 zł
Błotnik przedni od 160 zł
Reflektor od 700 zł

Ceny nowych nieoryginalnych części (reflektor – oryg., używany) do Jeepa Grand Cherokee 3.0 CRD/218 KM dostępnych poza ASO

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD - serwis

Olej silnikowy co 15 tys. km
Filtr powietrza co 15 tys. km
Filtr przeciwpyłkowy co 15 tys. km
Płyn hamulcowy co 2 lata
Płyn chłodzący co 160 tys. km/8 lat
Olej w skrzyni rozdz. i mostach co 60 tys. km
Olej w skrzyni biegów co 90 tys. km
Napęd rozrządu bez okres. wym.

Zalecenia serwisowe pochodzą z niezależnych stacji obsługi specjalizujących się w obsłudze i naprawach aut marki Jeep

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD - nasza opinia

Ceny używanych Grandów kuszą. Choć nie jest to szczególnie awaryjne auto, to jednak znacznie łatwiej je kupić, niż utrzymać. Zalety to komfort i jazda w terenie, wada jest ograniczona przestrzeń.

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD - dane techniczne

Silnik – typ/cylindry/zawory t.diesel/V6/24
Pojemność skokowa (cm3) 2987
Moc maks. (KM/obr./min) 218/4000
Maks. moment (Nm/obr./min) 510/1600-2800
Skrzynia biegów/napęd aut. 5/4x4
Poj. zbiornika paliwa (l) 78
Masa własna/ładowność (kg) od 2135/615
Rozstaw osi (mm) 2780
Wymiary (dł./szer./wys.; mm) 4750/1870/1740
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 9,0
Prędkość maksymalna (km/h) 200
Zużycie paliwa (wg EU; l/100 km) 13,1/8,6/10,2
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Przemek Wąworek / Auto Świat

Jeep Grand Cherokee - wszechstronny i niedrogi

Przyzwoite własności jezdne na asfalcie, niezłe zachowanie w terenie, do tego dobre wyposażenie i osiągi, a to wszystko w cenie nawet niższej niż 30 000 zł? Tak – oto Grand sprzed 10 lat.

Foto: Przemek Wąworek / Auto Świat

Foto: Przemek Wąworek / Auto Świat

Foto: Przemek Wąworek / Auto Świat

Foto: Przemek Wąworek / Auto Świat

Foto: Przemek Wąworek / Auto Świat

Foto: Przemek Wąworek / Auto Świat

Foto: Przemek Wąworek / Auto Świat

Wszechstronny i niedrogi - Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD (slajd 1 z 8)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego