SsangYong Rexton – luksus i mnóstwo miejsca
Choć importer SsangYonga jest w Polsce od wielu lat i ma w ofercie kilka ciekawych modeli (Tivoli, XLV, Korando), ciężko jest mu osiągnąć poziom sprzedaży zbliżony do innych koreańskich marek. Do zakupu nie zachęcają nawet rozsądnie skalkulowane ceny ani też 5-letnia gwarancja. Nadal jest szansa, że to się zmieni, bowiem pod koniec 2017 roku w ofercie pojawił się kolejny nowy model: Rexton czwartej generacji. Ten niemal 5-metrowy SUV będzie konkurował z Fordem Edge’em, Hyundaiem Santa Fe, Kią Sorento czy Toyotą Land Cruiser. Podobnie jak ostatnia z wymienionych, ma rzadko już stosowane rozwiązanie – ramową konstrukcję. Również wyjątkowy w tym aucie jest napęd, ale o tym później.
SsangYong Rexton – nowoczesne multimedia
Ten, kto spodziewa się, że we wnętrzu koreańskiego SUV-a znajdzie tandetne materiały czy przestarzałe rozwiązania techniczne, będzie miło zaskoczony. Deska rozdzielcza ma atrakcyjną stylistykę i jest wykonana z materiałów o dobrej jakości (miękkich). Znajdują się na niej dwa kolorowe ekrany: 7-calowy o rozdzielczości HD, pokazujący informacje z komputera pokładowego, oraz 9,2-calowy od multimediów. Ten ostatni jest oczywiście sterowany dotykowo i oprócz funkcji radia i nawigacji pokazuje także obraz z systemu kamer 360 stopni. Fani smartfonów docenią w multimediach zgodność z systemami Android Auto oraz Apple CarPlay.
SsangYong Rexton – na asfalcie tylko 4x2
W Rextonie pozytywne wrażenie zrobiły na nas też dynamika i sposób prowadzenia. Pracujący pod maską 181-konny diesel żwawo reagował na gaz już przy niskich obrotach. Był dobrze wyciszony i – biorąc pod uwagę duże gabaryty auta oraz wysoką masę – miał umiarkowany apetyt na paliwo (śr. w teście 9,9 l/100 km). Żadnych zastrzeżeń nie zgłaszaliśmy także do 7-stopniowego „automatu”, bo przełożenia zmieniał szybko i w punkt.
Dane techniczne | SsangYong Rexton 2.2 D aut. 4x4 |
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.diesel/R4/16 |
Ustawienie silnika | wzdłużnie z przodu |
Pojemność skokowa (cm3) | 2157 |
Moc maks. (KM/obr./min) | 181/4000 |
Maks. mom. (Nm/obr./min) | 420/1600-2600 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 11,0 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 185 |
Średnie spal. test. (l/100 km) | 9,9 |
Skrzynia biegów/napęd | 4x4/aut. 7 |
Pojemność bagażnika (l) | 784-1977 |
Dł./szer/.wys. (mm) | 4850/1960/1825 |
Cena Rextona 2.2 D aut. 4x4 | od 187 900 zł |
Więcej informacji na temat testu SsanYonga Rextona znajdziecie w Auto Świecie nr. 1/2018 z 2 stycznia.