Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.494.281.98
Średnio4.684.824.562.14
Najdrożej4.965.084.792.29

SsangYong Rexton G4 – okazała terenówka

8 lis, 13:50
Udostępnij
0
Skomentuj

Na polskim rynku pojawił się SsangYong Rexton G4. Tym razem jest to zupełnie nowa generacja, a nie kolejna modernizacja tego modelu. Sprawdziliśmy, czy Rexton stał się modnym SUV-em czy pod ładną karoserią nadal skrywa ponadprzeciętne możliwości jazdy poza asfaltem.

  • Nowy Rexton to bardzo ważny krok dla marki SsangYong
  • Wygląda jak SUV, ale tak naprawdę jest luksusową terenówką
  • Koreński producent kusi atrakcyjną ceną i bogatym wysposażeniem

SsangYong Rexton wizualnie bardzo się zmienił - zyskał stonowany i elegancki wygląd nadwozia z chromowanymi wstawkami i światłami LED (do jazdy w dzień, doświetlające zakręty i tylne). Rexton robi duże wrażenie przede wszystkim swoim rozmiarem, do tego stopnia, że nawet opcjonalne, 20-calowe obręcze kół wydają się tutaj co najwyżej w sam raz.

SsangYong Rexton G4 SsangYong Rexton G4 Foto: Krzysztof Słomski / Auto Świat

To kawał samochodu. Nowa generacja jest aż o 15 cm dłuższa (485 cm) i o 6 cm szersza (196 cm) od poprzednika oraz ma o 3,5 cm większy rozstaw osi (286,5 cm). Dzięki temu we wnętrzu nikt nie będzie narzekał na brak miejsca. W ogromnym bagażniku (standardowo ma 784 l pojemności) można zamontować dwa dodatkowe fotele (chowane w podłodze).

Nowy Rexton jest większy od Hyundai'a Grand SantaFe czy Toyoty Land Cruiser, chociaż pod względem budowy i przeznaczenia bliżej mu do tej drugiej. Dlaczego? Rexton wygląda jak duży SUV, ale tak naprawdę jest luksusową terenówką, zbudowaną na ramie oraz posiadającą dołączany napęd 4x4 z reduktorem (płatna opcja) zamiast samonośnego nadwozia i bezobsługowego systemu, który automatycznie napędza obie osie w zależności od warunków drogowych.

SsangYong Rexton G4 SsangYong Rexton G4 Foto: Krzysztof Słomski / Auto Świat

W tym przypadku standardowo napędzane są koła tylne. Dopiero na śliskiej bądź nieutwardzonej nawierzchni można dołączyć na stałe przednią oś (tryb 4H). Do jazdy z niską prędkością w trudnym terenie istnieje jeszcze możliwość wyboru przełożenia redukcyjnego (4L). Takie rozwiązanie znane jest chociażby z pickupów. Oznacza, że w terenie możemy liczyć naprawdę na wiele, ale na asfalcie Rexton jest w zasadzie autem tylnonapędowym z powodu braku centralnego mechanizmu różnicowego.

SsangYong Rexton 2.2 Diesel 7AT - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Pojemnośc skokowa 2157 cm3
Moc maksymalna 181 KM/4000 obr./min
Maks. moment. obrotowy 420 Nm Nm/1400-2800 obr./min
Skrzynia biegów automatyczna 7-biegowa
Napęd na tylne koła (4x4 w opcji)
Prędkość maksymlana 185 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h b.d.
Średnie spalanie testowe 10,0 l/100 km
Średnie spalanie producenta 8,0 l/100 km
Zbiornik paliwa 70 l
Pojemność bagażnika 784-1977 l
Długość/szerokość, wysokość 4850/1960/1825 mm
Rozstaw osi 2865 mm
Masa własna 2005-2206 kg
Ładowność 745-765 kg
Uciąg przyczepy (bez/z hamulcem) 750 kg/2700-3000 kg
Gwarancja mech./perforacyjna 5 lat lub 150 tys. km/6 lat
Przeglądy co 15 tys. km lub rok

Podczas polskiej premiery nowego SsangYonga mogłem poprowadzić egzemplarz z silnikiem Diesla o pojemności 2,2 litra, współpracującym z 7-stopniowym „automatem”. Jednostka o mocy i momencie obrotowym wynoszącym 181 KM i 420 Nm pracuje cicho i zapewnia przyzwoite odczucia zza kierownicy. Dwutonowy samochód sprawnie nabiera prędkości, a skrzynia gładko zmienia poszczególne biegi. Pozytywnie zaskoczyło mnie wyciszenie kabiny. Nawet przy prędkości 130 km/h w środku było komfortowo. Nie można również narzekać na jakość wykonania wnętrza.

Podczas krótkiego odcinka testowego, składającego się z drogi przebiegającej przez małe miejscowości i fragment ekspresówki, średnie zużycie paliwa wyniosło 10,0 l/100 km. To o 2 litry więcej niż deklaruje producent, ale w tak dużym i wysoko zawieszonym aucie nie oczekujmy spalania na poziomie 7/8 litrów. W marcu 2018 roku w salonach pojawi się Rexton z silnikiem benzynowym 2.0 Turbo, generującym 225 KM i 350 Nm (zamówienia już można składać).

SsangYong Rexton G4 SsangYong Rexton G4 Foto: Krzysztof Słomski / Auto Świat

Koreański producent kusi niewygórowanymi cenami i bogatym wyposażeniem. Nowy model kosztuje od 109 900 zł w wersji benzynowej i 129 900 w wysokoprężnej. Trudno w tej cenie znaleźć tak duży, fabrycznie nowy samochód z gwarancją, klimatyzacją, radiem, 9 poduszkami powietrznymi, kamerą cofania i 17-calowymi felgami aluminiowymi. Oczywiście, wyższa wersja wykończenia, 7-miejscowa odmiana, napęd 4x4 i automatyczna skrzynia biegów znacznie podniosą cenę, nawet do pułapu 200 tys. zł. Jeśli jednak porównamy Rextona z bezpośrednią konkurencją w podobnej specyfikacji, to i tak będzie on tańszy.

SsangYong Rexton – naszym zdaniem

SsangYong zrobił kolejny duży krok do przodu. Ta koreańska marka niezasłużenie nadal wywołuje u większości uśmiech na twarzy. Tymczasem nowemu Rextonowi trudno cokolwiek zarzucić - jest pojemny, komfortowy, dobrze wyposażony i rozsądnie wyceniony. Nie jest to jednak propozycja dla każdego. Dziś samochody o takiej konstrukcji nie są zbyt popularne. To dobra oferta dla osoby szukającej dużego auta rodzinnego (dostępna jest wersja 7-miejscowa) lub pojazdu w teren (napęd 4x4 z reduktorem) i do ciągnięcia dużej przyczepy np. z łódką lub końmi (uciąg do 3 ton).

SsangYong Rexton - ceny w Polsce

Silnik/wersja Crystal Quartz Sapphire
2.0 225 KM, 6MT, 2WD 109 900 zł 129 900 zł 146 900 zł
2.2 181 KM, 6MT, 2WD 129 900 zł 149 900 zł 166 900 zł
Wybrane opcje
Wersja 7-miejscowa 4 000 zł 4 000 zł 4 000 zł
Napęd 4x4 z reduktorem 10 000 zł 10 000 zł 10 000 zł
Aut. skrzynia biegów (benz./diesel) 10 000/11 000 zł 10 000/11 000 zł 10 000/11 000 zł
Nawigacja GPS z ekranem 9,2" 3 000 zł standard standard
Felgi aluminiowe 20" - 4 000 zł 4 000 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~smerf Użytkownik anonimowy
~smerf :
No photo ~smerf Użytkownik anonimowy
Jak dla mnie to lepiej wygląda niż ten zwykły rexton. To już taki samochód przyszłościowy. Może kilku rzeczy mu brakuje ale ogólnie moim zdaniem jest okej. Gdybym dysponował większą gotówką to bym go kupił
10 lis 14:32 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Arek77 Użytkownik anonimowy
~Arek77 :
No photo ~Arek77 Użytkownik anonimowy
Tylko szkoda, że ma tak prymitywny układ napędowy bez centralnego mechanizmu różnicowego. Brak możliwości jazdy 4x4 po czarnym to duży minus. W dzisiejszych czasach poza pickupmi nie stosuje się już takiego napędu. To już Jeep Cherokee z początku lat 90 zapewniał możliwość jazdy 4x4 po asfalcie.
9 lis 18:00 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
40%
60%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~klocek Użytkownik anonimowy
~klocek :
No photo ~klocek Użytkownik anonimowy
Zapowiada sie ciekawie i cena nawet spoko. Jeśli jest cichy i dobrze sie zbiera mimo takiej wagi jak piszecie no to już całkiem nieźle. Trzeba będzie sprawdzić na yt czy już jakieś testy sie pojawiły
9 lis 17:28 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~korek Użytkownik anonimowy
~korek
No photo ~korek Użytkownik anonimowy
do ~chińszczyzna:
No photo ~chińszczyzna Użytkownik anonimowy
11 lis 10:58 użytkownik ~chińszczyzna napisał
Proponuję obejrzeć test łosia tego samochodu - myślę że wystarczająco pokazuje on wartość tego samochodu
Jak sie chce uderzyć psa to kij sie zawsze znajdzie. Jeżdże po dużym mieście na co dzień i raczej mi spotkanie w żadnym leśnym zwierzem nie grozi, a w tym modelu konstrukcja wygląda na porządną
13 lis 13:20 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~holek Użytkownik anonimowy
~holek
No photo ~holek Użytkownik anonimowy
do ~Arek77:
No photo ~Arek77 Użytkownik anonimowy
9 lis 18:00 użytkownik ~Arek77 napisał
Tylko szkoda, że ma tak prymitywny układ napędowy bez centralnego mechanizmu różnicowego. Brak możliwości jazdy 4x4 po czarnym to duży minus. W dzisiejszych czasach poza pickupmi nie stosuje się już takiego napędu. To już Jeep Cherokee z początku lat 90 z
Hmm mam deczko inne zdanie, bo znam bardziej prymitywne napędy. A co do 4x4 to dołączane by mi w zupełności wystarczyło
14 lis 15:57 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Fabin Użytkownik anonimowy
~Fabin :
No photo ~Fabin Użytkownik anonimowy
Ładny
8 lis 18:13 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~a tam... Użytkownik anonimowy
~a tam...
No photo ~a tam... Użytkownik anonimowy
do ~chińszczyzna:
No photo ~chińszczyzna Użytkownik anonimowy
11 lis 10:58 użytkownik ~chińszczyzna napisał
Proponuję obejrzeć test łosia tego samochodu - myślę że wystarczająco pokazuje on wartość tego samochodu
Teraz wszystkie crossovery i SUV-y mają systemy przeciwkapotażowe.
Najlepiej spytać sprzedawcę o możliwość przejechania się.
Podejrzewam, że żaden sprzedawca jekiejkolwiek marki samochodu podczas jazdy próbnej nie zgodzi się na taką próbę - nawet w kompakcie.
Jeżeli ktoś potrzebuje samochodu do slalomów to też pewnie znajdzie, ale na pewno nie będzie to SUV jakiejkolwiek marki.
12 lis 13:59
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ja Użytkownik anonimowy
~ja :
No photo ~ja Użytkownik anonimowy
Mam Reksia 270xvt.
Prędkość mąż to ok 215-220km
spalaniem nigdy nie przekroczył 9.5l !
Po mieście. W trasie ok 8.5l
napęd permanentny 4x4
W wyposażeniu brakuje tylko szyberdachu
To nie BMW x5 Ale źle nie jest.
11 lis 17:18 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~chińszczyzna Użytkownik anonimowy
~chińszczyzna :
No photo ~chińszczyzna Użytkownik anonimowy
Proponuję obejrzeć test łosia tego samochodu - myślę że wystarczająco pokazuje on wartość tego samochodu
11 lis 10:58 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rex Użytkownik anonimowy
~Rex :
No photo ~Rex Użytkownik anonimowy
Fajny... I nie VW!!!
9 lis 21:36 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

SsangYong Rexton G4 – okazała terenówka (slajd 1 z 21)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego