Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Ssangyong Rexton - wyjątkowy, ale czy idealny? Testujemy najnowszą terenówkę z Korei

11 sty, 13:09

Ssangyong Rexton Rama, diesel 181 KM i 4x4 sprawdzą się w terenie. Na asfalcie też można liczyć na dobre prowadzenie, choć....

Udostępnij
0
Skomentuj

Choć importer SsangYonga jest w Polsce od wielu lat i ma w ofercie kilka ciekawych modeli (Tivoli, XLV, Korando), ciężko jest mu osiągnąć poziom sprzedaży zbliżony do innych koreańskich marek. Do zakupu nie zachęcają nawet rozsądnie skalkulowane ceny ani też 5-letnia gwarancja. Nadal jest szansa, że to się zmieni, bowiem pod koniec 2017 roku w ofercie pojawił się kolejny nowy model: Rexton czwartej generacji.

Ten niemal 5-metrowy SUV będzie konkurował z Fordem Edge’em, Hyundaiem Santa Fe, Kią Sorento czy Toyotą Land Cruiser. Podobnie jak ostatnia z wymienionych, ma rzadko już stosowane rozwiązanie – ramową konstrukcję. Również wyjątkowy w tym aucie jest napęd, ale o tym później.

Ssangyong Rexton - luksus i mnóstwo miejsca

Ten, kto spodziewa się, że we wnętrzu koreańskiego SUV-a znajdzie tandetne materiały czy przestarzałe rozwiązania techniczne, będzie miło zaskoczony. Deska rozdzielcza ma atrakcyjną stylistykę i jest wykonana z materiałów o dobrej jakości (miękkich). Znajdują się na niej dwa kolorowe ekrany: 7-calowy o rozdzielczości HD, pokazujący informacje z komputera pokładowego, oraz 9,2-calowy od multimediów.

Ten ostatni jest oczywiście sterowany dotykowo i oprócz funkcji radia i nawigacji pokazuje także obraz z systemu kamer 360 stopni. Fani smartfonów docenią w multimediach zgodność z systemami Android Auto oraz Apple CarPlay. Nie mamy żadnych zastrzeżeń co do ergonomii czy przestronności wnętrza. Pozycja za kierownicą jest wygodna, a podróż umilają fotele z funkcją podgrzewania i wentylacji.

W obu rzędach siedzeń jest naprawdę dużo przestrzeni. Malkontenci mogą tylko narzekać, że w topowej wersji przednie fotele powinny mieć funkcję masażu, a z tyłu z kolei brakuje panelu sterowania klimatyzacją. Gdy jednak zajrzą do bagażnika, to zapomną o tych niedostatkach, bowiem 784 l robią duże wrażenie (rywale dysponują kuframi o pojemnościach od 585 do 621 l). Tak duża przestrzeń pozwala zbudować 3. rząd foteli – opcja za 4000 zł. Dopłaty wymaga także system sterowania tylną klapą za pomocą gestów (pakiet Elegance za 15 500 zł).

Ssangyong Rexton - na asfalcie tylko 4x2

W Rextonie pozytywne wrażenie zrobiły na nas też dynamika i sposób prowadzenia. Pracujący pod maską 181-konny diesel żwawo reagował na gaz już przy niskich obrotach. Był dobrze wyciszony i – biorąc pod uwagę duże gabaryty auta oraz wysoką masę – miał umiarkowany apetyt na paliwo (śr. w teście 9,9 l/100 km).

Żadnych zastrzeżeń nie zgłaszaliśmy także do 7-stopniowego „automatu”, bo przełożenia zmieniał szybko i w punkt. Rexton seryjnie przekazuje napęd na tylną oś. Za dopłatą 10 000 zł można kupić wersję 4WD z reduktorem i sztywno dołączaną przednią osią, co oznacza, że w konfiguracji 4x4 powinniśmy poruszać się tylko w terenie...

Ssangyong Rexton - to nam się podoba

Przestronność, prowadzenie, dynamika, jakość, multimedia i sys. bezpieczeństwa.

Ssangyong Rexton - to nam się nie podoba

Napęd 4x4 tylko do jazdy w terenie, brak reflektorów ledowych i trzystrefowej klimatyzacji.

Ssangyong Rexton - nasza opinia

Idealny, tylko gdy asfalt jest suchy Jesteśmy pod dużym wrażeniem nowego Rextona. To świetnie wykonane auto, którego właściciel nie powinien mieć żadnych kompleksów przez to, że jeździ SUV-em mało popularnej marki. Niestety, brak możliwości jazdy z napędem 4x4 po asfalcie może stanowić dla wielu osób przeszkodę nie do pokonania.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Jerry Użytkownik anonimowy
~Jerry :
No photo ~Jerry Użytkownik anonimowy
I znowu Diesel! Czy już nie ma innych samochodów i silników. Czytamy głównie o Skodach i Toyotach z silnikami na ropę. Przecież to już jakaś mania. Prosimy więcej testów samochodów z silnikami benzynowymi, Diesle już odchodzą powoli a ich popularność jest jeszcze tylko w Europie a Wasze pismo czytają nie tylko czytelnicy mieszkający w Europie. Prawdopodobnie grubo ponad 90% samochodów osobowych do samochody benzynowe. Chętnie poczytałbym coś np o nowym VW Atlas 4x4 V6, BMW X5 benzyna R6, Mercedes GLE V6 benzyna etc. Obecnie ludzie na świecie wola mieć jeden samochód uniwersalny a nie kilka objazdy do czegoś innego.
12 sty 18:51 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
20%
80%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Wojak01 Użytkownik anonimowy
~Wojak01
No photo ~Wojak01 Użytkownik anonimowy
do ~Nestor:
No photo ~Nestor Użytkownik anonimowy
12 sty 19:52 użytkownik ~Nestor napisał
Szkoda że taki drogi bo chciałbym mieć takie cacko w garazu by sonsiad zazdrościł
Drogi? Zobacz ile KM, 4x4. W porównaniu do podobnych gabarytowo SUV'ów rexton właśnie korzystnie wychodzi. Zastanawiałem się szczerze mówiąc nad nim, ale jeszcze jednak na nówkę auto mnie nie bardzo stać./
12 sty 22:40 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ops Użytkownik anonimowy
~ops :
No photo ~ops Użytkownik anonimowy
jak na ssanga całkiem zgrabny
13 sty 17:27 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~adam Użytkownik anonimowy
~adam :
No photo ~adam Użytkownik anonimowy
Nooo muszę przyznać porządna maszyna... Kiedys przyznam średnie nastawienie do ssangów miałem, niszowa marka, ale widzę że od poprzedniego roku już tam pewnie na Polski rynek wkroczyli.
19 sty 15:16
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~J.K Użytkownik anonimowy
~J.K :
No photo ~J.K Użytkownik anonimowy
Dobrze że się ktoś tym zajmuje brawo
14 sty 15:09
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~JASIU Użytkownik anonimowy
~JASIU :
No photo ~JASIU Użytkownik anonimowy
Można jeździć z napędem 4x4 po mokrym asfalcie,na suchym wystarczy 4x2.
12 sty 21:31 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Nestor Użytkownik anonimowy
~Nestor :
No photo ~Nestor Użytkownik anonimowy
Szkoda że taki drogi bo chciałbym mieć takie cacko w garazu by sonsiad zazdrościł
12 sty 19:52 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej