Subaru XV to niewielki crossover produkowany przez japońską firmę motoryzacyjną (w USA auto sprzedawane jest jako XV Crosstrek). Auto pojawiło się w 2011 roku jako następca Imprezy XV. Mimo zmiany nazwy, auto wciąż, zarówno stylistycznie jak i konstrukcyjnie opiera się na Imprezie.
XV jest tak naprawdę wciąż uterenowioną wersją, jednego z najpopularniejszych modeli Subaru. Auto charakteryzuje się nieco podniesionym zawieszeniem, plastikowymi nakładkami oraz tylnym zderzakiem. Wnętrze jest niemal kopią pierwowzoru. Miejsca wewnątrz jest wystarczająco, a bagażnik oferuje 360 litrów.
W 2016 roku przeprowadzono niewielki facelifting obejmujący m.in. nowe reflektory, bogatsze wyposażenie podstawowe oraz nowe lakiery nadwozia.
Pod maską może znajdować się benzynowy silnik o pojemności 1,6 lub 2 litrów i mocy kolejno 114 i 150 KM oraz 1,6-litrowy turbodiesel (który nie należy do bezawaryjnych jednostek) generujący 147 KM. Wszystkie silniki są boxerami, moc przenoszona jest na wszystkie koła. Do wyboru jest 5- lub 6-biegowa skrzynia manualna oraz bezstopniowa przekładnia Lineartronic.