Nie każdemu wystarczaprzestrzeń jaką oferują małe SUV-y. Nie zawsze też takie auta mają odpowiedni prestiż, wymagający wytkną jeszcze braki w wyposażeniu. Właśnie z myślą o bogatszych klientach przygotowano podklasę premium tego segmentu oraz nieco większe auta – pomost pomiędzy SUV-ami małymi a luksusowymi.

Wyniki sprzedaży zdają się potwierdzać nasz tok rozumowania. W ubiegłym roku stosunkowo drogie modele – np. Volvo XC60, Audi Q5 czy Mercedes GLK bardzo często opuszczały polskie salony. Wprowadzone niedawno XC60 znajduje się wysoko na liście hitów z napędem na wszystkie koła – w naszym kraju to 6. pozycja z liczbą 1322 egzemplarzy (4WD), niedaleko za nim znalazło się Q5 (odpowiednio 10. miejsce i 911 sztuk). To zadziwiające, ponieważ samochody do tanich nie należą – za Q5 2.0 TDI/170 KM zapłacimy powyżej 150 tys. zł. Zobaczmy czy będą to dobrze zainwestowane pieniądze.