Suzuki SX4 S-Cross - kurs na turbo

19 sty, 13:11
Udostępnij
0
Skomentuj

Suzuki dołącza do firm, które zmniejszają pojemności silników w swoich samochodach. Downsizing dotknął popularnego crossovera, a przy okazji firma odświeżyła jego wygląd, dodając więcej wyposażenia seryjnego i nową automatyczną skrzynię biegów

Po ponad trzech latach od debiutu rynkowego Suzuki postanowiło zmodyfikować swojego kompaktowego crossovera – SX4 S-Cross. Samochód ma nie tylko odświeżony wygląd z szeroką atrapą chłodnicy, zmienionymi światłami i zderzakami, ale też nowe silniki benzynowe z turbodoładowaniem.

Pod maską Suzuki pojawiło się trzycylindrowe 1.0 o mocy 112 KM, które zastępuje dotychczasowe 1.6, uzupełnieniem gamy jest silnik 1.4 znany już z Vitary, który ma moc 140 KM. W podstawowym wyposażeniu wersji Comfort z silnikiem 1.0 i napędem na przód oprócz siedmiu poduszek powietrznych, manualnej klimatyzacji, tempomatu i radia z odtwarzaczem CD pojawił się moduł bezprzewodowej telefonii Bluetooth oraz hillholder ułatwiający ruszanie na wzniesieniach. Ta najtańsza wersja SX4 kosztuje od 66 900 zł.

Za dopłatą 7 tys. zł można przeskoczyć do wersji Premium i cieszyć się dwustrefową klimatyzacją, automatycznymi światłami i wycieraczkami, dotykowym systemem multimedialnym i dostępem do wnętrza bez wyjmowania kluczyka z kieszeni. Kolejne 7 tys. zł powiększa zdolności terenowe kompaktowego crossovera o system AllGrip, czyli automatycznie załączany napęd 4x4. Za 80 900 zł mamy więc jeden z najtańszych modeli na rynku z napędem na obie osie. Do pełni szczęścia można go jeszcze doposażyć w nową, sześciostopniową skrzynię biegów zastępującą przekładnię CVT, która kosztuje... Zgadliście! Kolejne 7 tys. zł.

Do pierwszych jazd wybraliśmy wersję 1.0 AllGrip z ręczną, pięciobiegową przekładnią. Trzycylindrowe turbo pod maską wygląda rachitycznie, ale dzięki turbo ma spory moment obrotowy i zapewnia osiągi na poziomie dotychczasowego 1.6. Silnik specyficznie powarkuje, szczególnie po przekroczeniu 3,5 tys. obr./min, ale we wnętrzu nie jest zbyt głośno.

Na wielkie uznanie zasługuje bardzo dobrze zestrojone zawieszenie, które pozwala jeździć po wąskich i krętych drogach z większymi prędkościami, niż sugerują rozmiary i przeznaczenie SX4. Jest bardzo ciche i zapewnia wiecej kontroli nad samochodem, a jednocześnie oferuje spory komfort. Przy okazji liftingu zmieniono też rozmiar opon, co przełożyło się na zwiększenie prześwitu o 1 cm do 18 cm. Szkoda, że nie udało się poprawić elektrycznie wspomaganego układu kierowniczego, który w centralnym położeniu jest nieco drętwy, a skręt kół w pierwszej fazie wymaga pokonania sztucznego oporu.

Mimo upływu lat wnętrze samochodu się nie zmieniło. Nadal jest w nim sporo miejsca w obu rzędach siedzeń, także bagażnik o pojemności 430 l umożliwia zabranie toreb na długie rodzinne wyjazdy.

Po przeanalizowaniu sytuacji rynkowej Suzuki w Polsce nie zdecydowało się na wprowadzenie silnika Diesla 1.6. Cena tej wersji byłaby niekonkurencyjna w porównaniu do rywali takich jak Fiat 500X.

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~bart Użytkownik anonimowy
~bart :
No photo ~bart Użytkownik anonimowy
"Dizajner" odpowiedzialny na lifting S-Crossa powinien mieć dożywotni zakaz zbliżania się do narzędzi projektowych czy chociażby rysika!
20 sty 10:42 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Do bart Użytkownik anonimowy
~Do bart :
No photo ~Do bart Użytkownik anonimowy
A widziałeś ten samochód z bliska mundralo? Czy tylko na zdjęciach?
2 maja 21:48 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~FlanHowOpppsDTQpwwN Użytkownik anonimowy
~FlanHowOpppsDTQpwwN :
No photo ~FlanHowOpppsDTQpwwN Użytkownik anonimowy
BL8QrY http://www.LnAJ7K8QSpkiStk3sLL0hQP6MO2wQ8gO.com
18 maja 05:17
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Suzuki

Suzuki SX4 S-Cross - kurs na turbo

Suzuki dołączyło do firm, które zmniejszają pojemności silników w swoich samochodach. Downsizing dotknął popularnego crossovera, a przy okazji firma odświeżyła jego wygląd, dodając więcej wyposażenia seryjnego i nową automatyczną skrzynię biegów.

Suzuki SX4 S-Cross - kurs na turbo (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego