Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.474.734.281.99
Średnio4.664.834.562.15
Najdrożej4.894.894.792.29

Suzuki Vitara 1.4 T - SUV z mocnym turbo

20 mar 16 12:19
Udostępnij
0
Skomentuj

Nowy doładowany motor benzynowy to mocny punkt Suzuki Vitary. Suzuki dodatkowo chce podkręcić zainteresowanie specjalną stylistyką, przewidzianą tylko dla tej wersji silnikowej. Czy warto skusić się na Boosterjeta?

Klasa SUV w ostatnich czasach przeżywa boom. Mnogość modeli ułatwia wybór, ale też – z drugiej strony – komplikuje porównywanie aut pomiędzy sobą. Z czym konkuruje Vitara? W ofercie Suzuki nie zastąpiła modelu Grand Vitara, lecz szybciej stare SX4 – długość 4,18 m (o 5 cm więcej niż SX4 1. generacji) lokuje Vitarę w dolnej strefie klasy SUV, przynajmniej jeśli oceniamy gabaryty.

Nowy model ma też niewiele wspólnego (przynajmniej na pierwszy rzut oka) z Vitarą znaną z ubiegłego wieku, która miała terenową budowę – rama, sztywny most itp. Jednak Vitara odwołuje się do tradycji swojej poprzedniczki. Tak jak ona jest lekkim, w miarę prostym pojazdem (może poza nowym źródłem napędu), mogącym służyć do rekreacji.

Suzuki Vitara 1.4 T Bosterjet - efektowny motor

Nowy silnik to benzyniak 1.4, nazwany Boosterjet, który ma turbosprężarkę i wtrysk bezpośredni. Mimo niedużej pojemności (1,4 l) rozwija przyzwoitą moc 140 KM i jest świetnym uzupełnieniem dotychczas oferowanego 1.6/120 KM. Suzuki pozwala wybrać napęd (tylko na przednie koła lub 4x4) i skrzynię: manualna lub automatyczna (obie 6-biegowe).

Nie można za to mieć innego wyposażenia – motor 1.4 występuje z topowym pakietem S. To wzbogacony, najlepszy dla silnika 1.6 wariant XLED (bez szyberdachu). Vitarę S z zewnątrz wyróżniają: zmieniony kształt osłony chłodnicy, 17-calowe czarne alufelgi i czerwone wstawki w światłach LED.

Czerwone detale znajdziecie też we wnętrzu – zdobią kierownicę, fotele i obwódki zegarów. Ponieważ cena Vitary S i tak jest wysoka – minimum 85 900 zł za 2WD – zdecydowaliśmy się na wersję z napędem 4x4, ale bez „automatu”. To oznacza koszt 95 900 zł.

Jednostka napędowa okazuje się mocnym punktem. Dynamiczny start spod świateł? Nie ma problemu, zwłaszcza że w układzie napędowym nie przewidziano stałego odłączania tylnej osi. Jego podstawowy tryb pracy to Auto – system ciągle czuwa nad sprawnym włączeniem się do pracy tylnej osi.

Śliska nawierzchnia? To także nie kłopot, do wykorzystania jest bowiem tryb Snow, bardziej angażujący tylną oś. Trudne warunki (ale bez przesady!) – wciśnij przycisk „Lock”. Jest też ustawienie Sport, przewidziane do dynamicznej jazdy, z wyostrzonym działaniem pedału gazu. Silnik sprawnie przyspiesza, nawet zmuszony do działania znacznie poniżej 2000 obr./min. Podwozie kompromisowo zestrojono, zapewnia znośny komfort, bez szczególnej precyzji na zakrętach.

Dobre osiągi to też zasługa masy: 1220 kg (zmierzone!) to – wobec napędu 4x4 i niezłego wyposażenia – rewelacyjny wynik. Wpływa na dynamikę, ale i na spalanie. Wyniki podczas ostrej jazdy będą dalekie od danych producenta, ale nawet w warszawskich korkach łatwo się zmieścicie w 9 l/100 km.

Suzuki Vitara - wnętrze ciasne i skromne

Suzuki Vitara nie powinno być traktowane jako typowo rodzinny pojazd. Niezbyt duża szerokość wnętrza nie pozwoli na swobodną jazdę w trzy osoby z tyłu, bagażnik ma dobre kształty i pojemność, ale nie może rywalizować z większymi SUV-ami. Podoba się podwójna podłoga – w górnym położeniu jest schowek i równa powierzchnia po złożeniu kanapy. Zastrzeżenia budzi jakość tworzyw – nie są złe, ale z racji ceny auta (100 000 zł) można spodziewać się więcej.

Suzuki Vitara 1.4 T Bosterjet - to nam się podoba

Dobra dynamika jednostki napędowej przy akceptowalnym zużyciu paliwa, świetne wyposażenie wersji S, niezła przestronność wnętrza i kufra.

Suzuki Vitara 1.4 T Bosterjet - to nam się nie podoba

Brak możliwości wyboru wyposażenia, z silnikiem 1.4 dostępny tylko drogi topowy pakiet S, wysoka cena jak na takie gabaryty samochodu.

Suzuki Vitara 1.4 T Bosterjet - nasza opinia

Doładowany mały benzyniak świetnie się sprawdza pod maską Vitary. Auto jest dynamiczne i niedużo pali. Warto podkreślić też bogate wyposażenie i ciekawe elementy stylistyczne. Jednak cena 100 000 zł za – bądź co bądź – niewielki pojazd, to sporo.

Suzuki Vitara 1.4 T Bosterjet - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu
Zasilanie wtrysk bezpośredni
Pojemność skokowa (cm3) 1373
Moc maksymalna (KM/obr./min) 140/5500
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 220/1500
Prędkość maksymalna (km/h) 200
Skrzynia biegów/napęd man. 6/4x4
Pojemność bagażnika (l) 375-1120
Opony testowanego auta 215/55 R 17
Poj. zbiornika paliwa (l) 47
Śr. spalanie fabr. (l/100 km) 5,4
Emisja CO2 (g/km) 127
Przyspieszenie 0-50 km/h 3,0 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,9 s
Przyspieszenie 0-130 km/h 13,9 s
Elastyczność 60-100 km/h 6,8/8,9 s (na 4./5. biegu)
Elastyczność 80-120 km/h 9,3/12,0 s (na 5./6. biegu)
Masa rzeczywista/ładowność 1221/509 kg
Rozdział masy (przód/tył) 59/41 proc.
Śr. zawracania (w lewo/w prawo) 11,2/11,1 m
Hamowanie ze 100 km/h (zimne) 36,2 m
Hamowanie ze 100 km/h (gorące) 34,9 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 61 dB (A)
Hałas w kabinie przy 100 km/h 67 dB (A)
Hałas w kabinie przy 130 km/h 72 dB (A)
Spalanie testowe 6,6 l/100 km
Zasięg 710 km
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (29)

No photo
No photo ~Adam Użytkownik anonimowy
~Adam :
No photo ~Adam Użytkownik anonimowy
Ci wszyscy krytycy to chyba na zamówienie jakiegoś konkurencyjnego salonu:) Bzdury piszecie. Przyzwoity samochód z dobrą japońską jakością (chociaż produkowany na Węgrzech). A wybiera się zawsze co kto lubi. Można jeździć przecież jak większość biednych Polaków szrotem niemieckim i być ślepo zadowolonym. Cena rzeczywiście za wysoka, ale na pewno z niej w trakcie sprzedaży za kilka miesięcy zejdą w formie "promocji". Konkurenci europejscy nic lepszego nie proponują. Opel Mokka - klaustrofobicznie ciasny i usterkowy, Citroeny - zajrzyjcie pod maskę to się zniechęcicie, Peugeot- y - to samo, Renault - porażka techniczna, Volkswagen wszędzie wciska trefny 1,4 TSI. I co - wybierajcie:)) Na razie konstrukcjom Japońskim jakością i trwałością nikt nie dorówna.
1 kwi 16 08:15 | ocena: 100%
Liczba głosów:30
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~radek Użytkownik anonimowy
~radek :
No photo ~radek Użytkownik anonimowy
Posiadam Vitarę 1.6 120KM od roku. W mojej opinii jest to bardzo wygodne, dynamiczne i oszczędne auto. Nie ma żadnego problemu podczas poruszania się w mieście oraz w trasie (bezstresowe wyprzedzanie nawet 2 TIR-ów pod rząd -przy zachowaniu rozsądku rzecz jasna). Auto mogłoby mieć ciut większy bagażnik- wyjazd czteroosobowa rodziną, to jednak kilka bagaży, które trzeba dobrze poukładać, żeby niczego nie było w kabinie.
Odnośnie Vitary S, to mogę powiedzieć, że miałem okazję jechać tym autkiem 2x i doznania z jazdy są ciekawsze niż w wolnossącej Vitarze. Auto jest dużo bardziej dynamiczne i nie trzeba go kręcić do tak wysokich obrotów jak ma to miejsce w słabszej wersji.
Gdyby była możliwość zakupu Vitary S w lipcu zeszłego roku, to raczej wybrał bym właśnie tę wersję silnikową.
Ogólnie rzecz ujmując w moim przekonaniu auto jest godne polecenia i warte uwagi.
29 lip 16 14:44 | ocena: 86%
Liczba głosów:14
86%
14%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dzięki Użytkownik anonimowy
~dzięki
No photo ~dzięki Użytkownik anonimowy
do ~V66:
No photo ~V66 Użytkownik anonimowy
26 mar 16 17:25 użytkownik ~V66 napisał
Smieja sie z europejskich producentiw aut ze sprzedaja doladowane 1.4, i ze japonskie sa lepsze bo bez turbo. Sek w tym ze Japonia robi to samo tylko 10 lat pozniej po Europie. Znajac zycie to wkrotce zobaczymy pierwsze skrzynie dwusprzeglowe w autach jap
Honda City w lata 80 miała turbo, wiele lat wcześniej niż jakikolwiek europejski producent stosował je seryjnie w benzynowych samochodach. Od lat na rynku północnoamerykańskim jeżdżą Acury z genialnym silnikiem turbo 2.3 o mocy blisko 250 KM, przekładnie dwusprzęgłowe również są montowane w tych samochodach. Honda stosuje również dwusprzegłówki od lat w swoich motocyklach. Nie wspomnę już o Subaru, Mitsubishi. To Europa jest lata świetlne za Japonią, jeśli chodzi o stosowanie turbo w swoich samochodach
1 kwi 16 08:55 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~haha Użytkownik anonimowy
~haha :
No photo ~haha Użytkownik anonimowy
Bo ja mam to, ja ma tamto. Kupiłbym dwa auta za to jedno? Może kup jeden z drugim nowe auto, a nie 400 tyś przekręcone na 100 i podniecał sie jaki to wóz.kupił (niemiec płakał (ze śmiechu) jak sprzedawał).
26 mar 16 19:16 | ocena: 97%
Liczba głosów:29
97%
3%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Adam Użytkownik anonimowy
~Adam
No photo ~Adam Użytkownik anonimowy
do ~as:
No photo ~as Użytkownik anonimowy
26 mar 16 18:59 użytkownik ~as napisał
Za ta cenę mam dwa Fiaty Tipo albo Renault Megane w wersji Bose i zostanie mi 20 tys zl. Powodzenia Suzuki. Przebiliscie Honde HRV.
Ciekawe jak daleko tym Fiatem o Meganką zajedziesz? Chyba na lawecie:)))
1 kwi 16 08:03 | ocena: 100%
Liczba głosów:7
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Albin Użytkownik anonimowy
~Albin :
No photo ~Albin Użytkownik anonimowy
Mam Vitarę 2,7 V6 o mocy 178 km i to auto jedzie ( na drodze i po za nią), a nie turla się po szosie, jak jej następczyni... A ten nowy samochodzik, to nadaje się na terenową bulwarówkę!!! Do niczego innego!
20 mar 16 15:21 | ocena: 52%
Liczba głosów:50
52%
48%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Marco_M Użytkownik anonimowy
~Marco_M :
No photo ~Marco_M Użytkownik anonimowy
Rewelacja , będę się cieszył aż dwa razy : przy zakupie i przy sprzedaży .
26 mar 16 17:32 | ocena: 61%
Liczba głosów:18
61%
39%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~V66 Użytkownik anonimowy
~V66 :
No photo ~V66 Użytkownik anonimowy
Smieja sie z europejskich producentiw aut ze sprzedaja doladowane 1.4, i ze japonskie sa lepsze bo bez turbo. Sek w tym ze Japonia robi to samo tylko 10 lat pozniej po Europie. Znajac zycie to wkrotce zobaczymy pierwsze skrzynie dwusprzeglowe w autach japonskich.
26 mar 16 17:25 | ocena: 67%
Liczba głosów:27
33%
67%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~JegoMość Użytkownik anonimowy
~JegoMość :
No photo ~JegoMość Użytkownik anonimowy
W aucie za 100 tyś zaślepka przycisku funkcyjnego? Tragedia!!!
( patrz zdjęcie 13 )
22 mar 16 07:04 | ocena: 55%
Liczba głosów:31
55%
45%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~as Użytkownik anonimowy
~as :
No photo ~as Użytkownik anonimowy
Za ta cenę mam dwa Fiaty Tipo albo Renault Megane w wersji Bose i zostanie mi 20 tys zl. Powodzenia Suzuki. Przebiliscie Honde HRV.
26 mar 16 18:59 | ocena: 59%
Liczba głosów:27
41%
59%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Suzuki Vitara 1.4 T - SUV z mocnym turbo

Vitara II nie jest tak dzielna w terenie, jak model 1. generacji, ale na tle klasowych rywali nie wypada źle. Pomaga np. rozbudowane sterowanie sprzęgłem międzyosiowym.

Suzuki Vitara 1.4 T - SUV z mocnym turbo (slajd 1 z 17)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego