CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.254.424.051.89
Średnio4.584.704.312.10
Najdrożej4.794.954.592.71

Suzuki Vitara - Niechęć do błota

6 mar 15 17:46
Udostępnij
0
Skomentuj

Najnowsze Suzuki Vitara nieco złagodniało, lepiej się prowadzi na asfalcie i jest wygodniejsze. Tymi cechami wpisuje się w trendy obecnie panujące na rynku crossoverów

Trudno byłoby sobie wyobrazić, że w ofercie Suzuki zabraknie modelu Vitara. Choć gama niewielkich terenówek tej japońskiej marki jest ciasno zapełniona, na rynek właśnie trafiło nowe wcielenie słynnej terenówki.

Porządkując informacje, Suzuki oferuje obecnie niewielki, ale dzielny model Jimny, nieco większy i bardziej miejski SX4, nową Vitarę, nieznacznie od niej obszerniejszy, ale mniej terenowy SX4 S-Cross oraz największą klasyczną Grand Vitarę.

Sprzedaż obecnej Grand Vitary zakończy się w tym roku, ale na razie nie przewiduje się wprowadzenia następcy.

Mieliśmy okazję jeździć nową Vitarą z serii przedprodukcyjnej. Suzuki nie jest gotowe do sprzedaży i jeszcze nie przeprowadziło wszystkich badań potrzebnych do homologacji, dlatego niektóre dane dotyczące osiągów są przybliżone.

Dokładnie natomiast dzielimy się wrażeniami z jazdy. Do jazd otrzymaliśmy wersję z dieslem 1,6 l o mocy 120 KM i sześciobiegową skrzynią ręczną. W ofercie pojawi się również cieszący się dużym powodzeniem w Polsce silnik benzynowy 1,6 l o tej samej mocy, zestawiony z przekładnią 5-biegową. To optymalna moc do samochodu tej wielkości.

Diesel pracuje przyjemnie gładko i cicho, a dzięki sprężarce ze zmienną geometrią kierownicy turbodziura nie daje się we znaki. Wrażenia z pierwszych kilometrów za kierownicą nowej Vitary są pozytywne. Samochód stał się bardziej komfortowy. Dzięki lżejszemu zawieszeniu skuteczniej wygasza nierówności i łatwiej wpisuje się w zakręty. Ogólnie sprawia wrażenie lżejszego i szybciej reaguje na polecenia kierowcy. Układ kierowniczy ma elektryczne wspomaganie.

W układzie napędowym AllGrip wykorzystano elektronicznie sterowane sprzęgło płytkowe. Z tego samego napędu i zawieszenia korzysta też Suzuki SX4 S-Cross. Dla zaoszczędzenia paliwa podczas płynnej jazdy po suchym asfalcie w trybie Auto jest napędzana tylko przednia oś. Pozostałe tryby chętniej korzystają z pomocy tylnej osi i pozwalają Vitarze skutecznie radzić sobie z trudniejszymi warunkami: szybką jazdą (Sport) i śliską nawierzchnią (Snow) oraz ułatwiają wydostanie się z pułapki terenowej (Lock).

W codziennej jeździe taki napęd sprawdza się świetnie, ale nie ma tu reduktora jak w przypadku starszej Grand Vitary. Testowany egzemplarz z dieslem przy zróżnicowanej trasie spalał średnio 7 l na setkę.

Ogólnie nowa Vitara podąża za obecną modą i w kwestii napędów oraz konstrukcji jest nieco rozmiękczoną terenówką. Ma jednak wystarczający prześwit (18,5 cm), by pierwszy większy głaz na szutrowej drodze nie powstrzymał jej przed zdobyciem szczytu.

Zawieszenie jest właściwym kompromisem pomiędzy komfortem a dobrym prowadzeniem. Zestrojono je tak, by spodobało się jak największej grupie klientów. Zresztą tej samej filozofii podporządkowane są niewielkie crossovery.

Suzuki Vitara - dane techniczne

Silnik spalinowy turbodiesel, R4
Rozrząd/napęd 16V/pasek
Wtrysk common rail
Stopień sprężania 16,5:1
Moc maks. KM/obr./min 120/3750
Moment obr. Nm/obr./min 320/1750
Skrzynia biegów 6-biegowa, ręczna
Reduktor brak
System napędu 4x4 sprz. wielopłytkowe
Podział mocy przód:tył 100:0 do 50:50
Pomoce trakcyjne w terenie hamulce
Karoseria samonośna
Zawieszenie przednie i tylne niezależne, sprężyny
Przekładnia kierownicza zębatkowa
Hamulce przód i tył tarcz./wentylowane
Pojemność zbiornika/paliwo 47 l/ON
Masa własna/ładowność 1230/640 kg
Opony seryjne 215/60 R 16
Przyczepa ham./bez ham. b.d./750 kg

Suzuki Vitara - ceny i serwis

Gwarancja mechaniczna 3 lata lub 100 tys. km
Gwarancja na lakier/perf. 1 rok/12 lat
Częstotliwość przeglądów 20 tys. km lub 1 rok
Ubezpieczenie b.d.
Cena od 61 900 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~leonek Użytkownik anonimowy
~leonek :
No photo ~leonek Użytkownik anonimowy
Rzekłbym ze żaden to test. A sam samochód niestety został wchloniety przez rynek samochodów takich samych. Szkoda bo historia suzuki grand Vitary na generacji II się kończy.
18 mar 15 08:05 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Michał Użytkownik anonimowy
~Michał :
No photo ~Michał Użytkownik anonimowy
Ale test, no no. Szacunek.
9 mar 15 07:55 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Suzuki Vitara - Niechęć do błota

Najnowsza Vitara nieco złagodniała, lepiej się prowadzi na asfalcie i jest wygodniejsza.

Tymi cechami wpisuje się w trendy obecnie panujące na rynku crossoverów.

Suzuki Vitara - Niechęć do błota (slajd 1 z 13)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego