CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.244.564.091.73
Średnio4.474.724.281.96
Najdrożej4.804.994.762.29

Test Dacii Duster 4x4

6 mar 14 10:56
Udostępnij
0
Skomentuj

Dacia udowodniła, że SUV z dieslem i napędem na wszystkie koła wcale nie musi kosztować dużo. Zobaczmy zatem co otrzymujemy w tej klasie za niewielkie pieniądze

Na pewno zaletą samochodu już na pierwszy rzut oka jest stylistyka nadwozia. Model po liftingu ma efektownie wyglądające reflektory oraz inną atrapę chłodnicy. Z tyłu dostrzeżemy nowe światła, a oprócz tego zastosowano odmiennie prezentujące się relingi oraz nowe 16-calowe alufelgi.

Zobacz wszystko na temat

Tani SUV z napędem 4x4

Pamiętajmy jednak, że Duster nie należy do zbyt przestronnych SUV-ów. Owszem dzieci będą miały z tyłu pod dostatkiem miejsca, ale już dorośli mogą narzekać na ograniczenia w przestrzeni. Tym bardziej, że nawet z przodu życzylibyśmy sobie więcej przestrzeni na nogi. Rodzinne aspiracje samochodu studzi dodatkowo niezbyt duży bagażnik, który w modelu 4x4 mieści zaledwie 408 l.

Obsługa samochodu poprawiła się po odnowieniu. To m.in. zasługa umieszczenia klawiszy do sterowania szybami na drzwiach, a nie na konsoli środkowej, jak miało to miejsce w poprzedniczce. Pod maską testowanego modelu pracował 110-konny diesel. Nie jest to zbyt dynamiczny silnik – setkę uzyskuje się po 12,9 s. Cieszy natomiast nienachalny odgłos pracy.

Użytkując Dacię Duster doceniliśmy jeszcze jej zawieszenie, które skutecznie tłumi wszelkie nierówności nawierzchni. Trzeba jedynie pamiętać, że Duster nie jest typem sportowca i podczas dynamicznego pokonywania zakrętów nadwozie ma tendencje do nadmiernego przechylania się.

Więcej o Dacii Duster, o jej możliwościach terenowych i o tym czy niska cena nie oznacza słabej jakości przeczytacie w Auto Świecie nr 11/2014.

Silnik - typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/8
Pojemność 1461 cm3
Moc maks. 110 KM/4000 obr./min
Moment 240 Nm/1750 obr./min
Poj. bagażnika 408-1636 l
Masa własna/ładowność 1404/471 kg
Rozstaw osi 2673 mm
Wymiary (dł./szer./wys.) 4315/1822/1625 mm
Przysp. 0-100 km/h* 12,9 s
Prędkość maks.* 168 km/h
Śr. spalanie* 5,2 /100 km
Cena 72 500 zł

* Dane fabryczne

Czytaj także:

Zobacz wideo:

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~4x4 Użytkownik anonimowy
~4x4 :
No photo ~4x4 Użytkownik anonimowy
"...niezbyt duży bagażnik, który w modelu 4x4 mieści zaledwie 408 l." - gdyby tyle miała np. Toyota, to redaktor napisałby, że to świetny wynik. Ale to jest tylko Dacia i wszystko musi być słabe, kiepskie
19 mar 15 14:06 | ocena: 100%
Liczba głosów:13
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~wuja Użytkownik anonimowy
~wuja :
No photo ~wuja Użytkownik anonimowy
bardzo dobre auto za dobre pieniądze w porównaniu do innych o wiele drozszych modeli
23 sty 16 12:53 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bd6YE1eqJF Użytkownik anonimowy
~Bd6YE1eqJF
No photo ~Bd6YE1eqJF Użytkownik anonimowy
do ~wuja:
No photo ~wuja Użytkownik anonimowy
23 sty 16 12:53 użytkownik ~wuja napisał
bardzo dobre auto za dobre pieniądze w porównaniu do innych o wiele drozszych modeli
Stay inomrfative, San Diego, yeah boy!
20 lis 16 16:10 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~fug8QCm1 Użytkownik anonimowy
~fug8QCm1 :
No photo ~fug8QCm1 Użytkownik anonimowy
Pin my tail and call me a dokyne, that really helped.
19 gru 15 01:47
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Dacia Duster

W topowej odmianie Prestige standardem są dwukolorowe relingi dachowe

Test Dacii Duster 4x4 (slajd 1 z 9)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego