Na pewno zaletą samochodu już na pierwszy rzut oka jest stylistyka nadwozia. Model po liftingu ma efektownie wyglądające reflektory oraz inną atrapę chłodnicy. Z tyłu dostrzeżemy nowe światła, a oprócz tego zastosowano odmiennie prezentujące się relingi oraz nowe 16-calowe alufelgi.
Pamiętajmy jednak, że Duster nie należy do zbyt przestronnych SUV-ów. Owszem dzieci będą miały z tyłu pod dostatkiem miejsca, ale już dorośli mogą narzekać na ograniczenia w przestrzeni. Tym bardziej, że nawet z przodu życzylibyśmy sobie więcej przestrzeni na nogi. Rodzinne aspiracje samochodu studzi dodatkowo niezbyt duży bagażnik, który w modelu 4x4 mieści zaledwie 408 l.
Obsługa samochodu poprawiła się po odnowieniu. To m.in. zasługa umieszczenia klawiszy do sterowania szybami na drzwiach, a nie na konsoli środkowej, jak miało to miejsce w poprzedniczce. Pod maską testowanego modelu pracował 110-konny diesel. Nie jest to zbyt dynamiczny silnik – setkę uzyskuje się po 12,9 s. Cieszy natomiast nienachalny odgłos pracy.
Użytkując Dacię Duster doceniliśmy jeszcze jej zawieszenie, które skutecznie tłumi wszelkie nierówności nawierzchni. Trzeba jedynie pamiętać, że Duster nie jest typem sportowca i podczas dynamicznego pokonywania zakrętów nadwozie ma tendencje do nadmiernego przechylania się.
Więcej o Dacii Duster, o jej możliwościach terenowych i o tym czy niska cena nie oznacza słabej jakości przeczytacie w Auto Świecie nr 11/2014.
Silnik - typ/cylindry/zawory | t.diesel/R4/8 |
Pojemność | 1461 cm3 |
Moc maks. | 110 KM/4000 obr./min |
Moment | 240 Nm/1750 obr./min |
Poj. bagażnika | 408-1636 l |
Masa własna/ładowność | 1404/471 kg |
Rozstaw osi | 2673 mm |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 4315/1822/1625 mm |
Przysp. 0-100 km/h* | 12,9 s |
Prędkość maks.* | 168 km/h |
Śr. spalanie* | 5,2 /100 km |
Cena | 72 500 zł |
* Dane fabryczne
Czytaj także:
Zobacz wideo: