Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Test Kii Sportage 2.0 CRDI AWD - Czy jest wciąż na topie?

16 lis 14 11:02

Drobne modyfikacje nie czynią rewolucji, ale sprawiają, że Kia Sportage dzielnie wytrwa na rynku kolejnych kilka lat

Udostępnij
0
Skomentuj

Jednym z najchętniej kupowanych w Polsce SUV-ów jest właśnie Kia Sportage. Przez wiele miesięcy był zresztą terenówką numer jeden na liście uwzględniającej wielkość sprzedaży. I to nic, że w tym roku wyprzedziły go VW Tiguan i Dacia Duster. To pewnie chwilowa niedyspozycja spowodowana koniecznością oczekiwania na nowe dostawy odświeżonego modelu.

Kia Sportage - Nadwozie

Kia Sportage nie jest ekstrawagancka, ale nie odmawiamy jej urody. Rewolucja w wyglądzie nie była więc konieczna. W konsekwencji dopiero po uważnej analizie odnowionego auta zwrócimy uwagę na LED-owe lampy z tyłu czy też brak tradycyjnej anteny, którą zastąpiła płetwa rekina, niegdyś znak rozpoznawczy BMW.

Kia Sportage - Wyposażenie

W testowanej przez nas wersji z dieslem 2.0 CRDi o mocy 184 KM Sportage występuje tylko w wariantach z bogatym wyposażeniem, o oznaczeniach L oraz XL. Standard w tych odmianach to m.in. dobry sprzęt audio firmowany przez Infinity, automatyczna i dwustrefowa klimatyzacja oraz fotochromatyczne wsteczne lusterko.

W wersji XL dodatkowo otrzymamy radiowy kluczyk, elektrycznie regulowany fotel kierowcy i system samoczynnego parkowania. Właściwie kupując najbogatszą Kię Sportage, otrzymujemy auto z wyposażeniem godnym luksusowej limuzyny.

Kia Sportgae - Układ napędowy

Najmocniejszy Sportage jest dostępny tylko z napędem na cztery koła. Reduktora nie ma, ale jest możliwość włączenia stałego napędu 4x4 do 30 km/h. Automatyczna, 6-biegowa skrzynia działa płynnie i szybko.

W odnowionym modelu diesel mniej hałasuje, bo zastosowano skuteczniejsze wyciszenia i grubsze szyby. Odświeżony Sportage prowadzi się lepiej. Układ kierowniczy z systemem FlexSteer pozwala wybrać siłę wspomagania. Ma też mniejsze przełożenie: od oporu do oporu jest 2,7 obrotu kierownicą. Wyrównano też półosie z przodu, dzięki czemu auto mniej szarpie kierownicą podczas przyspieszania.

Kia Sportage - Koszty

Za 184-konnego Sportage’a z automatem trzeba zapłacić 116 490 zł, gdy kupujemy wersję L. To cena dobrej limuzyny, ale rekompensatą są świetne osiągi, niewielkie spalanie i bogate wyposażenie.

Kia Sportage - Podsumowanie

Sportage po restylingu niczym nas nie zaskakuje, ale też nie spodziewaliśmy się rewolucji w modelu, który niezmiennie znajduje wielu nabywców. Drobne modyfikacje poprawiają wygląd oraz sprawiają, że Kia jest bardziej komfortowa i lepiej jeździ.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Test Kii Sportage 2.0 CRDI AWD - Czy jest wciąż na topie? (slajd 1 z 5)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego