CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.484.353.961.69
Średnio4.394.604.231.84
Najdrożej4.694.894.592.09

Na pohybel SUV-om - test Mitsubishi Pajero 3.2 DID Instyle

24 sie 15 10:12
Udostępnij
0
Skomentuj

Cały świat zakochał się w SUV-ach, ale na szczęście są jeszcze producenci, którzy mają w ofercie prawdziwe terenówki. Jednym z nich jest Mitsubishi – model Pajero to uznana legenda wśród miłośników offroadu

Już seryjne Pajero może pochwalić się takimi możliwościami jazdy w terenie, o których właściciele groźnie wyglądających SUV-ów mogą tylko pomarzyć. Dźwignią przy skrzyni biegów można dołączyć napęd przedniej osi, zablokować centralny mechanizm różnicowy, a jeśli warunki są jeszcze cięższe – również mechanizm różnicowy tylnej osi.

Nasz testowy samochód został dodatkowo zmodyfikowany na potrzeby wypadów w teren. Nie była to jeszcze jednak ekstremalna modyfikacja, którą można by zafundować Pajero, ale znacznie ułatwiająca poruszanie się z dala od utwardzonych dróg. Firma Bezasfaltu4x4 z podwarszawskich Łomianek podniosła auto o 2 cale (ok. 5 cm), dołożyła aluminiowo-stalowe płyty chroniące podwozie (co przy tak dużym rozstawie osi może się przydać), zainstalowała snorkel, wyciągarkę, belkę oświetlenia LED oraz bagażnik, na którym umieszczono 2-osobowy namiot.

Na 18-calowe felgi powędrowały opony terenowe All Terrain BF Goodrich. Całkowity koszt przeróbki wyniósł ok. 21 000 zł. Cel budowy testowego auta był prosty: stworzyć samochód „wyprawówkę”, którym bez problemu można będzie pokonywać terenowe trasy w Polsce lub za granicą (np. w Rumunii czy Albanii), a na nocleg stanąć w naprawdę niedostępnym miejscu. Plan został zrealizowany w 100 proc., bo testowe Pajero niewiele było w stanie powstrzymać.

Zdziwiliśmy się też, jak komfortowym samochodem pozostało tak przygotowane do offroadu Mitsubishi – mimo podniesienia nadwozia i zastosowania terenowych opon bez najmniejszych problemów można poruszać się nim z autostradową prędkością. Gdyby nie zawirowania powietrza, spowodowane głównie nadbudową (belka świetlna, bagażnik, namiot), którym towarzyszy charakterystyczny świst, w ogóle nie mielibyśmy wrażenia poruszania się tak wysokim i potężnym autem. Jednostka pod maską Pajero to 4-cylindrowy turbodiesel, który nie grzeszy może najwyższą kulturą pracy (chodzi nam przede wszystkim o jego twarde brzmienie), ale okazuje się za to bardzo dynamiczny.

Pięciostopniowy „automat” też nie jest najnowocześniejszym rozwiązaniem (choć supermiękko zmienia przełożenia), ale w przypadku auta, które czeka ciężka praca i trudne warunki użytkowania, uważamy, że dobór takich podzespołów był jak najbardziej właściwy. Niestety, ma to też swoją złą stronę.

Nawet przy delikatnym traktowaniu gazu trudno jest uzyskać spalanie niższe niż 12 l/100 km, a poza miastem, z namiotem na dachu, może to być aż 15-16 l/100 km. Oprócz terenowych właściwości Mitsubishi Pajero może się pochwalić bardzo bogatym wyposażeniem, do którego należą m.in.: 3-strefowa klimatyzacja, skórzana tapicerka z podgrzewanymi i chłodzonymi fotelami czy też kamera cofania, która znacznie ułatwia manewrowanie niemałym samochodem.

Mitsubishi Pajero- nasza opinia

Jeśli zastanawiasz się nad kupnem SUV-a, Pajero nie jest dla ciebie. Mimo całej luksusowej otoczki ten samochód pozostaje rasową terenówką i do jazdy po asfalcie są lepsze auta. Jeśli jednak myślisz o wyprawach w nieznane, Pajero z namiotem będzie wiernym towarzyszem podróży, który zabierze cię wszędzie tam, gdzie wzrok poniesie.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (61)

No photo
No photo ~rc Użytkownik anonimowy
~rc :
No photo ~rc Użytkownik anonimowy
Taki komentarz "Pajero nie jest dla ciebie bo na asfalt sie nie nadaje". Mam Hummera H2 (oczywiscie w LPG) i jezdze glownie po asfalcie bo mi sie cholernie podoba ten samochod i nie obchodzi mnie to czy jest wielki czy taki siaki i owaki. Uwielbiam go i tyle. I takie Pajero kupi ten kto lubi takie auta i nie wazne czy bedzie jezdzil po asfalcie czy nie.
27 sie 15 12:39 | ocena: 90%
Liczba głosów:10
90%
10%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Olo Użytkownik anonimowy
~Olo :
No photo ~Olo Użytkownik anonimowy
Lubię Off road i staram sie nie niszczyc przyrody myśle ja człowiek chce to moze fajnie bawić sie w lesie i nie wyrządzać szkód w przyrodzie a jeśli musi to naprawdę moze je zminimalizować tak na marginesie powinny byc wyznaczone miejsca dla miłośników Off road.
27 sie 15 11:23 | ocena: 100%
Liczba głosów:9
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zyga Użytkownik anonimowy
~zyga :
No photo ~zyga Użytkownik anonimowy
mam juz 4te pajero w moim zyciu - nie widze lepszego auta w tej klasie
27 sie 15 11:28 | ocena: 90%
Liczba głosów:10
90%
10%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sam Użytkownik anonimowy
~sam
No photo ~sam Użytkownik anonimowy
do ~lol:
No photo ~lol Użytkownik anonimowy
27 sie 15 09:01 użytkownik ~lol napisał
Na pedziowate narty może tak, ale na polowania już nie
polowanie jest pedziowate, wielcy grozni faceci co zabijaja niewinne zwierzeta, goncie sie po lesie i strzelajcie do siebie durnie. Wielka mi zabawa dla prawdziwych mezczyzn.
27 sie 15 09:39 | ocena: 66%
Liczba głosów:35
66%
34%
| odpowiedzi: 9
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~skowron Użytkownik anonimowy
~skowron
No photo ~skowron Użytkownik anonimowy
do ~realista:
No photo ~realista Użytkownik anonimowy
27 sie 15 11:30 użytkownik ~realista napisał
namiot na dachu nie może być wygodny nie wierzę, w takim razie po co go tam montować, małe iglo rozstawiane obok samochodu i jest ok
Jasne, pewnie mieszkasz często w namiocie np w górach na pochyłościach w deszczu lub śniegu, w terenie z robalami. Namiot dachowy to domek w którym komfortowo mieszka się w 2 a nawet 3 osoby. Rozstawiany w 5 minut daje poczucie bezpieczeństwa. Schnie w czasie jazdy. Może być w wersji "trumny" i wtedy oprócz schronienia zapewnia dodatkowy bagażnik. Nie zabiera miejsca w bagażniku samochodu. Ale na pewno wiesz to wszystko globusowy podróżniku.
27 sie 15 14:59 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~viki Użytkownik anonimowy
~viki :
No photo ~viki Użytkownik anonimowy
no nareszcie prawdziwa terenówka a nie jakiś przepłacony erzac
27 sie 15 10:25 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~patrzyłem w oczy bestii Użytkownik anonimowy
~patrzyłem w oczy bestii
No photo ~patrzyłem w oczy bestii Użytkownik anonimowy
do ~xxx:
No photo ~xxx Użytkownik anonimowy
27 sie 15 09:44 użytkownik ~xxx napisał
Comment removed due to violation of forum rules.
Dokładnie, mięczak nie ma pojęcia jak groźny moze być rozjuszony zając
27 sie 15 10:46 | ocena: 50%
Liczba głosów:10
50%
50%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~olloo Użytkownik anonimowy
~olloo :
No photo ~olloo Użytkownik anonimowy
W chwili obecnej nie ma już terenówek tylko takie co je przypominają. Brak ramy wszechobecna elektronika, marne elektronicznie wspomagane turbiny narażona na zamoczenie i te dupne krągłości które utrudniają naprawy, brak blokad mostów elektryczne sprzęgła piast,-co nam za kit wciskają.
27 sie 15 13:25 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~skowron Użytkownik anonimowy
~skowron
No photo ~skowron Użytkownik anonimowy
do ~sj:
No photo ~sj Użytkownik anonimowy
27 sie 15 12:43 użytkownik ~sj napisał
Takie gabaryty i rozstaw nie pozwolą na zbyt wiele, jeśli mówimy o naprawdę ciężkim, górzystym terenie. W wielu przypadkach przegra np. z malutkim Suzuki Jimny.
Tylko dojedź tym Suzuki do Albanii, Turcji, Maroka, Gruzji czy innego fajnego miejsca. Potem będziesz już królem bezdroża patrząc jak inni maja w samochodzie małą kuchnię, boiler, webasto, szuflady, łózko i inne przydatne gadżety. Wokół komina Suzuki to król, zgadzam się.
27 sie 15 15:24 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ekolog Użytkownik anonimowy
~ekolog :
No photo ~ekolog Użytkownik anonimowy
Powinno się wprowadzić ogromne kary za wjazd samochodem do lasu włącznie z przepadkiem samochodu
27 sie 15 10:15 | ocena: 58%
Liczba głosów:40
43%
58%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Mitsubishi Pajero 3.2 DID Instyle - na pohybel SUV-om

Sprawny napęd na 4 koła, opony „a-teki” i osłony podwozia pozwalają wjechać Pajero w niedostępny dla innych aut teren.

Na pohybel SUV-om - test Mitsubishi Pajero 3.2 DID Instyle (slajd 1 z 14)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego