Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.474.734.281.99
Średnio4.664.834.562.15
Najdrożej4.894.894.792.29

Suzuki Vitara 1.6 VVT AllGrip A/T - z automatem, ale bez werwy

18 wrz 15 14:20
Udostępnij
0
Skomentuj

Czy miejski crossover potrzebuje napędu 4x4 i automatycznej skrzyni biegów? Szybciej przyda się to drugie. Jak jednak pokazuje nasz test, trzeba naprawdę mieć dobry powód, żeby wydać 7000 zł na opcjonalny „automat”

Z jednej strony Suzuki uważnie obserwuje trendy i reaguje na nie – obecnie w swej ofercie ma już dwa kompaktowe crossovery (oprócz Vitary jest także nieco większe SX4 S-Cross). Z drugiej jednak – wsiadając do Vitary, trudno nie odnieść wrażenia, że wnętrze tego samochodu zaprojektowano dość dawno temu.

Największy postęp stanowią lakierowane (w różnych kolorach do wyboru) błyszczące wstawki w kokpicie – możliwość takiej indywidualizacji wykończenia to nowość w tej marce. Ten przytyk kierujemy przede wszystkim pod adresem tych, którzy odpowiadają w Suzuki za dobór materiałów. Są toporne i niemiłe w dotyku, spasowanie też pozostawia wiele do życzenia. W czasie podnoszenia szyb rusza się cały boczek drzwi.

Nie ustrzeżono się takich niedogodności ergonomicznych, jak komputer pokładowy sterowany długim przyciskiem umieszczonym przy zegarach. Już od kilku lat jesteśmy przecież przyzwyczajeni do tego, że możemy wywołać wskazania średniego spalania lub zasięgu bez odrywania rąk od kierownicy. Suzuki zdaje sobie chyba sprawę ze swych niedoróbek.

Pierwsze złe wrażenie Vitara zaciera wyposażeniem. W testowanej wersji Premium bez dopłaty otrzymacie: system multimedialny z dotykowym ekranem, kamerę cofania, układ ostrzegania przed kolizją (z regulacją czułości) oraz tempomat, który utrzymuje nie tylko wybraną prędkość, lecz także odstęp do poprzedzającego pojazdu. Ten element praktycznie nie występuje u bezpośrednich konkurentów Vitary, nawet za dopłatą. Suzuki błyszczy też przestronnością. Wygodnie mogą tu podróżować 4 dorosłe osoby. Wysoko poprowadzona linia dachu przekłada się na dużą ilość miejsca nad głowami. Przy odrobinie dyscypliny podróżujący zmieszczą też niemały bagaż (poj. 375 l).

Vitara jest oferowana w Polsce wyłącznie z wolnossącym 120-konnym silnikiem benzynowym. Możliwość wyboru 6-stopniowej automatycznej skrzyni biegów w wersji z napędem 4x4 to nowość. Podczas jazdy miejskiej ten wariant pali 8,5 l/100 km. W domyślnym trybie jazdy Auto zespół napędowy ma leniwe usposobienie, ospale reaguje na gaz i kick-down. Wystarczy jednak przestawić pokrętło na tryb Sport, żeby ożywić Vitarę.

Charakterystyka pracy skrzyni co prawda nadal nie będzie idealna (przełączaniu biegów towarzyszą szarpnięcia), ale jazda stanie się dynamiczniejsza. Sposobem na hałaśliwość silnika na wysokich obrotach (skrzynia niepotrzebnie utrzymuje je niezależnie od trybu jazdy) pozostaje wcześniejsza zmiana przełożenia przy użyciu łopatek przy kierownicy. A przecież nie po to wybiera się automatyczną skrzynię, żeby biegi zmieniać ręcznie...

Suzuki Vitara - nasza opinia

Suzuki Vitara robi wrażenie przestronnością wnętrza, bogatym wyposażeniem i nieźle się ją prowadzi. Grzeszy jednak dość niską jakością materiałów użytych do wykończenia kabiny i drobnymi wpadkami w ergonomii. Automatyczna skrzynia biegów też wymaga dopracowania. Lepiej zaoszczędzić te 7000 zł i wybrać wersję manualną.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (25)

No photo
No photo ~dgjdjf Użytkownik anonimowy
~dgjdjf
No photo ~dgjdjf Użytkownik anonimowy
do ~Boom:
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
26 wrz 15 14:58 użytkownik ~Boom napisał
Niezła taczka. W wersji 4x4 z automatem to auto przyspiesza do setki w 13 sekund co stawia go w ogonie aut poruszających się po polskich drogach.
tylko e Polsce jest obsesja odejścia ze świateł... po co to i komu? zakompleksionym frajerom?
26 wrz 15 19:57 | ocena: 75%
Liczba głosów:12
75%
25%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~siwy dym Użytkownik anonimowy
~siwy dym
No photo ~siwy dym Użytkownik anonimowy
do ~blądi:
No photo ~blądi Użytkownik anonimowy
26 wrz 15 15:14 użytkownik ~blądi napisał
Uwaga ten silnik to dramat tego auta, a na trasie nie wyprzedzicie tira który jedzie 90km/h , spalanie w mieście, 10-11 i trudni zejść niżej.
chłopczyku.....ja już nim jeżdzę i jestem bardzo zadowolony.....silniki te są bardzo dobre i montowane wszędzie....
26 wrz 15 16:58 | ocena: 73%
Liczba głosów:11
73%
27%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Grand Vitara Użytkownik anonimowy
~Grand Vitara
No photo ~Grand Vitara Użytkownik anonimowy
do ~zibi1:
No photo ~zibi1 Użytkownik anonimowy
26 wrz 15 19:33 użytkownik ~zibi1 napisał
No ładna,ale pozycjonowana jako terenowa i wyskocz taką na autostradę.Rozwiązaniem byłby 6-bieg którego brak.
Terenowka?? Terenowka to byla Grand Vitara 1 generacji, 2 tez daje rade. To jest jakas popierdółka, ani w teren ani na autostrade.
26 wrz 15 19:41 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
63%
38%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gronax Użytkownik anonimowy
~gronax :
No photo ~gronax Użytkownik anonimowy
Co do szarpniec i tego, ze skrzynia utrzymuje silnik na wysokich obrotach to nie potwierdzam tego, u mnie nie ma takiego efektu. Chyba autor tego tekstu nie jezdził tym samochodem.
31 paź 15 20:58 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
~Boom
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
do ~dgjdjf:
No photo ~dgjdjf Użytkownik anonimowy
26 wrz 15 19:57 użytkownik ~dgjdjf napisał
tylko e Polsce jest obsesja odejścia ze świateł... po co to i komu? zakompleksionym frajerom?
Tak, tak, tylko i wyłącznie bym dodał. Nie wiesz po co jest potrzebne dobre przyspieszenie? Zrobisz prawo jazdy, zaczniesz jeździć to się dowiesz.
27 wrz 15 09:35 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
~Boom
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
do ~Kierowca:
No photo ~Kierowca Użytkownik anonimowy
26 wrz 15 19:05 użytkownik ~Kierowca napisał
Automatyczna skrzynia biegów dobra jest dla metroseksualnych chłopczyków. Dla mężczyzny, który sam chce decydować o sobie jest nie do przyjęcia.
To pewnie dlatego cały świat sportu wyczynowego oraz zdecydowana większość modeli sportowych korzysta z automatów lub skrzyń zautomatyzowanych.
26 wrz 15 19:32 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zibi1 Użytkownik anonimowy
~zibi1 :
No photo ~zibi1 Użytkownik anonimowy
No ładna,ale pozycjonowana jako terenowa i wyskocz taką na autostradę.Rozwiązaniem byłby 6-bieg którego brak.
26 wrz 15 19:33 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~syr Użytkownik anonimowy
~syr :
No photo ~syr Użytkownik anonimowy
auto dla emerytów kopalnianych.
26 wrz 15 22:30 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~M.D Użytkownik anonimowy
~M.D :
No photo ~M.D Użytkownik anonimowy
Tylko Tivoli Ssangyong daje radę
26 wrz 15 19:21 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Fryca Użytkownik anonimowy
~Fryca
No photo ~Fryca Użytkownik anonimowy
do ~tyle w temacie:
No photo ~tyle w temacie Użytkownik anonimowy
6 mar 16 00:09 użytkownik ~tyle w temacie napisał
Vitara z silnikiem 1,4 boosterjet+automat 6 stopniowy jest bardzo dynamiczny i oferowany w Polsce tyle że drogi, a 1,6 to silnik sprawdzony i w automacie sprawdza sie bardzo dobrze
tankuj benzyne 98, super się sprawdza
6 paź 13:51
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej