CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.174.243.931.56
Średnio4.314.524.131.75
Najdrożej4.574.664.592.21

Toyota Land Cruiser | terenowa ikona | test

3 kwi 14 13:43
Udostępnij
0
Skomentuj

Land Cruiser to legenda samochodów terenowych. Kiedy debiutował model pierwszej generacji, czyli od 1951 roku, na całym świecie sprzedano ponad 6 milionów tych aut.

W zeszłym roku Land Cruiser przeszedł lifting nadwozia. Najwięcej zmian można dostrzec w przedniej jego części. Maska znalazła się na większej wysokości, grill stał się bardziej monumentalny, a światła większe i smuklejsze. Wkroczyła do nich również nowoczesność, bo reflektory główne doczekały się technologii LED. Diody zastosowano także w światłach do jazdy dziennej. Nowy jest kształt zderzaka oraz osadzonych w nim świateł przeciwmgielnych. Zmiany w części tylnej są bardziej dyskretne i ograniczają się do nowych kloszy lamp oraz powiększonej chromowanej listwy dzielącej optycznie klapę na dwie części. Wzbogacono wybór i poprawiono jakość materiałów używanych do wykończenia wnętrza, które zyskało na praktyczności.

Zobacz wszystko na temat

Toyota Land Cruiser

Ramowa konstrukcja Land Cruisera, reduktor, blokada dyfra centralnego i tylnej osi sprawiają, że Toyota nadzwyczaj dzielnie radzi sobie w terenie. W nowym wcieleniu dostała dodatkowe wsparcie. Zawieszenie jest dostępne ze stabilizatorami o zmiennej sztywności (standardw Invincible), które gwarantują znaczny wykrzyż kół w terenie. W pokonywaniu przeszkód pomagają układy elektroniczne. A-TRC rozdziela moment osobno na każde koło, a Multi Terrain Select pozwala na wybór najlepszego programu do pokonywania konkretnego podłoża. Elektronika konfiguruje układy samochodu do jazdy po błocie i piasku, kamieniach, muldach, szutrach i skałach oraz samych skałach. Stałą prędkość w terenie utrzymuje Crawl Control, cenne wsparcie dla kierowców bez offroadowego doświadczenia.

Zmiany w podwoziu poprawiły stabilność na szosie. Nie należy jednak spodziewać się po LC zwinności gokarta. Ramowa konstrukcja i zawieszenie ustawione pod kątem komfortu sprawiają, że samochód pokonuje nierówności z lekkim bujaniem, a wysokie nadwozie lubi pochylać się w zakrętach. Przy większych prędkościach układ kierowniczy mógłby mieć mniejszą siłę wspomagania.

Testowany Land Cruiser był wyposażony w silnik Diesla o poj. 3 l i tylko z czterema cylindrami. Motor współpracował z 5-biegową przekładnią automatyczną. Jego 190 koni nie czyni z ciężkiego wozu demona prędkości, ale 420 Nm momentu osiągane już przy1600 obr./min pozwala na sprawną jazdę nawet z pełnym obciążeniem. Ponadto Toyota oferuje moduł PowerBoost w cenie 5000 zł. Moc rośnie wówczas do 225 KM, a moment do 500 Nm.

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~wy8hSjHGn Użytkownik anonimowy
~wy8hSjHGn
No photo ~wy8hSjHGn Użytkownik anonimowy
do ~EWka:
No photo ~EWka Użytkownik anonimowy
7 lis 14 14:49 użytkownik ~EWka napisał
dla mnie akurat Land Cruiser jest za dużym samochodem ale muszę przyznać, że jeździ się nim rewelacyjnie.
Well written Mitch.One should go out there and face the music. You went out and worked at Mexican chain restaurant then only you got the chance to see Mexicans at work and get inspired. Unless one gets in the middle – there is no failing because there is no work. Don’t take it easy whether you are just starting or are in the middle or end; resistance can come in your way anytime; and Steven Pr1fdsiels&#82e7;s Do the Work is one of the best books to learn to tackle resistance.
20 mar 16:17
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~yJC8pnQv Użytkownik anonimowy
~yJC8pnQv
No photo ~yJC8pnQv Użytkownik anonimowy
do ~o8pTQ8bxV:
No photo ~o8pTQ8bxV Użytkownik anonimowy
11 paź 15 16:22 użytkownik ~o8pTQ8bxV napisał
What a pleasure to find someone who idfntieies the issues so clearly
Oi Sayonara,No Brasil eu sou 38 pra calças e M pra ro0&#spa823u;dependendo da roupa tem q ser G pq uso sutiã 44.Na Asos compro calças UK10 e vestidos UK12.bjo,
20 mar 16:15
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~y3Z2Xa7A4 Użytkownik anonimowy
~y3Z2Xa7A4
No photo ~y3Z2Xa7A4 Użytkownik anonimowy
do ~drSvawYeO:
No photo ~drSvawYeO Użytkownik anonimowy
20 lis 16 10:48 użytkownik ~drSvawYeO napisał
I have to say I'm so glad to find your blog, even though I did it by a fluke. The information posted here is interesting and enenttairing. In short, a really nice blog.
At last! Someone with real exptreise gives us the answer. Thanks!
20 mar 13:41
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~drSvawYeO Użytkownik anonimowy
~drSvawYeO
No photo ~drSvawYeO Użytkownik anonimowy
do ~Komentator:
No photo ~Komentator Użytkownik anonimowy
5 gru 15 11:01 użytkownik ~Komentator napisał
Co to za rasowa terenówka taka wypasiona i rewelacyjan bez koła zapasowego na tylnej klapie??? Moze to czepianie sie ale stylizacja tez swoje robi....Ten land to dla mnie bulwarowiec...
I have to say I'm so glad to find your blog, even though I did it by a fluke. The information posted here is interesting and enenttairing. In short, a really nice blog.
20 lis 16 10:48
Liczba głosów:0
0%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~8azoKj6CUx4 Użytkownik anonimowy
~8azoKj6CUx4 :
No photo ~8azoKj6CUx4 Użytkownik anonimowy
If my problem was a Death Star, this article is a photon torodep.
19 gru 15 01:29 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Komentator Użytkownik anonimowy
~Komentator :
No photo ~Komentator Użytkownik anonimowy
Co to za rasowa terenówka taka wypasiona i rewelacyjan bez koła zapasowego na tylnej klapie??? Moze to czepianie sie ale stylizacja tez swoje robi....Ten land to dla mnie bulwarowiec...
5 gru 15 11:01
Liczba głosów:0
0%
0%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~o8pTQ8bxV Użytkownik anonimowy
~o8pTQ8bxV
No photo ~o8pTQ8bxV Użytkownik anonimowy
do ~EWka:
No photo ~EWka Użytkownik anonimowy
7 lis 14 14:49 użytkownik ~EWka napisał
dla mnie akurat Land Cruiser jest za dużym samochodem ale muszę przyznać, że jeździ się nim rewelacyjnie.
What a pleasure to find someone who idfntieies the issues so clearly
11 paź 15 16:22
Liczba głosów:0
0%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~EWka Użytkownik anonimowy
~EWka :
No photo ~EWka Użytkownik anonimowy
dla mnie akurat Land Cruiser jest za dużym samochodem ale muszę przyznać, że jeździ się nim rewelacyjnie.
7 lis 14 14:49
Liczba głosów:0
0%
0%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Toyota Land Cruiser

Zmiany w podwoziu poprawiły stabilność Land Cruisera podczas jazdy na szosie.

Toyota Land Cruiser | terenowa ikona | test (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego