CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.314.564.161.99
Średnio4.504.684.352.07
Najdrożej4.694.894.572.24

Dobre auto, ale nie dla każdego. Używane BMW X6 I 3.0 d

9 sty 15 16:32
Udostępnij
0
Skomentuj

BMW X6 kusi na wiele sposobów, ale nie dajcie się zwieść – utrzymanie tego samochodu może pochłonąć majątek.

Terenówka z nadwoziem coupé to dość odważne połączenie. Czy BMW było pierwszą firmą, która wpadła na taki pomysł? Nie, przedtem SsangYong pokazał model Actyon, tyle że koncepcja stylowego auta 4x4 zdecydowanie lepiej przyjęła się w przypadku BMW.

Nadwozie BMW X6 przede wszystkim zachęca ciekawym wyglądem, perfekcyjnym wykonaniem i wyposażeniem (potężna lista opcji pozwalała zindywidualizować auto). Fotele są wygodne, wnętrze okazuje się szerokie. Z tyłu początkowo montowano wyłącznie dwa fotele, ale z czasem (od 2011 r.) na listę opcji trafiła kanapa.

BMW X6 bazuje na modelu X5 2. generacji, są jednak istotne różnice

Przyjęta koncepcja nadwozia nie mogła jednak pozostać bez wpływu na funkcjonalność – z tyłu nie zostało zbyt wiele miejsca nad głowami, a niskie umiejscowienie siedziska sprawia, że nie każdemu uda się zająć wygodną pozycję. Wyższym osobom kłopoty może też sprawić wsiadanie i wysiadanie.

Bagażnik ma co prawda dużą pojemność i opcjonalne systemy mocowania towaru, ale wysoka krawędź załadunku i niska wysokość od podłogi do rolety zaburzają funkcjonalność. Trzeba mieć świadomość, że dla praktycznych osób przewidziano model X5.

Kompromisów nie ma, jeśli chodzi o układ napędowy – trzylitrowy turbodiesel występuje w kilku wersjach, ale nawet o najsłabszej nie powiemy, że jest ociężała, zaś topowa (która zyskała dostęp do kultowego określenia „M”) to prawdziwa rakieta.

Do tych możliwości dorasta podwozie – niezbyt sztywne, ale dające pewność jazdy i dużą przyjemność, szczególnie gdy doposażono je w takie elementy, jak miechy pneumatyczne (tylko na tylnej osi!) czy regulację sztywności amortyzatorów.

Istotną różnicą w stosunku do X5 jest układ napędu – większość X6 na tylnej osi ma system Dynamic Performance Control. Ten złożony układ sprzęgieł i przekładni przyspieszających, zintegrowany z tylnym dyferencjałem, dba o stabilność nie tylko poprzez hamowanie kół, lecz także – gdy to możliwe – przez przyspieszanie.

Napęd 4x4 nie czyni z X6 terenówki, ale dość spory prześwit (około 220 mm) i nieźle dobrane parametry działania sprzęgła międzyosiowego (dołączającego przednią oś) powodują, że pokonanie szutrówki nie sprawia kłopotów.

Obsługa X6 to zadanie dla fachowców. Jak wyjaśnił nam Grzegorz Magdziarz z firmy Mag-Pol, specjalizującej się w obsłudze BMW, nawet wymiana akumulatora wiąże się z ingerencją w elektronikę – trzeba „poinformować” system, że akumulator jest nowy i że ma taką samą (bądź zmienioną) pojemność.

BMW X6 - Nasz ekspert radzi: na te podzespoły trzeba zwrócić uwagę.

W dieslu trzeba liczyć się ze zużyciem turbiny (jedna, dwie lub… trzy – regeneracja często kończy się problemami) oraz wtryskiwaczy i koła pasowego na wale (mimo że paski są na swoich miejscach, brakuje m.in. wspomagania i śmierdzi paloną gumą).

Największy problem to awaria pompy wysokiego ciśnienia – tłoczek pracuje w niewłaściwym położeniu, powodując powstawanie opiłków, które dostają się do szyny CR i wtryskiwaczy.

Pompa kosztuje 4400 zł, ale trzeba wyczyścić cały układ paliwowy oraz wymienić wtryskiwacze, co podnosi rachunek do… 20 000 zł! Inny kłopot to np. uszkodzona elektronika modułu hamulca postojowego (wymiana całości: 3500 zł) czy niesprawna „inteligentna” klema minusowa na akumulatorze.

BMW X6 - Eksploatacja: koszty, serwis, dane techniczne

Ceny części
Filtr oleju od 55 zł*
Filtr powietrza od 85 zł
Klocki hamul. (przód) od 295 zł
Tarcze hamul. (przód) od 720 zł
Przekładnia kierownicza od 6070 zł
Amortyz. (kpl.; przód)  od 620 zł
Reflektor (ksenon) od 3500 zł
Błotnik przedni od 250 zł**

Ceny dotyczą nieoryginalnych części do X6 3.0 d (35d)/286 KM z 2009 r.; *dodatkowo uszczelka obudowy za 35 zł; **błotnik używany.

Serwis
Olej silnikowy co 15 tys. km 
Filtr powietrza  co 45 tys. km 
Filtr paliwa co 30 tys. km 
Płyn hamulcowy co 2-3 lata
Płyn chłodzący co 100 tys. km
Olej w skrzyni co 100 tys. km
Filtr przeciwpyłkowy co 15 tys. km 
Napęd rozrządu bez okres. wym.

Wymianą większości elementów steruje komputer. Powyżej interwały orientacyjne (zalecenia niezależnych serwisów). W układzie rozrządu pracuje trwały łańcuch.

Dane techniczne
Silnik – typ/cylindry/zawory t.diesel/R6/24
Pojemność skokowa (cm3) 2993
Moc maks. (KM/obr./min) 286/4400
Maks. moment (Nm/obr./min) 580/1750-2250
Skrzynia biegów/napęd aut. 6/4x4
Pojemność bagażnika (l) 500
Masa własna/ładowność (kg) od 1875/630
Rozstaw osi (mm) 2933
Wymiary (dł./szer./wys.) 4877/1983/1690
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 6,9
Prędkość maksymalna (km/h) 236
Zużycie paliwa (EU; l/100 km) 10,5/7,1/8,3

BMw X6 - Nasza ocena

Na utrzymanie takiego suva wydasz majątek.

X6 nienagannie się prowadzi, zapewnia mnóstwo przyjemności i prestiż. Ale pamiętajcie, że nie jest to zbyt funkcjonalne auto, a koszty utrzymania są bardzo wysokie.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (11)

No photo
No photo ~Michał Użytkownik anonimowy
~Michał :
No photo ~Michał Użytkownik anonimowy
No ja niewiem co wy piszecie mam X6 jestem drugim włascicielem znam auto od nowosci i co było w nim wymienione to czujnik odpowiadajacy za zapłon 500,00 Łożysko koła niewiem ile poprzednik płacił , i reszta podstawowa eksploatacja . Na kulane mam juz 166tys
28 gru 15 20:27 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
63%
38%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~swiat Użytkownik anonimowy
~swiat :
No photo ~swiat Użytkownik anonimowy
Co ludzie widza w BMW, mialem :e60,x5,6 motocykl bmw GS 1100,samochody się psują na potęgę,części extremalnie drogie i byle gdzie nie można naprawić,są to samochody i motocykle nie trwale i niedopracowane chyba celowo.stara Škoda więcej można przejechać nic każda BMW.dotyczy to tez landroverow i rangę Rover.
11 sty 15 09:59 | ocena: 70%
Liczba głosów:23
30%
70%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ireneusz29 Użytkownik anonimowy
~ireneusz29 :
No photo ~ireneusz29 Użytkownik anonimowy
samemu ciężko trafić takie auto bez przekręconego licznika albo po kolizji także skorzystanie z mobilnego doradcy to dla mnie jedyne rozwiązanie tak aby nie wpaść z zakupem
27 mar 15 18:35 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
25%
75%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Krzysiek Użytkownik anonimowy
~Krzysiek :
No photo ~Krzysiek Użytkownik anonimowy
Rozrzad siada po 200t.jest nieprawda ze wytryma dozywotnie.sam sie przekonalem na swojej biturbo diesel
11 sie 16 19:59 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~CRO Użytkownik anonimowy
~CRO :
No photo ~CRO Użytkownik anonimowy
przeszło mi
11 sty 15 18:42 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~swiat swiat Użytkownik anonimowy
~swiat swiat :
No photo ~swiat swiat Użytkownik anonimowy
swiat
swiat
11 sty 15 03:35 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~fan999 Użytkownik anonimowy
~fan999
No photo ~fan999 Użytkownik anonimowy
do ~swiat:
No photo ~swiat Użytkownik anonimowy
11 sty 15 09:59 użytkownik ~swiat napisał
Co ludzie widza w BMW, mialem :e60,x5,6 motocykl bmw GS 1100,samochody się psują na potęgę,części extremalnie drogie i byle gdzie nie można naprawić,są to samochody i motocykle nie trwale i niedopracowane chyba celowo.stara Škoda więcej można przejechać n
to po co tyle ich kupiłes?
7 sie 09:50 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Chips8 Użytkownik anonimowy
~Chips8 :
No photo ~Chips8 Użytkownik anonimowy
Jaki trwały łańcuch ,przeciętnie wytrzymuje 150 tysięcy km i jak nie wymienisz to wymienisz silnik
8 mar 22:18
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gondzior Użytkownik anonimowy
~Gondzior :
No photo ~Gondzior Użytkownik anonimowy
Jak w prosty sposób ukraść BMW X6
5 paź 16 21:00 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Marek Użytkownik anonimowy
~Marek :
No photo ~Marek Użytkownik anonimowy
Samemu ciężko kupować samochód, jeżeli się nie jest ekspertem. Zawsze znajdzie się sprzedawca nie całkiem szczery i coś ukryje. Kupowałem samochód przez auto go plus więc nie traciłem czasu na sprawdzanie czy opis, który przeczytałem przed pojechaniem był prawdziwy, bo zrobili to za mnie.
29 sty 15 12:18 | ocena: 100%
Liczba głosów:7
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Używane BMW X6 I 3.0 d

Auto świetnie sprawdza się na asfalcie. Komfort jazdy jest nadspodziewanie wysoki. Wersja z dieslem spala od 8 do nawet 16 l/100 km – zależnie od wariantu i stylu jazdy.

Lata produkcji: 2008-14

Popularna wersja: 3.0 d (35d)

Cena: od 115 000 zł

Dobre auto, ale nie dla każdego. Używane BMW X6 I 3.0 d (slajd 1 z 8)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / newspix.pl

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / newspix.pl

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego