CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.314.564.161.99
Średnio4.504.684.352.07
Najdrożej4.694.894.572.24

Używane Mitsubishi L200 - dobry napęd, duże koszty

28 paź 15 14:03
Udostępnij
0
Skomentuj

Zaprezentowane 10 lat Mitsubishi L200 miało wiele przełomowych w tej klasie rozwiązań. Nie jest to złe auto i ma efektywny napęd 4x4, ale ceny niektórych napraw bywają wysokie

W Mitsubishi L200 4. generacji, które zadebiutowało w 2005 r. (w Europie od 2006 r.), zadbano o zmniejszenie średnicy zawracania, pojawiły się nowoczesne, mocne silniki, wyposażeniem i stylistyką zaczęto gonić SUV-y.

Pokonanie nawet długiej trasy za kierownicą Mitsubishi L200 to żaden wyczyn, zwłaszcza że silnik 2.5 o mocy 136 KM zapewnia przyzwoite osiągi niezaładowanemu autu. Na trasie spalanie spada poniżej 8 l/100 km, dynamiczna jazda w mieście owocuje wynikiem 12-13 l/100 km. Stosowany początkowo w opcji 4-biegowy „automat” mocno spowalnia auto i zwiększa spalanie, miłośnicy takich przekładni powinni oglądać wzmocnione wersje (178 KM) z 5-biegową skrzynią.

Ogromną zaletą Mitsubishi L200 jest stały napęd z centralnym dyferencjałem, który pozwala na jazdę w trybie 4x4 również na asfalcie (bogatsze wersje).

Może przeszkadzać niezbyt szerokie wnętrze, ale z drugiej strony łatwo o egzemplarze np. ze skórzaną tapicerką i automatyczną klimatyzacją.

Niektóre zabiegi serwisowe mogą wiązać się z dużymi wydatkami: np. regulacja zaworów kosztuje w AS0 ok. 1000 zł, wymiana rozrządu (z paskiem wałków wyrównoważających) – ok. 3500 zł.

Jeśli chodzi o ceny, to na dobre auto trzeba min. 40 000 zł. Uwaga: w ogłoszeniach często podawana jest cena netto, gdyż większość aut sprzedają firmy, którym zależy na wystawieniu niskiej faktury.

Mitsubishi L200 - na te podzespoły trzeba zwrócić uwagę

Korozja podwozia nie jest niczym szczególnym, rdzawe ślady pojawiają się też np. pod listwami. Kłopotów możecie spodziewać się ze strony silnika – wałki wyrównoważające napędzane są paskiem zębatym, w którym nagminnie ścinają się zęby, czesto dochodzi do przegrzania się motoru i uszkodzenia uszczelki pod głowicą cylindrów. Problemy sprawia instalacja elektryczna.

Mitsubishi L200 - ceny części*

Filtr powietrza od 75 zł
Filtr oleju od 50 zł
Klocki hamul. (przód) od 150 zł
Tarcze hamul. (przód) od 350 zł
Sprzęgło (kpl.)** od 1015 zł
Napęd rozrządu (kpl.)*** od 1040 zł
Amortyzatory tylne (kpl.) od 420 zł
Reflektor od 200 zł

*zamienniki do L200 2.5 DI-D/136 KM; **tarcza, docisk i łożysko; ***z paskiem do wałków wyrównoważających

Mitsubishi L200 - seriws*

Olej silnikowy co rok/20 tys. km
Filtr powietrza co 2 lata/40 tys. km
Filtr paliwa co 2 lata/40 tys. km
Płyn hamulcowy co 2 lata/60 tys. km
Płyn chłodzący co 4 lata/80 tys. km
Olej w dyferencjałach co 4 lata/80 tys. km
Olej w skrzyni biegów co 5 lat/100 tys. km
Napęd rozrządu co 100 tys. km

* dane dla aut z lat 2007-10; przegląd co roku lub co 20 tys. km; w starszych co 15 tys. km, w młodszych nieco inny plan serwisowy

Mitsubishi L200 - dane techniczne

Silnik – typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 2477
Moc maks. (KM/obr./min) 136/4000
Maks. moment (Nm/obr./min) 314/2000
Skrzynia biegów/napęd man. 5/4x4
Poj. zbiornika paliwa (l) 75
Masa własna/ładowność (kg) od 1790/1060
Rozstaw osi (mm) 3000
Wymiary (dł./szer./wys.; mm) 5000/1800/1780
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 14,6
Prędkość maksymalna (km/h) 167
Zużycie paliwa (wg EU; l/100 km) 10,7/7,5/8,7

Mitsubishi L200 nasza opinia

Obsługa pikapów do tanich nie należy, L200 nie jest tu wyjątkiem. Niestety, auto dodatkowo zaskakuje różnymi awariami, których usunięcie bywa kosztowne. Szkoda, bo pod względem użytkowym to bardzo atrakcyjny model.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (23)

No photo
No photo ~pl. Użytkownik anonimowy
~pl. :
No photo ~pl. Użytkownik anonimowy
Pisanie o pikapie "prawdziwa terenówka" to nieporozumienie. Kolega maił L-200 i owszem dobrze się jeździło do czasu kiedy musieliśmy zawrócić na działce zaoranej pod sadzenie lasu bo na dukcie leśnym był za długi. Zaklinował się w koleinach i po ptakach. Traktorem dużym ledwo go wyrwali. Podsumowując jest trochę za długi a nie dociążona skrzynia ładunkowa powoduje słaby kontakt z podłożem. Koniecznie trzeba wymienić opony przynajmniej na porzadne AT. Inaczej to zwykły samochód z skrzynią ładunkową.
3 lis 15 11:23 | ocena: 100%
Liczba głosów:16
100%
0%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~nafciarz Użytkownik anonimowy
~nafciarz :
No photo ~nafciarz Użytkownik anonimowy
Mam L200 rocznik 2010 od nowości i dorobiłem się kilku spostrzeżeń. Wersja 178 KM manual. Osiągi są dobre na trasie i jeśli nie przekroczę 85 to spalanie na poziomie 7 l/100 ale na autostradzie przy 140 już zaczyna jeść 14 ale to nic dziwnego bo kształt i przełożenia są raczej do terenu. Przyspieszenia w porównaniu do zwykłej wersji są o niebo lepsze. Bardzo brakuje 6 biegu. Paka musi mieć bez przerwy dociążenie bo inaczej przy ruszaniu zarzuca tyłem na wilgotnej nawierzchni. Jeśli chodzi o jazdę terenową jest dobrze dokąd nie zacznie się poważny teren lub głęboki śnieg. Uboższe wersje mają lepsze skrzynie do terenu a w mojej na reduktorze czasem silnik nie daje rady. W naprawdę trudny teren biorę więc te 136 konne. Po 2 latach zaczęły rdzewieć różne drobne elementy typu śrubki i uchwyty co nie wpływało na stan samochodu ale raziło. Serwis wymienił na nowe ale to trochę za szybko wystąpiło jak dla mnie. Klima moim zdaniem jest tragiczna. W lecie normalnie ale zimą poniżej krytyki. Na początku grzeje jak farelka w całym zakresie temperatur tak, że trzeba co chwilę wyłączać. Gdy osiągnie zadaną temperaturę to przestaje grzać i leci zimne powietrze. Pomaga jedynie przestawienie w tryb manualny. Tak samo po 2 latach zaczęła skrzypieć kierownica przy pełnych skrętach na parkingach. Serwisant stwierdził, że to taśma od poduszki powietrznej ociera się o jakieś elementy. To samo występuje w pozostałych kilkunastu Miśkach w naszej firmie. Ja miałem szczęście i dostałem egzemplarz z ostatniego miesiąca produkcji bez filtra cząstek stałych. W drugim już niestety jest i choć akurat ten jeździł wyłącznie na długich trasach (codziennie 400 km) to padł ten super ekologiczny dodatek. Serwis oczywiście nie chciał naprawić i poszło 14 tyś. na nowy. Samochód jest długi ( dodatkowo wyciągarka z przodu) ale nawet w mieście daje się zaparkować. Bardzo pomaga kamera cofania. Mam pełną budę z tyłu i kamera jest konieczna, żeby kogoś nie docisnąć tyłem przy cofaniu. W lesie też spokojnie można jeździć jak również po orkach. Nie miałem z tym problemu ale każdy teren trzeba ocenić przed wjazdem. Od 27 lat jeżdżę po różnych dziurach. Najpierw UAZami potem kupiliśmy Hiluxy a teraz Miśki. Toyoty były chyba lepsze ale droższe a niestety w kadrach ważniejsze jest to co tańsze. Cieszę się, że mam taki samochód choć ma swoje wady bo lepiej zawsze na kółkach niż na piechotę :)
3 lis 15 18:21 | ocena: 82%
Liczba głosów:11
82%
18%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Nie dla gogusiów Użytkownik anonimowy
~Nie dla gogusiów :
No photo ~Nie dla gogusiów Użytkownik anonimowy
Takie auta o których mówi się terenówki nie powinny mieć żadnych gadżetów tylko silnik, który niechętnie gaśnie, hamulce jak brzytwy, lampy , spartańską kabinę z radiem i nadmuchem ciepła, uchwyt do kanistra, koło zapasowe. Resztę powinien mieć kierowca w torbie.
3 lis 15 19:22 | ocena: 100%
Liczba głosów:12
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Właściciel ; Użytkownik anonimowy
~Właściciel ; :
No photo ~Właściciel ; Użytkownik anonimowy
Rozrzad w Fordzie Ranger 2008rok,2,5 td w autoryzowanym serwisie 700 zł.
Przejechałem 150 tys km praktycznie bez problemu. Polecam

150 tys lm
3 lis 15 10:58 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Fred Użytkownik anonimowy
~Fred :
No photo ~Fred Użytkownik anonimowy
jeździłem L200 przez krótki czas, komfort tragiczny, wystarczy kilometr po nierównej drodze i żołądek podchodzi do gardła, raz aż stanąłem żeby rzucić pawia. Niestety, resory piórowe z tyłu robią swoje, wiadomo trwałe ale komfort jak w rozrzutniku do gnoju
3 lis 15 12:12 | ocena: 67%
Liczba głosów:15
67%
33%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Lord Użytkownik anonimowy
~Lord :
No photo ~Lord Użytkownik anonimowy
Ktoś tu chyba nie umie jeździć w terenie. Panowie, ja w razie konieczności wrzucam dodatkowo blokadę czy reduktor i mój L200 wychodzi jak z masła. Do tego dobre opony, a nie jakiś badziew. I przy wyjeżdżaniu koła na wprost, nie kręcić na boki. Nigdy nie miałem z nim problemów, czy pełny czy na pusto, wiadomo, że lepiej jedzie pełny. Jedyny minus to może niezbyt wygodny i komfortowy, ale w końcu to pickup do pracy. Poza tym bez zarzutu.
13 lut 16 00:10 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jan Użytkownik anonimowy
~jan :
No photo ~jan Użytkownik anonimowy
Czy jest w tym pojeździe coś co się nie psuje?
3 lis 15 10:54 | ocena: 85%
Liczba głosów:13
85%
15%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~suhora Użytkownik anonimowy
~suhora :
No photo ~suhora Użytkownik anonimowy
To jakieś nieporozumienie, autor tego artykułu nie jechał tym samochodem.Niestety nie nadaje się do terenu, gdyż ma za niskie zawieszenie i jest za długi
3 lis 15 21:30 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~OK Użytkownik anonimowy
~OK
No photo ~OK Użytkownik anonimowy
do ~Zgred:
No photo ~Zgred Użytkownik anonimowy
3 lis 15 13:28 użytkownik ~Zgred napisał
Dużo lepsze własności od tego ma choćby poczciwy Freelander pierwszej generacji bez żadnego redukota.
Freelender jeździ, ale od warsztatu do warsztatu... I tyle. Nowa edycja niby bardziej niezawodna, ale z ternówką i tak ma niewiele wspólnego...
3 lis 15 22:16 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~a Użytkownik anonimowy
~a
No photo ~a Użytkownik anonimowy
do ~ww:
No photo ~ww Użytkownik anonimowy
3 lis 15 13:16 użytkownik ~ww napisał
terenówka to JEP WRANGLER i tyle w temacie
Mialem 4-drzwiowego Wranglera w wersji Rubicon i w 4 lata wydalem na naprawy prawie tyle, za ile go kupilem...
3 lis 15 17:01 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Archiwum / Auto Świat

Używane Mitsubishi L200 - dobry napęd, duże koszty

Zaprezentowany 10 lat temu pikap Mitsubishi miał wiele przełomowych w tej klasie rozwiązań. Nie jest to złe auto i ma efektywny napęd 4x4, ale ceny niektórych napraw bywają wysokie .

Używane Mitsubishi L200 - dobry napęd, duże koszty (slajd 1 z 8)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego