Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Używane Mitsubishi L200 - dobry napęd, duże koszty

28 paź 15 14:03

Zaprezentowane 10 lat Mitsubishi L200 miało wiele przełomowych w tej klasie rozwiązań. Nie jest to złe auto i ma efektywny napęd 4x4, ale ceny niektórych napraw bywają wysokie

Udostępnij
0
Skomentuj

W Mitsubishi L200 4. generacji, które zadebiutowało w 2005 r. (w Europie od 2006 r.), zadbano o zmniejszenie średnicy zawracania, pojawiły się nowoczesne, mocne silniki, wyposażeniem i stylistyką zaczęto gonić SUV-y.

Pokonanie nawet długiej trasy za kierownicą Mitsubishi L200 to żaden wyczyn, zwłaszcza że silnik 2.5 o mocy 136 KM zapewnia przyzwoite osiągi niezaładowanemu autu. Na trasie spalanie spada poniżej 8 l/100 km, dynamiczna jazda w mieście owocuje wynikiem 12-13 l/100 km. Stosowany początkowo w opcji 4-biegowy „automat” mocno spowalnia auto i zwiększa spalanie, miłośnicy takich przekładni powinni oglądać wzmocnione wersje (178 KM) z 5-biegową skrzynią.

Ogromną zaletą Mitsubishi L200 jest stały napęd z centralnym dyferencjałem, który pozwala na jazdę w trybie 4x4 również na asfalcie (bogatsze wersje).

Może przeszkadzać niezbyt szerokie wnętrze, ale z drugiej strony łatwo o egzemplarze np. ze skórzaną tapicerką i automatyczną klimatyzacją.

Niektóre zabiegi serwisowe mogą wiązać się z dużymi wydatkami: np. regulacja zaworów kosztuje w AS0 ok. 1000 zł, wymiana rozrządu (z paskiem wałków wyrównoważających) – ok. 3500 zł.

Jeśli chodzi o ceny, to na dobre auto trzeba min. 40 000 zł. Uwaga: w ogłoszeniach często podawana jest cena netto, gdyż większość aut sprzedają firmy, którym zależy na wystawieniu niskiej faktury.

Mitsubishi L200 - na te podzespoły trzeba zwrócić uwagę

Korozja podwozia nie jest niczym szczególnym, rdzawe ślady pojawiają się też np. pod listwami. Kłopotów możecie spodziewać się ze strony silnika – wałki wyrównoważające napędzane są paskiem zębatym, w którym nagminnie ścinają się zęby, czesto dochodzi do przegrzania się motoru i uszkodzenia uszczelki pod głowicą cylindrów. Problemy sprawia instalacja elektryczna.

Mitsubishi L200 - ceny części*

Filtr powietrza od 75 zł
Filtr oleju od 50 zł
Klocki hamul. (przód) od 150 zł
Tarcze hamul. (przód) od 350 zł
Sprzęgło (kpl.)** od 1015 zł
Napęd rozrządu (kpl.)*** od 1040 zł
Amortyzatory tylne (kpl.) od 420 zł
Reflektor od 200 zł

*zamienniki do L200 2.5 DI-D/136 KM; **tarcza, docisk i łożysko; ***z paskiem do wałków wyrównoważających

Mitsubishi L200 - seriws*

Olej silnikowy co rok/20 tys. km
Filtr powietrza co 2 lata/40 tys. km
Filtr paliwa co 2 lata/40 tys. km
Płyn hamulcowy co 2 lata/60 tys. km
Płyn chłodzący co 4 lata/80 tys. km
Olej w dyferencjałach co 4 lata/80 tys. km
Olej w skrzyni biegów co 5 lat/100 tys. km
Napęd rozrządu co 100 tys. km

* dane dla aut z lat 2007-10; przegląd co roku lub co 20 tys. km; w starszych co 15 tys. km, w młodszych nieco inny plan serwisowy

Mitsubishi L200 - dane techniczne

Silnik – typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 2477
Moc maks. (KM/obr./min) 136/4000
Maks. moment (Nm/obr./min) 314/2000
Skrzynia biegów/napęd man. 5/4x4
Poj. zbiornika paliwa (l) 75
Masa własna/ładowność (kg) od 1790/1060
Rozstaw osi (mm) 3000
Wymiary (dł./szer./wys.; mm) 5000/1800/1780
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 14,6
Prędkość maksymalna (km/h) 167
Zużycie paliwa (wg EU; l/100 km) 10,7/7,5/8,7

Mitsubishi L200 nasza opinia

Obsługa pikapów do tanich nie należy, L200 nie jest tu wyjątkiem. Niestety, auto dodatkowo zaskakuje różnymi awariami, których usunięcie bywa kosztowne. Szkoda, bo pod względem użytkowym to bardzo atrakcyjny model.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Archiwum / Auto Świat

Używane Mitsubishi L200 - dobry napęd, duże koszty

Zaprezentowany 10 lat temu pikap Mitsubishi miał wiele przełomowych w tej klasie rozwiązań. Nie jest to złe auto i ma efektywny napęd 4x4, ale ceny niektórych napraw bywają wysokie .

Foto: Archiwum / Auto Świat

Foto: Archiwum / Auto Świat

Foto: Archiwum / Auto Świat

Foto: Archiwum / Auto Świat

Foto: Archiwum / Auto Świat

Foto: Archiwum / Auto Świat

Foto: Archiwum / Auto Świat

Używane Mitsubishi L200 - dobry napęd, duże koszty (slajd 1 z 8)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego