Foto: Krzysztof Paliński / newspix.pl

Foto: Krzysztof Paliński / newspix.pl

Foto: Krzysztof Paliński / newspix.pl

Foto: Krzysztof Paliński / newspix.pl

Foto: Krzysztof Paliński / newspix.pl

Foto: Krzysztof Paliński / newspix.pl

Foto: Krzysztof Paliński / newspix.pl

Nissan X-Trail II

Największe obawy w takim aucie budzi stan diesla, jednak zastosowano tu bardzo dobrą jednostkę, właściwie pozbawioną typowych kłopotów (trwałe wtryskiwacze, dwumasowe koło, turbina). Najczęściej problemy sprawia DPF (cena fabrycznego: 9170 zł), który zapycha się bez wyraźnej przyczyny (również w autach eksploatowanych na trasach i z niezbyt dużymi przebiegami – poniżej 50 tys. km). Usunięcie filtra nie jest dużym kłopotem – kosztuje 2500 zł. Problem z panewkami występuje marginalnie (radzimy wymieniać olej co 15 tys. km). Nissan prowadził akcję przeprogramowania komputerów (kod P3230), która miała dodatkowo chronić panewki.

1) Łożyska kół trzeba wymieniać razem z piastami. Najtańszy zamiennik (z przodu) kosztuje 300 zł, oryginał – 1500 zł! Wymiana to wydatek 300 zł na stronę.

2) Stabilizatory - z przodu dość często trzeba wymieniać łączniki stabilizatora (zamiennik: 85 zł, oryginał: 144 zł), z tyłu – gumy w obejmach.

3) Zamek drzwi - czasem nie można otworzyć tylnych drzwi. Trzeba wymienić zamek, który kosztuje 810 zł.

4) Filtr cząstek stałych - gdy zapali się kontrolka, spróbujcie wypalić filtr. Jeśli włączy się tryb awaryjny, jedźcie do serwisu – może tam uda się wypalić DPF (koszt: 280 zł + wymiana oleju).

Nissan X-Trail II 2.0 dCi - dobry wybór! (slajd 1 z 8)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego