CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.314.614.001.99
Średnio4.504.704.342.06
Najdrożej4.674.814.562.24

Nissan X-Trail II 2.0 dCi - dobry wybór!

22 gru 14 14:38
Udostępnij
0
Skomentuj

Kilkuletni SUV Nissana przekonuje atrakcyjną ceną, dobrymi walorami użytkowymi i całkiem udanym dieslem.

Debiutujący w 2007 r. X-Trail II to dopracowane auto – trudno znaleźć słabe punkty w jego funkcjonalności. Nabywcy bardziej jednak zwracają uwagę na trwałość i koszty napraw. Jak zatem wypada pod tymi względami SUV Nissana z 2-litrowym silnikiem Diesla?

W porównaniu z autem pierwszej generacji nadwozie X-Traila wyraźnie urosło. Tylna kanapa (dzielona w stosunku 60:40 lub w lepszych wersjach 40:20:40) zapewnia wygodę i sporo miejsca. Potężny kufer pozwoli na bezstresowy wakacyjny wyjazd.

Jeśli do podstawowej pojemności 479 l doliczymy zestaw schowków pod podłogą, uzyskamy ponad 600 l (długość bagażnika: do 1,75 m). Dużą zaletą jest wyposażenie oferowane przez Nissana – polski standard przewidywał 6 airbagów, alufelgi i automatyczną klimę, ale bez kłopotów znajdziecie egzemplarze ze skórzaną tapicerką, panoramicznym szyberdachem, ksenonami czy nawigacją.

Nissan X-Trail nigdy nie udawał terenówki. To wygodny SUV!

Benzyniaki (2.0 lub 2.5) nie cieszyły się uznaniem, dlatego szybko zniknęły z polskiej oferty. Zdecydowanie łatwiej o diesle – jednostki 2.0, rozwijające 150 lub 173 KM. Skrzynię automatyczną znajdziecie tylko w słabszej wersji.

Zaletami diesli są: wysoka kultura pracy, dobre osiągi (szczególnie w mocniejszym wariancie) i naprawdę niezła trwałość. Nieco gorzej wypada spalanie – średnia może przekroczyć 8 l/100 km. Zawieszenie dostrojono komfortowo, warto więc pamiętać, że nie jest to auto sportowe.

Nadwozie nie ma kłopotów z korozją. Czasem rdzawe naloty można znaleźć na tylnej klapie lub pod nakładkami progów, ale nie w podwoziu. Gdy będziecie mieć w planach offroadowe wyjazdy, powinniście okleić karoserię, bo lakier ma niską jakość.

Do typowych awarii zaliczamy uszkodzenia łożysk kół, a także kłopoty z pracą DPF-u. Z tego powodu Nissan zmieniał oprogramowanie silnika, ale zdania co do skuteczności są mocno podzielone – jedni użytkownicy chwalą zmiany („jest ciszej, lepiej przyspiesza i mniej pali”), inni nie widzą różnicy, a są też tacy, którzy twierdzą, że odczuwają spadek mocy i pojawia się falowanie obrotów.

Poza tym X-Trail podlegał kilku akcjom naprawczym. Objęły one niewielkie partie aut – dotyczyły: możliwości przegrzania wspomagania kierownicy (elektryczny silnik), obluzowania nakrętki przekładni kierowniczej i podłączenia instalacji haka holowniczego.

Poproszeni przez nas o rady dla użytkowników aut mechanicy z serwisu Jaworski-Gajewski z Warszawy wskazali na konieczność wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów (producent tego nie wymaga) i podkreślili wysoką trwałość silnika oraz podwozia.

Nissan X-Trail - Eksploatacja: koszty, serwis, dane techniczne

Ceny części*
Filtr oleju od 45 zł
Filtr powietrza od 30 zł
Klocki hamul. (przód) od 100 zł
Tarcze hamul. (przód) od 370 zł
Sprzęgło (kpl. z kołem) od 2780 zł
Amortyz. (kpl.; przód)  od 670 zł
Reflektor od 450 zł
Błotnik przedni od 630 zł

*Ceny dotyczą nieoryginalnych części zamiennych do X-Traila 2.0 dCi/150 KM z 2008 r., dostępnych u niezależnych sprzedawców oraz w internecie.

Serwis
Olej silnikowy co 20 tys. km/rok 
Filtr powietrza  co 60 tys. km 
Filtr paliwa co 60 tys. km 
Płyn hamulcowy co 40 tys. km/2 lata
Płyn chłodzący co 60 tys. km/3 lata
Olej w skrzyni bez okresowej wymiany
Filtr przeciwpyłkowy co 20 tys. km/rok 
Napęd rozrządu bez okresowej wymiany

Pierwsza wym. płynu chłodzącego po 100 tys. km (5 lat), kolejne co 60 tys. km (3 lata). Mechanicy zalecają wym. oleju w aut. co 90 tys. km. W układzie rozrządu łańcuch.

Dane techniczne
Silnik – typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 1995
Moc maks. (KM/obr./min) 150/4000
Maks. moment (Nm/obr./min) 320/2000
Skrzynia biegów/napęd man. 6 lub aut. 6/4x4
Pojemność bagażnika (l) 479-1773
Masa własna/ładowność (kg) od 1625/545
Rozstaw osi (mm) 2630
Wymiary (dł./szer./wys.) 4630/1785/1680
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 11,2 (12,5 aut.) 
Prędkość maksymalna (km/h) 188 (181 aut.) 
Zużycie paliwa (EU; l/100 km) 8,7/6,2/7,1 (aut.: 10,5/6,7/8,1)

Nissan X-Trail - Nasza ocena

Do niewątpliwych zalet funkcjonalnych można dopisać trwałość mechaniczną – X-Trail II nie jest wzorcem, ale na tle konkurentów wypada nieźle. Duża w tym zaleta francuskiego diesla.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (43)

No photo
No photo ~andrzej Użytkownik anonimowy
~andrzej :
No photo ~andrzej Użytkownik anonimowy
mam od 3 lat z dieslem 173 kM.Zero problemów jedynie wkurzają delikatne stuki gum amortyzatora. Nie zapominajcie że to SUV a nie terenówka. W góry na narty i nad jezioro na ryby sprawdza się super nigdy nie utknęłem. Może nie jest zbyt ładny ale sprawdza się i jest naprawdę bezawaryjny. Spalanie od 7,6 przy jeździe do 130 mieszane miasto trasa 1/3 do 9,2 litra przy pelnym zapakowaniu plus duży box przy wyjeździe na narty
27 gru 14 15:01 | ocena: 83%
Liczba głosów:12
83%
17%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~cień Użytkownik anonimowy
~cień :
No photo ~cień Użytkownik anonimowy
w wersji Nissana Pathfaindera od 2011-2014 zrezygnowano już z silnika diesla z Francji jest Japoński i jest ok.
27 gru 14 16:21 | ocena: 100%
Liczba głosów:8
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~fshfxh Użytkownik anonimowy
~fshfxh :
No photo ~fshfxh Użytkownik anonimowy
od cazsu jak nissan wkłada żabojadzkie silniki pod maskę już nie jest nissanem...to jakiś składak, przy którym nawet mechanicy rozkładają ręce bo nie wiadomo co to jest...dlatego nissan spadł do roli marki B, a nawet C
27 gru 14 14:30 | ocena: 51%
Liczba głosów:63
49%
51%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~marcel Użytkownik anonimowy
~marcel :
No photo ~marcel Użytkownik anonimowy
Mam od 2lat wersje 173km po programie na 199,4km spalanie w mieście 7,8l. Zero problemów. Przebieg 110tys. Bagażnik gigant, szuflady rewelacja. Idealny dla rodzin z dziećmi ze względu na podgrzewacze do napojów i opierane oparcie kanapy. A wygląd to już kwestia gustu. Co do francuskiego diesla to miłe zaskoczenie, bardzo ładnie pracuje i zbiera się super. Polecam.
27 gru 14 17:36 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~piast Użytkownik anonimowy
~piast :
No photo ~piast Użytkownik anonimowy
mialem i nie chce nigdy wiecej. badziewie

27 gru 14 14:14 | ocena: 68%
Liczba głosów:22
68%
32%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~raf Użytkownik anonimowy
~raf :
No photo ~raf Użytkownik anonimowy
X-trail 114KM wywaliło kopyto bokiem aż dwa razy + sprzęgło z dwumasą + pompa paliwa= nigdy więcej
27 gru 14 14:58 | ocena: 62%
Liczba głosów:13
62%
38%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Lexx Użytkownik anonimowy
~Lexx :
No photo ~Lexx Użytkownik anonimowy
I naprawde trwaly... przez 100-150 tys. km. Lozyska padaja po kilkudziesieciu tysiacach. Gorzej niz w Polonezach. Technika renault jednakowa. Zaczynajac od Dacii konczac na X-Trailach
27 gru 14 15:46 | ocena: 50%
Liczba głosów:26
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~rosik Użytkownik anonimowy
~rosik :
No photo ~rosik Użytkownik anonimowy
Badziewie.Mial Terano moj syn..tragedia.Rowniez serwisanci do kitu.Mysle,ze jedynie Patrol -terenowka- to bardzo udany pojazd....
27 gru 14 14:21 | ocena: 52%
Liczba głosów:29
52%
48%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dci Użytkownik anonimowy
~dci :
No photo ~dci Użytkownik anonimowy
nie zgadzam się z wieloma uważam że Francuzkie diesel sa OK na MotoDiesel jest ranking disla TDI DCI HDI JTD TDCI VCDI sam zobacz jak inni głosują i który diesel jest najlepszy .Dla mnie DCI jest najlepszy na MotoDiesel jest na 3 miejscu
27 gru 14 14:53 | ocena: 60%
Liczba głosów:10
40%
60%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~4x4 Użytkownik anonimowy
~4x4
No photo ~4x4 Użytkownik anonimowy
do ~12da32:
No photo ~12da32 Użytkownik anonimowy
27 gru 14 17:55 użytkownik ~12da32 napisał
zgazam sie z tobą
patrol udany???hehhe przegrzewajace sie silniki 3.0 to jest udana konstrukcja?
27 gru 14 19:06 | ocena: 50%
Liczba głosów:6
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Krzysztof Paliński / newspix.pl

Nissan X-Trail II

Tego samochodu nie zaprojektowano do pokonywania bezdroży, ale z błotnistą drogą sobie poradzi. Reflektory na dachu były na liście opcji.

Lata produkcji 2007-14

Polecana wersja 2.0 dCi

Cena od 36 500 zł

Nissan X-Trail II 2.0 dCi - dobry wybór! (slajd 1 z 8)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Krzysztof Paliński / newspix.pl

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Krzysztof Paliński / newspix.pl

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Krzysztof Paliński / newspix.pl

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Krzysztof Paliński / newspix.pl

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Krzysztof Paliński / newspix.pl

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Krzysztof Paliński / newspix.pl

Reklamy
Koniec bloku reklamowego