Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Volkswagen Amarok 3.0 V6 TDI Aventura - jedyny taki na rynku

19 gru 16 13:25

Najnowszy Amarok nadal jest pikapem, ale komfortem jazdy, osiągami, sposobem prowadzenia i jakością wykonania bliżej mu do luksusowego SUV-a niż do wołu roboczego. Niestety, dotyczy to też ceny – 289 000 zł!

Udostępnij
0
Skomentuj

Zaledwie pół roku temu w teście porównawczym pikapów zachwycaliśmy się wygodą podróżowania i osiągami Nissana NP300 Navara. Samochód wyposażony w 2,3-litrowego turbodiesla o mocy 190 KM i sprężyny śrubowe na tylnej osi bez trudu pokonał rywali. W tamtym zestawieniu – ze względu na jesienny debiut – nie brała udziału nowa Toyota Hilux, która z kolei zrobiła na nas duże wrażenie dobrymi właściwościami terenowymi, nowoczesnym wnętrzem i systemami asystującymi kierowcę.

Volkswagen Amarok - pikapy wygodne jak SUV-y

Ewolucję pikapów w stronę SUV-ów doskonale obrazowały testowane przez nas tegoroczne nowe modele Nissana i Toyoty. Otóż także w najnowszym Amaroku wyraźnie widać tę tendencję. Po zajęciu miejsca we wnętrzu kierowca zachwyca się wygodą fotela. Oba przednie siedzenia są podgrzewane, mają regulację w 14 kierunkach i zostały opatrzone certyfikatem AGR, potwierdzającym ich ergonomiczną konstrukcję. Poczucie komfortu i prestiżu we wnętrzu zwiększają dodatkowo perforowana skóra „Nappa Black” z jasnymi szwami, aluminiowe wstawki na desce rozdzielczej oraz 2-strefowa klimatyzacja automatyczna.

Rozbudowany komputer pokładowy oraz nowoczesny system multimedialny (sterowany przyciskami, dotykowo i głosowo), wyposażony w nawigację z aktualnymi informacjami o utrudnieniach na drodze, to elementy raczej niespotykane w pikapach.

Takie bogactwo wyposażenia charakteryzuje odmianę Aventura (226 630 zł). Niemniej jednak Amarok niezależnie od wersji jest zawsze przestronny (w obu rzędach siedzeń), funkcjonalny (liczne schowki, kładzione oparcie kanapy) i łatwy w obsłudze.

Trzylitrowy turbodiesel o mocy 224 KM, dysponujący maksymalnym momentem 550 Nm, zapewnia ważącemu ponad 2 tony pikapowi iście sportowe osiągi. Zachwyt budzi nie tylko przyspieszenie, lecz także rasowy dźwięk „V-szóstki”. W uzyskaniu dobrych osiągów znaczny udział miała także szybka w działaniu 8-stopniowa przekładnia DSG. W kwestii spalania: wynik 9,9 l/100 km może wydawać się wysoki, ale jest niższy o 0,2 l od uzyskanego przez nas w Fordzie Rangerze 3.2 TDCi/200 KM.

Volkswagen Amarok 3.0 V6 TDI Aventura Volkswagen Amarok 3.0 V6 TDI Aventura Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Nie byłoby frajdy z jazdy mocnym pikapem, gdyby nie dopracowane podwozie. Choć tylna oś nadal przenosi ciężary za pośrednictwem resorów piórowych, to dynamiczna jazda nieobciążonym autem nie robi na Amaroku żadnego wrażenia. Doznania za kierownicą zwiększa także Servotronic, który dostosowuje siłę wspomagania układu kierowniczego do prędkości jazdy. Jeśli chodzi o komfort, to jesteśmy pod wrażeniem tego, jak przy klasycznej dla pikapa konstrukcji zawieszenia udało się uzyskać tak wysoki komfort prowadzenia.

Volkswagen Amarok - nadal do ciężkiej pracy

I choć mieliśmy wątpliwości, prowadząc Amaroka, czy aby na pewno jedziemy jeszcze pikapem, a nie SUV-em, to w sytuacji, gdy trzeba było wykorzystać go do pracy, nie zawiódł. Szeroka skrzynia ładunkowa (odstęp między nadkolami: 1,22 m) pozwala umieścić w poprzek europaletę. Amarokiem można bez obaw ciągnąć ciężką przyczepę (o masie do 3500 kg), a układ ESP będzie uwzględniał jej obecność.

W terenie pomocny jest permanentny napęd 4Motion z centralnym dyferencjałem (rozdział mom. 40:60) oraz opcjonalną blokadą tylnego mech. różnicowego. W trybie OFF ROAD po zwolnieniu do 30 km/h można skorzystać z asystenta zjazdu.

Volkswagen Amarok - to nam się podoba

Osiągi i brzmienie silnika, jakość wykonania, prowadzenie, nowoczesne multimedia i systemy bezpieczeństwa.

Volkswagen Amarok - to nam się nie podoba

Wysoka cena zakupu, mały prześwit (192 mm), tylko 2 lata gwarancji, konieczność dopłaty za blokadę mech. różnicowego.

Volkswagen Amarok - nasza ocena: drogi, ale perfekcyjny

O wyjątkowości Amaroka wśród pikapów świadczy to, że zmodernizowany model jest oferowany wyłącznie z silnikami V6, których nie znajdziecie u rywali. Pojazd nadal dobrze radzi sobie w terenie i podczas ciężkiej pracy, ale sposobem prowadzenia, osiągami, luksusowym wyposażeniem i ceną przewyższa konkurentów.

Volkswagen Amarok 3.0 V6 TDI Aventura - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/V6/24
Pojemność 2976 cm3
Łączna moc układu hybrydowego 224 KM/3000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 550 Nm/1400 obr./min
Napęd/skrzynia biegów 4x4/aut. 8-biegowa
Długośc/szerokość/wysokość 5254/1954/1834 mm
Rozstaw osi 3097 mm
Poj. przestrzeni ładunkowej 2,5 m2
Poj. zbiornika paliwa 80 l
Masa własna/ładownośc 2078 kg/842 kg
Prędkość maks. 193 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,9 s
Elastyczność 60-100/80-120 km/h 4,7 s/6,0 s
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 55/64/69 dB
Średnie spalanie testowe 9,9 l/100 km
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 2 lata/12 lat
Przeglądy co 30 tys. km/rok
Cena podstawowa testowanej wersji 226 630 zł
Cena testowanego egzezmplarza 289 000 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Volkswagen Amarok 3.0 V6 TDI Aventura - jedyny taki na rynku (slajd 1 z 13)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego