CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.314.564.161.99
Średnio4.504.684.352.07
Najdrożej4.694.894.572.24

Volkswagen Amarok 3.0 V6 TDI Aventura - jedyny taki na rynku

19 gru 16 13:25
Udostępnij
0
Skomentuj

Najnowszy Amarok nadal jest pikapem, ale komfortem jazdy, osiągami, sposobem prowadzenia i jakością wykonania bliżej mu do luksusowego SUV-a niż do wołu roboczego. Niestety, dotyczy to też ceny – 289 000 zł!

Zaledwie pół roku temu w teście porównawczym pikapów zachwycaliśmy się wygodą podróżowania i osiągami Nissana NP300 Navara. Samochód wyposażony w 2,3-litrowego turbodiesla o mocy 190 KM i sprężyny śrubowe na tylnej osi bez trudu pokonał rywali. W tamtym zestawieniu – ze względu na jesienny debiut – nie brała udziału nowa Toyota Hilux, która z kolei zrobiła na nas duże wrażenie dobrymi właściwościami terenowymi, nowoczesnym wnętrzem i systemami asystującymi kierowcę.

Volkswagen Amarok - pikapy wygodne jak SUV-y

Ewolucję pikapów w stronę SUV-ów doskonale obrazowały testowane przez nas tegoroczne nowe modele Nissana i Toyoty. Otóż także w najnowszym Amaroku wyraźnie widać tę tendencję. Po zajęciu miejsca we wnętrzu kierowca zachwyca się wygodą fotela. Oba przednie siedzenia są podgrzewane, mają regulację w 14 kierunkach i zostały opatrzone certyfikatem AGR, potwierdzającym ich ergonomiczną konstrukcję. Poczucie komfortu i prestiżu we wnętrzu zwiększają dodatkowo perforowana skóra „Nappa Black” z jasnymi szwami, aluminiowe wstawki na desce rozdzielczej oraz 2-strefowa klimatyzacja automatyczna.

Rozbudowany komputer pokładowy oraz nowoczesny system multimedialny (sterowany przyciskami, dotykowo i głosowo), wyposażony w nawigację z aktualnymi informacjami o utrudnieniach na drodze, to elementy raczej niespotykane w pikapach.

Takie bogactwo wyposażenia charakteryzuje odmianę Aventura (226 630 zł). Niemniej jednak Amarok niezależnie od wersji jest zawsze przestronny (w obu rzędach siedzeń), funkcjonalny (liczne schowki, kładzione oparcie kanapy) i łatwy w obsłudze.

Trzylitrowy turbodiesel o mocy 224 KM, dysponujący maksymalnym momentem 550 Nm, zapewnia ważącemu ponad 2 tony pikapowi iście sportowe osiągi. Zachwyt budzi nie tylko przyspieszenie, lecz także rasowy dźwięk „V-szóstki”. W uzyskaniu dobrych osiągów znaczny udział miała także szybka w działaniu 8-stopniowa przekładnia DSG. W kwestii spalania: wynik 9,9 l/100 km może wydawać się wysoki, ale jest niższy o 0,2 l od uzyskanego przez nas w Fordzie Rangerze 3.2 TDCi/200 KM.

Volkswagen Amarok 3.0 V6 TDI Aventura Volkswagen Amarok 3.0 V6 TDI Aventura Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Nie byłoby frajdy z jazdy mocnym pikapem, gdyby nie dopracowane podwozie. Choć tylna oś nadal przenosi ciężary za pośrednictwem resorów piórowych, to dynamiczna jazda nieobciążonym autem nie robi na Amaroku żadnego wrażenia. Doznania za kierownicą zwiększa także Servotronic, który dostosowuje siłę wspomagania układu kierowniczego do prędkości jazdy. Jeśli chodzi o komfort, to jesteśmy pod wrażeniem tego, jak przy klasycznej dla pikapa konstrukcji zawieszenia udało się uzyskać tak wysoki komfort prowadzenia.

Volkswagen Amarok - nadal do ciężkiej pracy

I choć mieliśmy wątpliwości, prowadząc Amaroka, czy aby na pewno jedziemy jeszcze pikapem, a nie SUV-em, to w sytuacji, gdy trzeba było wykorzystać go do pracy, nie zawiódł. Szeroka skrzynia ładunkowa (odstęp między nadkolami: 1,22 m) pozwala umieścić w poprzek europaletę. Amarokiem można bez obaw ciągnąć ciężką przyczepę (o masie do 3500 kg), a układ ESP będzie uwzględniał jej obecność.

W terenie pomocny jest permanentny napęd 4Motion z centralnym dyferencjałem (rozdział mom. 40:60) oraz opcjonalną blokadą tylnego mech. różnicowego. W trybie OFF ROAD po zwolnieniu do 30 km/h można skorzystać z asystenta zjazdu.

Volkswagen Amarok - to nam się podoba

Osiągi i brzmienie silnika, jakość wykonania, prowadzenie, nowoczesne multimedia i systemy bezpieczeństwa.

Volkswagen Amarok - to nam się nie podoba

Wysoka cena zakupu, mały prześwit (192 mm), tylko 2 lata gwarancji, konieczność dopłaty za blokadę mech. różnicowego.

Volkswagen Amarok - nasza ocena: drogi, ale perfekcyjny

O wyjątkowości Amaroka wśród pikapów świadczy to, że zmodernizowany model jest oferowany wyłącznie z silnikami V6, których nie znajdziecie u rywali. Pojazd nadal dobrze radzi sobie w terenie i podczas ciężkiej pracy, ale sposobem prowadzenia, osiągami, luksusowym wyposażeniem i ceną przewyższa konkurentów.

Volkswagen Amarok 3.0 V6 TDI Aventura - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/V6/24
Pojemność 2976 cm3
Łączna moc układu hybrydowego 224 KM/3000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 550 Nm/1400 obr./min
Napęd/skrzynia biegów 4x4/aut. 8-biegowa
Długośc/szerokość/wysokość 5254/1954/1834 mm
Rozstaw osi 3097 mm
Poj. przestrzeni ładunkowej 2,5 m2
Poj. zbiornika paliwa 80 l
Masa własna/ładownośc 2078 kg/842 kg
Prędkość maks. 193 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,9 s
Elastyczność 60-100/80-120 km/h 4,7 s/6,0 s
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 55/64/69 dB
Średnie spalanie testowe 9,9 l/100 km
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 2 lata/12 lat
Przeglądy co 30 tys. km/rok
Cena podstawowa testowanej wersji 226 630 zł
Cena testowanego egzezmplarza 289 000 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~vLY6VvQ3f Użytkownik anonimowy
~vLY6VvQ3f :
No photo ~vLY6VvQ3f Użytkownik anonimowy
Don't you just love it when people hand you money? And when thr#3&ee9;s a whole lot more room in Gilbert on the way home than there was before? And sometimes you meet interesting people when selling. And you don't have all the admin work of selling online. I wish I had been there to add to the India Fund.
20 mar 16:07
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Krzysztof Użytkownik anonimowy
~Krzysztof :
No photo ~Krzysztof Użytkownik anonimowy
Super auto w końcu dali mocny silnik V6 z dużym mementem obrotowym
11 sty 15:01
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Koko Użytkownik anonimowy
~Koko :
No photo ~Koko Użytkownik anonimowy
8biegowy zf to nie jest klasyczny automat tylko dwu sprzęgłowa skrzynia taka jak w q7 pod nazwa s-tronic a to właśnie dsg
21 gru 16 07:51
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Samerglow Użytkownik anonimowy
~Samerglow :
No photo ~Samerglow Użytkownik anonimowy
Amarok V6 nie ma DSG. Skrzynia to 8 biegowy ZF. Klasyczny hydrauliczny automat.
20 gru 16 16:32 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Przedsiebiorca1234 Użytkownik anonimowy
~Przedsiebiorca1234 :
No photo ~Przedsiebiorca1234 Użytkownik anonimowy
Rewelacyjne auto, jedno z bardziej uniwersalnych w ogole i super pickup. Jezdzilem testowo pierwszym Amarokiem i juz byl super, a wtedy nie mozna bylo konfigurowac jeszcze automatu ze stalym AWD. V6 na pewno jeszcze polepsza wrazenia. Ale ta cena to jakas europejska porazka! W USA za nizsza cene ($50k) mozna miec F-150 King Ranch i to dopiero wtedy jest "pickup premium", w dodatku z 3,5 V6 Ecoboost, ktory dopiero zapewnia sportowe osiagi jak na pickupa. 224k pln to strasznie duzo jak na pickupa! To na pewno nie jest limuzyna, ani luksusowy SUV typu Touareg, Q7, X5 czy Land Cruiser warty ponad 200 tysiecy!
19 gru 16 20:00 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Volkswagen Amarok 3.0 V6 TDI Aventura

Najnowszy Amarok nadal jest pikapem, ale komfortem jazdy, osiągami, sposobem prowadzenia i jakością wykonania bliżej mu do luksusowego SUV-a niż do wołu roboczego. Niestety, dotyczy to też ceny – 289 000 zł!

Volkswagen Amarok 3.0 V6 TDI Aventura - jedyny taki na rynku (slajd 1 z 13)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego