CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.314.564.161.99
Średnio4.504.684.352.07
Najdrożej4.694.894.572.24

Volkswagen Amarok z V6 o mocy 224 KM

2 maja 16 11:08
Udostępnij
0
Skomentuj

Pikap klasy premium będzie miał jeszcze większe „serce” i jeszcze większe możliwości. Zawdzięcza to sześciocylindrowemu widlastemu silnikowi najnowszej generacji.

Ma on pojemność trzech litrów, a więc o jeden litr większą niż dotychczasowa jednostka napędowa. Nowy silnik pikapa, tak samo sprawnie radzącego sobie na asfaltowych drogach jak i w terenie, uzyskuje maksymalny moment obrotowy o wartości 550 Nm i moc 224 KM.

Mocny i niezawodny: nowy diesel V6 spełnia oczekiwania właścicieli Amaroka szukających silnika, który zapewnia dużą dynamikę już przy niskich obrotach i charakteryzuje się dużą elastycznością. Maksymalny moment obrotowy jednostka napędowa oddaje do dyspozycji kierowcy już przy 1.500 obrotach na minutę. 550 niutonometrów to o 130 Nm więcej niż uzyskiwał starszy silnik. Takie parametry sprawiają, że nowy V6 zapewnia w każdej sytuacji wystarczającą moc i dynamikę.

Długie przełożenia najwyższych biegów w przekładni mechanicznej oraz w 8-stopniowej automatycznej podczas jazdy ze stałą dużą prędkością wpływają na zmniejszenie obrotów silnika oraz na niższe zużycie paliwa. Dzięki temu zmniejsza się również poziom hałasu w czasie jazdy oraz ilość emitowanego dwutlenku węgla. W cyklu mieszanym wg NEDC nowy Amarok z silnikiem o mocy 224 KM oraz z 8-stopniowym automatem będzie prawdopodobnie zużywał 7,6 litra oleju napędowego na 100 km. Oznacza to emisję zaledwie 199 g CO2/km.

Silnik ten wyróżnia się trwałością i niezawodnością. Trzylitrowego TDI (dokładna pojemność skokowa wynosi 2.967 cm w nowym Amaroku można wybrać w jednej z trzech wersji różniących się mocą: 163 KM, 204 KM lub 224 KM. Wszystkie spełniają nową normę emisji spalin Euro 6. Początkowo w sprzedaży znajdzie się najmocniejszy silnik, klienci będą mogli przekonać się o zaletach tej atrakcyjnej sześciocylindrowej jednostki pod koniec września 2016 roku.

Zależnie od mocy silnik ten będzie montowany w różnych wersjach Amaroka różniących się rodzajem napędu. Dostępne są auta z klasycznym napędem na tylne koła, a także z 4MOTION – z napędem na tył i dołączanym napędem przedniej osi (z mechaniczną skrzynią biegów), albo ze stałym napędem na cztery koła i z mechanizmem różnicowym typu torsen (z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów). Zastosowany po raz pierwszy w Amaroku i dostępny seryjnie w Europie układ kierowniczy ze wspomaganiem Servotronic sprawia, że samochodem można kierować niezwykle precyzyjnie. Nowe 17-calowe tarcze hamulcowe przy kołach przedniej osi 224-konnego Amaroka oraz 16-calowe tarcze z tyłu sprawiają, że samochód hamuje sprawnie i bezpiecznie. W seryjnym wyposażeniu znajduje się ponadto wielokrotnie nagradzany system automatycznego hamowania po kolizji.

Masywny przód nadwozia i zupełnie nowa tablica rozdzielcza nadają Amarokowi szczególnego charakteru. Sprawiają, że wydaje się bardziej elegancki, a to wrażenie wzmacniają również nowe ergonomiczne fotele; wygląd auta jest zgodny z nową stylistyką Volkswagena. Amarok ma nadwozie o długości 5,25 m i szerokości 2,23 m (włącznie z lusterkami) i spełnia wszelkie wymagania, jakie stawia się klasycznym pikapom.

Nowe lakierowane w kolorze nadwozia sportowe wykończenia w przedziale ładunkowym modelu przygotowanego specjalnie na rozpoczęcie sprzedaży, który w Europie będzie nosił nazwę Amarok Aventura, sprawiają, że podwójna kabina auta wydaje się dłuższa. Elementy te przykrywają niewielką część przedziału ładunkowego, który ma powierzchnię 2,52 m2. Na skrzyni ładunkowej Amaroka można zamontować różne typy orurowania oraz pokrywy, a także zamówić różnego rodzaju wykończenia powierzchni skrzyni oraz hardtopy.

W przedziale ładunkowym czterodrzwiowego Amaroka tradycyjnie mieści się standardowa europaleta. Zależnie od wersji wyposażenia samochód może przewieźć ładunek o masie jednej tony. W niektórych wersjach Amarok będzie mógł pociągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony.

Zwiększono rozmiar kół, dzięki czemu auto wydaje się jeszcze bardziej potężne. W Amaroku Aventura zastosowano 20-calowe koła z lekkich stopów. Model ten wyposażono również w system Park Distance Control wspomagający parkowanie, z kamerą monitorującą obszar za samochodem. Poza tym Amarok Aventua ma biksenonowe reflektory, światła do jazdy dziennej z diodami LED i ledowe oświetlenie tablicy rejestracyjnej oraz progów.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: porównaliśmy VW Amaroka i Nissana Navare NP300, testujemy używanego Land Rovera Discovery III oraz nową Kie Sportage. Wybraliśmy się też Jeepem Renegade na poszukiwanie tajnej broni, a w dziale sportowym Kuba Przygoński opowiada o debiucie w Rajdzie Dakar za kierownicą MINI.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (11)

No photo
No photo ~Krzysiu Użytkownik anonimowy
~Krzysiu :
No photo ~Krzysiu Użytkownik anonimowy
Odpowiedni silnik w odpowiednim samochodzie. Myślałem, że po silniczku biturbo o pojemności niespełna dwóch litrów będzie już tylko gorzej. A tu miła niespodzianka :).
3 maja 16 17:28 | ocena: 100%
Liczba głosów:7
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Amarok Użytkownik anonimowy
~Amarok :
No photo ~Amarok Użytkownik anonimowy
Ja mam amatorka 180km i jest super i zmieniam na nowego 224km czemu ? Kup to się zakochasz
13 lip 16 00:24 | ocena: 100%
Liczba głosów:8
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~NieistotneKto Użytkownik anonimowy
~NieistotneKto :
No photo ~NieistotneKto Użytkownik anonimowy
Dziwne że w tym modelu od razu nie był oferowany ten silnik. Bo te 2 litry przy tak wielkim aucie to śmiech na sali. Moim zdaniem mógłby być oferowany jeszcze z 4.2 TDI :) Wtedy by można było dopiero coś mówić o "Pickupie klasy premium" chociaż to i tak śmiesznie brzmi.
13 maja 16 17:29 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~tia Użytkownik anonimowy
~tia :
No photo ~tia Użytkownik anonimowy
Klasy premium, ze śmiechu o mało z krzesła nie spadłem.
10 maja 16 13:37 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
43%
57%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kuba Użytkownik anonimowy
~Kuba :
No photo ~Kuba Użytkownik anonimowy
Mogli by coś odpowiedniego wsadzić jeszcze do craftera
3 maja 16 17:37 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~moc Użytkownik anonimowy
~moc :
No photo ~moc Użytkownik anonimowy
ajl kitla
7 maja 16 18:15 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Alan Użytkownik anonimowy
~Alan :
No photo ~Alan Użytkownik anonimowy
Do klasy PREMIUM nie wystarczy wstawić większy Silnik. Ale i tak uważam że to duży postęp bo te 2,0-litrowe motory przy takim aucie to porażka
28 sty 09:14 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~WW Użytkownik anonimowy
~WW :
No photo ~WW Użytkownik anonimowy
Czy już wiadomo, jaka będzie cena?
5 sie 16 09:29 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~V6 ..to jest to ! Użytkownik anonimowy
~V6 ..to jest to ! :
No photo ~V6 ..to jest to ! Użytkownik anonimowy
Dobry kawał.
"Będzie miał jeszcze większe serce".....buhhaha.
Przecież ON był bez serca !
27 lip 16 12:55 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~b-rat Użytkownik anonimowy
~b-rat :
No photo ~b-rat Użytkownik anonimowy
Pickap VW klasy premium. Propaganda nachalna jak w Wiadomościach TVP...
27 maja 16 07:08 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
13%
88%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Volkswagen / Auto Świat

Volkswagen Amarok

Masywny przód nadwozia i zupełnie nowa tablica rozdzielcza nadają Amarokowi szczególnego charakteru. Sprawiają, że wydaje się bardziej elegancki, a to wrażenie wzmacniają również nowe ergonomiczne fotele; wygląd auta jest zgodny z nową stylistyką Volkswagena. Amarok ma nadwozie o długości 5,25 m i szerokości 2,23 m (włącznie z lusterkami) i spełnia wszelkie wymagania, jakie stawia się klasycznym pikapom.

Volkswagen Amarok z V6 o mocy 224 KM (slajd 1 z 3)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Volkswagen / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Volkswagen / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego